Dat snap ik niet he....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-01 19:20

was bezig bij de stallen komen er 2 ruiters langs onze boederij we zitten in besmet gebied maar vallen net buiten het afgezette gebied.
Maar hier zijn wel dezelfde regels van kracht.
waarom willen ze het erop wagen? paarden worden namelijk in beslag genomen/afgemaakt als je er hier mee op de openbare weg komt. hoop voor hun dat ze op tijd weer op stal waren want elk half uur komen ze contole's uitvoeren bij ons... maar gewoon dat je het erop waagt: een buitenrit belangrijker dan het leven van je paard......

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:52

Wat een stelletje egoisten zijn dat zeg! Boos!

Niet alleen zetten ze het leven van hun paarden op het spel, maar ook o.a. jullie boerderij!!

En dat allemaal voor dat "leuke" buitenritje....Scheve mond\

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 19:57

ik snap dat echt niet dat mensen het leven van hun paard op het spel zetten

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 20:06

In Andijk ( dat is in west-friesland) ging een jong meisje een paar weken geleden met haar pony even aan de hand langs de weg stappen omdat hij zo stijf was. De politie kwam langs en de pony is 'geruimd'. Meisje natuurlijk een verschrikkelijk trauma. Het zal je maar gebeuren dat je gewoon je pony vermoord. Echt daar zijn gewoon geen woorden voor.
kim

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 23:21

ze moeten eerst langs mij voordat ze Sya mogen hebben

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 23:39

Hoi Kim,
Stom inderdaad, maar voor veel mensen lijken de regels wel niet duidelijk. Bij ons in de burut is morgen een wedstrijd??!! Geen onderlinge, maar een gewone federatiewedstrijd. Volgens mij zijn alle wedstrijden tot en met 30 april verklaard tot onderlinge wedstrijden en gelden ze niet voor punten. Dit was dus bv. bij ons op stal neit bekend. Zo is er dus nog wel meer onduidelijk.
Ik hoop dat ze er op tijd achter zijn gekomen, dat het niet mocht wat ze deden en dat ze niet aan de verspreiding hebben meegeholpen. Veel sterkte in elk geval. groetjes van Jet.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 23:40

Tja, dan ben je inderdaad niet helemaal wies als je een buitenrit gaat maken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 10:39

kijk, dat is dus het dilemma waar ik tegen aan liep. Boeren doen alles om hun bedrijf te beschermen, en dan kom jij ff vrolijk op je pony/paard langs hobbelen, als boer dan zou je ze toch..................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 12:27

Als ze die mensen nou eens zouden beboeten en ff opsluiten een paar dagen?? Zij zijn immers de stommelingen, niet het paard.
Het lijkt mij echt een gebrek aan hersens en medeleven om nu in dat gebied buiten te gaan rijden.
Bij ons zit het anders gelukkig.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:09

Ik snap trouwens niet waarom het paard/pony afgemaakt moet worden. Zelfs op dode dieren kan het virus nog verspreid worden. Dus waarom niet gewoon een flinke boete? En waarom nemen mensen alsnog een risico om het te verspreiden? Dingen die ik allemaal niet begrijp Verward Verward
groetjes Caballo

Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 23:45

Het is belachelijk.Wij zitten in ingesloten gebied en van het weekend reden er ook in een keer twee mensen op hun paard voorbij ons terrein op de openbare weg.
Verward Verward Iedereen stond ze met open mond aan te kijken. Verward Je bent echt maf dan hoor.
Bovendien snap ik niet waarom ze paarden dan ruimen.Ze dragen het virus op dezelfde manier als mensen en worden die geruimd..??

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 19:11

die 2 meiden zijn gepakt stond later in de krant ze hebben heel erg veel mazzel gehad onder begeleiding naar huis gegaan en 550 piek boete per persoon .......

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:41

Ja, ze wisten beter, maar toch eigenwijs op je paard stappen en gaan rijden. Welverdiende loon zou ik zo zeggen. Ik las net dat jullie (Nimber) door het oog van de naald zijn gekropen en dan zou je door 2 van die meiden het virus alsnog krijgen. Nee, ik geloof dat het verstand bij die meiden ver te zoeken is.
groetjes Caballo

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:59

Ik hoorde laatst, een vrouw had heel veel paarden en 2 geitjes, die geitjes had ze voor de lol, ze fokte niet ofzo, maar toch moesten ze afgemaakt worden!! Stom he? De paarden weet ik niet.