lange wachttijd woningbouw?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:58

Ik heb 5 jaar ingeschreven gestaan bij de gemeente Utrecht (waar ook de woningbouw in Nieuwegein onder valt) voordat ik eindelijk dit jaar juni in aanmerking kwam voor iets fatsoenlijks. En toen gingen ze net schuiven met de inkomensgrenzen (aanpassing aan de Euro, natuuuurlijk), zodat ik nu ook nog eens in de ondergrens val en dus relatief duur woon Frusty. Ik ontdekte dat doordat ik altijd via de website zocht op 'passend aanbod' en ineens alleen maar duurdere dingen aangeboden kreeg. Ik eindigde de laatste maanden meestal als 15e ofzo, tot ik eind-de-lijk een keer 3e stond en het geluk had dat de eerste twee nog liever even verder keken. Maar ja, probeer in Utrecht e.o. maar eens iets betaalbaars te krijgen op de particuliere markt, dat is helemaal onmogelijk. En als je met z'n tweeën zoekt, dan schijn je helemaal in een 'moeilijke doelgroep' te vallen, hoewel ik in m'n eentje ook niet echt het gevoel heb gehad dat het allemaal zo vloeiend ging.

Wat kopen betreft: de huizenprijzen in Utrecht zijn de laatste jaren asociaal gestegen en behoren nu tot de hoogste van Nederland. Kon je drie jaar geleden in je uppie met een starterssalaris nog een leuk bovenhuisje kopen, nu zit dat er echt niet meer in (of je moet de komende twintig jaar alleen voor je hypotheek willen werken). Dat is ook de reden waarom veel net afgestudeerden op hun studentenkamer blijven zitten (en er dus ook weer een structureel tekort aan studentenkamers is): doorstromen naar een koopwoning als starter is tegenwoordig vrijwel onmogelijk geworden. Ik hoor in mijn vriendenkring ook steeds dit soort verhalen, en daar word je niet blij van.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-07 12:06 ]</font>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:30

Mariska, je moet voor de regels even kijken op de site van Woningnet. Daar staat alles over urgentie, maar ook over economische en sociale gebondenheid aan bepaalde gemeenten. Bij urgentie mag je trouwens twee keer een woning afwijzen, de derde MOET je nemen anders vervalt je urgentie. En de meest gewilde woningen zijn uitgesloten voor urgentiegevallen, maar wat dan de 'meest gewilde woningen' zijn, dat beslist de woningbouw van te voren...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:43

Joost, tegenwoordig heb je voor 250.000 echt geen flatje meer hoor. Die prijzen zitten boven de 300.000, helaas maar waar.

Ouders van een vriendin van mij kochten in '92 voor haar een piepklein huisje in Utrecht voor 120.000. Haar buurman in hetzelfde rijtje heeft vorig jaar zijn huis verkocht voor tegen de 4 ton. Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:21

Als ik toch voor een kippenhok van 40 m2 elke maand in m'n eentje 1600 piek zou moeten ophoesten... En dan heb je het nog niet eens over de energierekening en de telefoonrekening. Nee dank je, dan blijf ik voorlopig nog liever even huren voor een net-redelijke prijs. Nu kan ik tenminste m'n verhuurder bellen als m'n balkon lekt of m'n verwarming kapot is, en dan wordt het zonder meerkosten nog goed gedaan ook. Tja, kopen heeft misschien zo z'n voordelen, maar huren heeft dat ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers