Trillende spier in bovenarm, wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Trillende spier in bovenarm, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 11:56

Sinds 4 dagen heb ik te pas en te onpas een trillende spier in mijn rechterbovenarm. Hij knijpt onwillekeurig samen, ongeveer iedere 5 seconden. Het zit ongeveer ter hoogte van mijn schouder, echt heel maf. Als je er je hand op houdt, kan je het gewoon voelen Bloos! .

Ik kan niet zeggen dat het zeer doet, maar het is gruwelijk irritant en vervelend. Om nu hiervoor meteen de HA te bellen, vind ik ook weer zo overdreven, wat zou die hier aan kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:00

Ik heb dat ook regelmatig, maar dan in mijn bovenbeen.
Na een paar dagen is het weg, wat het is weet ik ook niet.

Ben dus ook wel benieuwd wat andere er over weten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:33

Dat heb ik wel eens in mijn oog, ik weet niet wat het is, maar geloof niet dat het kwaad kan.

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:47

Het gene wat jij voelt is dat je spier contraheert (samenknijpt en weer ontspant), zonder dat jij dat wilt. Op zich kan dit geen kwaad, het is inderdaad wel heel irritant en helemaal als je er al zo lang last van hebt.
Het kan veroorzaakt worden, doordat je bijvoorbeeld zwaar werk hebt gedaan voor je armen (veel dingen getilt bijv.) je spieren moeten dan zo vaak contraheren, dat wanneer je daarmee stopt ze een beetje van slag kunnen zijn. Je spieren zijn dan gewoon een beetje overbelast en zoekt een manier om dat kwijt te kunnen. Het is vervelend, mar het gaat vanzelf over.
Wat je eventueel kunt doen is, wanneer je er last van hebt, het zogenaamde 'vibreren' van je spier te onderbreken door hem zelf bewust aan te spannen en te ontspannen. Doe dit rustig en kijk of het daarop reageert en of het over gaat.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:48

Ik heb het heel vaak, vooral bij mijn oog, bovenarm en schouder. Heel irri!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:53

ja ik heb dat ook supervaak!
vooral als ik actief bezig ben geweest en eigenlijk moe ben, maar soms ook gewoon ineens midden op de dag

mn bovenarm en mn oog hebben er t meeste last van, en mn bovenbeen heeft het soms ook

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:21

meestal duid dit op een overbelasting.. even gas terug nemen dus..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:26

Maar ik heb het juist vaak tijdens colleges enzo, gewoon door de weeks als ik verder niks anders doe dan leren, tv-kijken en computeren... Geen sport voor mij door de weeks, dus ik snap niet hoe ik dan aan een overbelasting zou moeten komen???
En hoe zit het dan bij je oog? (Die 'knipperspier' boven mijn oog doet het ook heel vaak)...

Op zich vind ik het niet zo erg, het is alleen heel irritant.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:42

Dat is zo'n zenuwtrekje... Heb ik ook wel eens, boven mijn oog ofzo. Het is niet erg , alleen vervelend.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:29

heb ik ook.... in me bovenarmen -benen en oogleden.
ik vind het ook zwaar irritant

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:36

ik heb het ook vaak in mijn oogleden, en mijn knie. Ik vind het wel grappig maar op den duur super irritant!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:37

Ik heb er ook vaak last van. Vooral in mijn armen en bovenbenen. Wat weleens wil helpen is om je spier dan zelf een paar keer aan te spannen en weer ontspannen.
Er is mij weleens verteld dat zo'n vibrerende spier veroorzaakt kan worden door een of ander vitaminengebrek. Maar daar weet ik het fijne niet van.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:11

hier heb ik ook last van..in me boven arm jah..gaat cvanzelf weer over hoor..

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:40

Ik geeft je de hand... Ik heb het echt weken lang gehad in mijn boven arm. Opeens was het er, en hield maar niet op. ZOooo vreselijk vervelend! Ook in mijn rechter arm, en dus mijn computer arm. Was bang dat het daar door kwam, heb geprobeert wat zuiniger aan te doen met het forummen, maar dat lukt niet echt...
Uiteindelijk is het weggegaan, ben niet ermee naar de huisarts geweest (zul je zien, kom je daar is het weg..) Tot nu toe ik het nog niet terug gekomen (afkloppen...)

Ik heb gewoon afgewacht, al moet ik zeggen dat ik soms er echt super gek van werd!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:44

*LOL*
Dit is lachen en toeval, ik zit vandaag ook met een trillende bovenarm, net daar waar ik gisteren m'n tetanus prik heb gehad (dus ik steek het daar op Tong uitsteken )

Verder is't niet schadelijk ofzo, ik heb het ook wel is met m'n ooglid ofzo en ik leef nog steeds Haha!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:10

oh dat heb ik ook altijd bij m'n linkeroog, vreselijk! is meestal als ik te weinig heb geslapen Scheve mond

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:12

Amethyst schreef:
Dat is zo'n zenuwtrekje... Heb ik ook wel eens, boven mijn oog ofzo. Het is niet erg , alleen vervelend.

idd,
Heb ik altijd bij mijn oog. wenkbrouw of ooglid(of eronder). Echt zo iritant maar het gaat over een dagje wel weer over.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:14

Ik denk ook dat het een zenuwtrekje is. Ik heb dat vaak onder mijn oog of in mijn bovenbeen. Ik vind het wel grappig Tong uitsteken *LOL*

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:35

Irritant schreef:
Ik denk ook dat het een zenuwtrekje is. Ik heb dat vaak onder mijn oog of in mijn bovenbeen. Ik vind het wel grappig Tong uitsteken *LOL*

in vind het IRRITANt haha Haha! ff serius bij je oog vind ik het na een tijdje wel vervelend. Maar ik denk dat je er nks aan kunt doen.
Botox misschien Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:36

Irritant schreef:
Ik denk ook dat het een zenuwtrekje is. Ik heb dat vaak onder mijn oog of in mijn bovenbeen. Ik vind het wel grappig Tong uitsteken *LOL*



Nou, na vier dagen is het niet meer grappig, dan is het meer als jouw naam Haha! : Irritant!!

Het stopt nu wel om de zoveel tijd, maar het komt nog telkens terug.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:46

ik heb t ook best vaak... irritant ja Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:12

Dat bij je oog is oververmoeidheid...Dat krijg je als je te weinig hebt geslapen...Misschien is dat met je bovenarm ook wel zo? Overbelasting ofzo?

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:36

jep, heb het ook best vaak en altijd weer ergens anders. Ik heb het heel soms in mn been als ik mijn laarzen net heb aangetrokken Verward

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:42

IK heb hier ook vaak last van maar dan vaak waneer ik in bed lig en alles tot rust komt. ik heb er geen last van

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:58

imker"]
[quote="Irritant schreef:
Ik denk ook dat het een zenuwtrekje is. Ik heb dat vaak onder mijn oog of in mijn bovenbeen. Ik vind het wel grappig Tong uitsteken *LOL*



Nou, na vier dagen is het niet meer grappig, dan is het meer als jouw naam Haha! : Irritant!!

Het stopt nu wel om de zoveel tijd, maar het komt nog telkens terug.
[/quote]

Zelfs na 4 dagen vind ik het nog grappig!! Haha! *LOL*

Ik BEN gewoon irritant Knipoog