stage in engeland.... doen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 13:16

ik zit met een probleem ik kan een stage in Engeland gaan doen met nog 3 andere cursisten, heel leuk natuurlijk maar het is van week 7 (februari) tot week 26 (juni) en das iets minder... 5 maanden lang vanhuis weg, weg van paardjes maar aan de andere kant het is een unieke kans en het staat heel mooi op je cv! Je werkt dan 4 dagen op een activiteitencentrum, school, dagopvang voor gehandicapten! heel leuk natuurlijk en de 5e dag is een studiedag waarin je dus je modules moet bestuderen enz. De overtocht wordt betaald door school en ik moet alleen mn levensonderhoud betalen daar!!! In vakanties mag je naar huis dan moet je wel reiskosten zelf betalen, maar je kan ook je ouders vriendinnen/kennisen oid over laten komen!!!

wat zouden jullie doen???
tizjn wel 19 weken dat je weg bent maar het is een unieke kans!!!

geef advies/tips/meningen!!!!!! of alles wat je maar kwijt wil!!!!!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:24

het lijkt me echt fantastisch om te doen! zeker omdat je je er zoveel kunt leren en het zo anders gaat dan hier!!!
ik doe spw-4 en ik krijg die kans niet!

ik zou het niet kunnen doen omdat ik heel erg last heb van heimwee (ik word helemaal gek, echt zo erg heb je dat nog nooit mee gemaakt!), maar als je daar geen last van heb moet je het doen!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 13:26

ik doe dus spw 3 2e jaars dus ik voind het wel eng, aangezien iknog maar 17 ben maar toch wel erg leuk.... paps..... mamsss Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:27

Zeker doen! Ben ook in het buitenland afgestudeerd (Noorwegen) en dat was echt ONTZETTEND cool! Ga proberen ook m'n afstudeerproject op de universiteit weer in het buitenland te doen.

Je leert er een hoop van, is meestal hartstikke leuk en staat inderdaad ook goed op je CV (maar da's secundair IMO). En verder ook goed voor je engels..

Op zich alleen jammer dat jullie met z'n 4en gaan. Zorg er dan in iedergeval voor dat je niet constant dingen met elkaar gaat doen. IMO is het het beste als je in je uppie gaat of evt. met z'n 2en.. Als je met meer mensen bent loop je de kans dat je daar (onbewust) een klein stukje Nederland gaat creeeren en dat zou zonde zijn natuurlijk.

Maar wat mij betreft; zeker doen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:34

He leuk en zeker DOEN.

Hou er wel rekening me Engeland is niet goedkoop Haha! .

Ik weet niet waar je dan naartoe gaat ??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:36

Doen! Ik heb 3 maanden stage gelopen op Aruba. Achteraf was Aruba zelf niet zo'n goed plan (brrr... Texel in de tropen, wat een klein eiland), maar het is lekker om eens een paar maanden in een andere omgeving te werken, met nieuwe mensen, in een nieuwe cultuur.

Ben het met Bart eens over dat met z'n vieren gaan. Wij zaten met z'n drieën in hetzelfde huis, sliepen op dezelfde kamer, hadden met z'n drieën een auto en gingen met dezelfde mensen om. Kortom, bijna 24 uur per dag samen en ik ben iemand die daar heel slecht tegen kan. Een ander heeft genoeg aan een uurtje per dag voor zichzelf, ik niet. Er zijn ook heel wat spanningen geweest daardoor, en achteraf hadden we het heel anders aangepakt, maar we zijn nog steeds vriendinnen en juist door die spanningen is de samenwerking ook hoog beoordeeld (voor dat onderdeel hadden we een 9!).

Ben twee jaar later ook 7 maanden in m'n eentje naar Australië geweest (waar ik ook heb gewerkt) en dat is me nog beter bevallen. Je bent dan helemaal op jezelf aangewezen, staat meer open voor het leren kennen van andere mensen.

Wat je paardjes enzo betreft: als je weet dat ze goed verzorgd worden, dan overleef je die paar maanden wel. Mijn ouders en zusje verzorgden mijn pony en ik had een verzorgstertje, dus dat was allemaal goed geregeld. Met vrienden en familie kun je mailen, schrijven en bellen en in dat andere land leer je als het goed is ook weer een hoop mensen kennen. En in jouw geval is het ook nog eens goed voor je Engels. Dus... doen dan maar? Lachen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:50

Zeker DOEN! Hele goede ervaring.

Ik sluit me ook aan bij Bart zijn opmerking over dat met zijn 4-en zijn. Is erg gezellig, maar let er wel op dat je ook zelf dingen onderneemt.

Ik heb zelf 8 maanden in Spanje een talencursus gevolgd en op een manege/trainingsstal gewerkt. Het plan was om voor 4 maanden naar Spanje te gaan en daar die talencursus gaan doen. Ik was daar eens een buitenrit gaan maken en toen hoorde ik dat ze nog wel iemand konden gebruiken voor het begeleiden van buitenritten. Dat wilde ik wel gaan proberen. Blijkbaar waren ze daar tevreden over mijn manier van rijden, want al snel kreeg ik 3 jonge hengsten onder mijn hoede en stond ik les te geven aan de buitenlanders die daar kwamen rijden.
Dus van het een kwam het ander. Lachen

Ik heb daar alleen de fout gemaakt dat ik, doordat ik ook veel met niet-Spaanstalige mensen om ging, veel te weinig Spaans sprak en teveel Nederlands, Engels en Duits. Dat is ook een beetje het gevaar als je met 4 Nederlanders op een kluitje zit.

Ik had er zelfs nog over gedacht om daar te blijven wonen.

Afgelopen jaar ben ik 6 maanden in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Ook weer een fantastische tijd gehad, enorm veel gezien, gedaan, mensen leren kennen.

Nu woon ik inmiddels samen en heb ik een paard gekocht, dus zou ik niet zo snel meer weg gaan voor een lange tijd. Maar zolang je de kans hebt, ongebonden bent: doen! Want die ervaring doe je niet op als je thuis blijft. En wie weet wat voor leuks je eraan over kan houden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:53

Als ik zou emigreren zou ik naar Spanje gaan, gaaf land!! Lovers

Sorry, offtopic Haha!
Maar ik zou die kans ook zeker pakken! Hoewel ik het nu niet meer zou doen, nu ik 2 paarden heb. Kan eigenlijk geen dag zonder ze.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:19

Same here!!! Ik ga al niet verder met school aangezien ik geen zin heb om te verhuizen... Ga lekker werken, jammer dan van mijn ongebruikte capaciteiten, maar goed. DIT IS WAT IK WIL en ik ga ervoor!!! Maar anders zou ik er heel hard over na gaan denken, succes met de keuze!!! Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:40

Ik weet nog wel een stal in Spanje waar ze nog wel iemand kunnen gebruiken Jura. Haha!

sorry off topic

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:33

Haha... is dat zo? Interessant! Lachen

Maar ik zou toch niet op stel en sprong wegwillen!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:34

zeker DOENNNN
Pling

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 20:22

ik hebnmet mijn paps enmams overlegt en die vragen zich ofi k het wel vol hou die 5 maanden in England, dat is waar ik zefl ook aan twijfel!!! ik denk wel dat ik het red daar maar ik wil zo graag maar stel dat ik nou met 3 ontigelijke irritante meiden in dat huis zit???? PROBLEEEEEEM!!! nee ik wil heel graag en ik ben er ook voor 75% zeker dat ik ga, maar ik weet niet hoe het moet doen met mijn weekendbaan.... of mn baas me laat gaan!!!! ooooowh wat een rot beslissing!!!! Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:28

Engeland is helemaal geen vreemde cultuur en het sterft daar van de paarden en Welsh Ponies. Als je wat Welsh Pony adressen nodig hebt, kan ik je wel helpen, dus zonder die paarden, dat valt wel mee. 5 maanden is zo om. Ik heb zo'n jaar of 13 geleden ook eens stage gelopen in een heel vreemd land (Finland) en heb het ook wel overleefd Haha!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:49

Gaan man (vrouw *LOL* ) daar zou ik niet eens over nadenken. Maar ja, ik ben er al een aantal keren geweest.
Nog een tip: als je je ouders over wil laten komen, moeten ze een abbonement op de britsh car nemen (autoblad), dan krijg je namelijk heel aantrekkelijke kortingen op de overtochten. Verdien je meer geld mee dan wat het abbonement kost, en het is nog een leuk blad ook.
In welk gedeelte van Engeland ga je dan naar toe? Kom ik je misschien wel opzoeken op een van mijn onderdelenstrooptochten.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 22:11

ik ga naar Yeovil dat ligt schuin (rechts) onder Bristol!!! Zo wel gezelli zijn!!! maar ik kan gelukkig wel blijven bokken daar want ik krijg daar een eigen compie alleen zonder internet maar in de "library" kan ik wel internetten!!! AL zal dat laaaaang niet zoveel zijn!!!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:21

Oh daar. Tip: the five saints (www.fivesaints.com)is dan niet zo heel ver, ongeveer 250km. Kan je zeker adviseren om daar een paar dagen te gaan paardrijden. Een nadeel, je moet niet aan de lijn doen, daar is de kok niet van gecharmeerd. Bovendien kookt ie veel te lekker. Ik heb me voorgenomen om er volgend jaar weer naar toe te gaan.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:38

oh ik zou het zeker doen!
ik heb ook SPW gedaan maar bij de onze kon dat echt niet! dan had ik het gedaan nou succes bij het maken van de beslissing en laat het wel de jouwe zijn

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:46

Zeker doen zoiets. Een ervaring voor werk (en voor het leven) opdoen in het buitenland is gewoon fantastisch. Maar het enige nadeel is wel dat je met z'n vieren gaat. Nu lijkt het allemaal nog leuk en aardig en je denkt dat je veel aan elkaar zult hebben. Maar aan de andere kant maakt het het allemaal een stuk leuker en spannender om zelf dingen te ondernemen zonder hulp van bekenden. Dan kun je aan het einde echt zeggen "ik heb dat toch maar even mooi in mijn eentje geklaard". Ik kan je wel zeggen dat je heel erg zult veranderen in die vijf maanden.

Voor wat betreft de lange tijd die je van huis bent. Engeland is zo dichtbij, een vlucht is zo geboekt en de trein zo gepakt. Dus als je het even niet ziet zitten daar, dan kun je altijd even naar huis (tja, kost wel wat, maar het helpt je dan ook weer even om de rest van de tijd door te komen).

Heel veel succes met je beslissing!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:35

Doen hoor Esmee!!
Als er iets is waar ik achteraf spijt van heb is dat ik tijdens mijn opleiding geen stage in het buitenland heb gedaan.
Ik had de mogelijkheid een jaar naar Aruba te gaan. Om verschillende redenen heb ik dat toen niet gedaan en daar heb ik dus heel veel spijt van.

Gewoon doen en vijf maanden zijn voorbij voor je het weet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:01

Yippie! Bristol.. maar even de brug over en je bent in Wales.. Mekka!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 23:40

yeeeeeeah mijn baas werkt mee, ik mag vanhem gaan , hij baalt wel maar gunt het me wel!!!!!! een schat is het ook!!!!! Haha! dus nu nog ff inschrijven en alvast pakken!!!!!!!!!!!!!!
het enige nadeel... hij moet dan iemand anders aan nemen voor die 5 maanden of iemand die tijdelijk wil werken, maar hij iwl ook graag iemand voro doordeweeks erbij!!!!

Hij zou het nog ff met z'n vrouw overleggen en dan moest tie er maar over nadenken van mij!!! En dan hoor ik het wel!!! maar ik ga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom maar op met die adressen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als goed is kan ik daar blijven bokken omdat ik ook internet heb!!!!!! Haha! Cool Lachen

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 23:41

AFSCHEIDFEESTJESSSSSSS iedereen is welkom!!!!!!
Haha! Haha! Party!! Party!! *LOL* *LOL* Knipoog Knipoog Lachen