Het gaat slecht met Opa...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Het gaat slecht met Opa...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:59

Wanneer stopt het nou eens. Verdrietig
Mijn opa is zo'n lieve man. Ik geef heel erg veel om hem.
Hij zit nu sinds een maand of 4 ofzo in een verzorgingstehuis.
Ik ga altijd zo vaak mogelijk bij hem langs, iig 1 x in de week.
Hij was dement, maar op het begin viel het allemaal nog wel mee.
De laatste tijd ging het wel wat slechter. Maar hij had goede en slechte dagen.
Dagen dat ie me nog herkende, maar ook dagen dat ie niet precies wist wie ik was.
Ook dagen dat ik met hem in de huiskamer zat en hij aan de borrel zat, maar dan vertelde hij even tegen me dat hij mijn taxi wel betaalde, want hij kon me nu niet meer naar Tilburg brengen. Verward Je lacht om die dingen, maar eigenlijk is het allemaal helemaal niet grappig.
Vaak samen zitten lachen. Hem helpen met eten, want dat wilde hij nooit. Proberen zijn bed uit te krijgen.. Hij lag daar wel goed.
Maar ook wel dagen dat hij niets liever wilde als zijn bed uit. Rondwandelen. Beneden zitten met bezoek. Aan de borrel. En ook grapjes maken, die ook echt als grapjes bedoelt waren.
De laatste tijd zijn we veel dichter bij elkaar gekomen. Vroeger vond ik het maar een chagrijnige oude man. Hij had een beetje een hekel aan zijn kleine kleinkinderen, ze waren zo druk.
Maar nu, het is zo'n schat.
Nu hoorde ik net dat hij 2 dagen terug een hersenbloeding heeft gehad. Hij kan niets meer zelf. Amper praten. Moet nu de hele dag in bed blijven liggen. Zal niet meer goed beseffen dat er mensen in de buurt zijn.
Het zal allemaal niet lang meer duren....
Ik vind het zo erg. Het is mijn opa en ik geef gewoon veel om hem.
Ik ga morgen lekker naar hem toe. Ookalz eggen ze dat hij niet meer zal beseffen dat er bezoek is. Ik ben wel bij hem in de buurt dan en ik weet zeker dat hij dat zal merken.
Ik wil hem niet kwijtraken... Huilen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:02

He bah wat verschrikkelijk voor je meid Ach gut Helaas heeft niemand het eeuwige leven. Zelfs de engels onder ons niet...
Sterkte er mee...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:04

Hè, meid, wat naar voor jou en je familie, en voor je opa!
Heel veel sterkte, hoor!

Inderdaad heeft niemand het eeuwige leven, en je kunt jezelf ermee troosten dat hij toch oud is geworden, en hopelijk niet veel pijn heeft, maar het blijft zo moeilijk, hé? Heel veel sterkte, hoor!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:07

he meis, echt ***nieuws.
Gelukkig heb je mooie herrineringen aan hem, en die moet je onthouden.
Sterkte morgen, en de komende tijd Ach gut

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:10

He Nath wat rot Ach gut
Sterkte!
Je mag me altijd pb'en als je iets kwijt wilt hoor Ach gut

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:17

Hoi Nathalie.
Ik weet hoe je je voelt, mijn oma is begin oktober overleden aan een hersentumor, Scheve mond die viel dus ook helemaal weg, de laatste 2 dagen kon ze zelfs niks meer zien en horen. Dus als je je ei kwijt wilt, voeg me gerust toe aan msn hoor. Sterkte..... Lovers Ach gut