voor Sonja

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 15:28

Wat is nou precies jouw mening over dit alles? Aan de ene kant vind je het begrijpelijk dat dieren geruimd worden (of dat er mensen zijn die het doen) en aan de andere kant niet? Niet om je aan te vallen hoor, maar gewoon pure interesse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:09

In de eerste plaats ben ik absoluut VOOR enten. Had al veeeel eerder moeten gebeuren, dan was dit gesodemieter nooit begonnen.

Als je echter logisch redeneert, kom je tot de conclusie dat ruimen niet altijd te vermijden is, en dat het trekken van een circel rond een besmet bedrijf een noodzakelijk kwaad is. Kijk maar naar de kringbesmetting in het gebied Olst-Oenen.

Waar ik me alleen wel vreselijk kwaad over kan maken (echt Boos! zelfs) is als mensen (te) makkelijk oordelen over anderen. Dus ook als het niet om MKZ gaat. Maar in dit geval dus ook als er meteen gesteld wordt dat iedereen van de RVV dus eigenlijk een gestoorde maniak is (is niet letterlijk zo gezegd, maar kwam er wel een beetje op neer). De RVV verricht nl. NORMAAL GESPROKEN goed werk, maar wordt in een crisis als deze ingezet voor zeeeeeer impopulaire werkzaamheden. Ik vind het TE GEMAKKELIJK om dan maar meteen te roepen dat JIJ (niet jij persoonlijk Jur) dat NOOIT zou doen.
Dat weet je nl. niet.
En da's ook een stukje persoonlijke levenservaring (ajasses, ik ben nog geen 186 hoor!). Ik heb bijvoorbeeld wel eens iemand die zei van mij te houden wel eens horen zeggen dat hij NOOIT een hand naar mij uit zou steken, terwijl ik een paar maanden later m'n eerste blauwe plekken had....
Ik kende ook iemand, die NOOIT de hand aan zichzelf zou slaan, maar die kan ik er nu niet meer aan herinneren....
En hoeveel mensen heb je zelf in je omgeving, die NOOIT hun kinderen achter zouden laten (!), die jou NOOIT in de steek zouden laten, etc. etc.....

Je kunt niet oordelen over zulke situaties, want je weet niet hoe iemands omstandigheden zijn. Mijn ex was (en is *LOL* ) gestoord, die ander zag het echt niet meer zitten, en die medewerker van de RVV heeft misschien wel een enorme hypotheek, een gehandicapte vrouw en drie kinderen..... (agossie, wat een soapverhaal wordt dat... hahahaha!)

Verder ga ik echt helemaal vierkant Misselijk Misselijk Misselijk van mensen die boeren die nu met de tranen in de ogen voor de camera's staan HYPOCRIET noemen. Allemachtig zeg, als we in een crisis als deze onze boeren niet kunnen steunen en solidair met ze kunnen zijn, waar zijn we dan in Jezusnaam (sorry) mee bezig??? Snap ik echt niet.

Ik heb het dus over respect en respect hebben voor keuzes van anderen.
En effe helemaaaaal buiten MKZ om: ik heb ook erreg weinig begrip voor mensen die zeiken over bv. de moderators hier, of hun baas, hun partner of wat dan ook. Je bent nl. altijd verantwoordelijk voor ALLES wat je zelf doet. Dus als je het ergens anders beter kunt krijgen, heb ik maar 1 advies voor iedereen: GAAN! Niet achterom kijken naar wat je achterlaat, maar ga daarheen waar je denkt dat je 't beter kunt krijgen!

Om het maar even helemaal superpersoonlijk te maken, zal ik je zelfs vertellen wat ik later (hopelijk veeeeeeel later) voor tekst op mijn grafsteen wil hebben:
"Huil niet om wat voorbij is, maar lach om wat geweest is"

Ik denk dat je met deze onthullingen een aardig stukje inzicht in mensje Sonja en haar visie hebt, niet?

Groetjes!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:46

Sonja,

met respect heb ik je stukje zitten lezen. Zeer persoonlijk, en IMO zeer genuanceerd. Chapeau!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 23:12

Sonja, ik begrijp jouw standpunt wel geloof ik. Maar ik blijf erbij dat iedereen oordeelt over situaties waar ie zelf niet in zit. Ik kan echt met zekerheid zeggen dat ik nooit een dier zou kunnen ruimen ook al zou alles op het spel staan. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar! Dus wat dat betreft staat mijn mening vast, ook wat betreft het ruimen inplaats van enten. Sorry maar zo denk ik er gewoon over!

Verder heb ik qua relaties hetzelfde meegemaakt als jij, zelfs 2x. Ik denk dat als iemand heel snel zegt dat ie van je houdt, dat er iets niet klopt. Ik heb heel wat meegemaakt, niet alleen lichamelijk maar ook psychisch. Ik ben bang voor mannen door alles wat er is gebeurd. Ik durf niet eens meer een relatie aan te gaan, ik ben mijn vertrouwen kwijt. Nou ja dat is weer iets voor een ander onderwerp! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 23:49

There aint no future in the past.

Son, je hebt helemaal gelijk.
de reden dat ik nu een paard heb, al 5 jaar is juist vanwege de reden dat je nooit weet wat er morgen gebeurt. Je kunt nog het meest spijt krijgen van de dingen die je niet doet.
Er komt elke dag een nieuwe dag trouwens.

Erg onder de indruk van je bericht en het is herkenbaar, heel herkenbaar.
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 08:58

Jura:
Je moet geen sorry zeggen voor dingen die je echt meent. Zoals ik mijn mening heb, heb jij de jouwe en da's juist het mooie, want iedereen is UNIEK dus jij ook.
Het jammere van veel discussies (ook hier op Bokt) is alleen dat ze niet gevoerd worden volgens de regelen der kunst. Een goede discussie wordt namelijk gevoerd op grond van redelijke argumenten, waarmee je probeert je gesprekspartner te overtuigen van (een deel van) jouw mening. En hier wordt nogal vaak alleen maar geblerd over "ik heb het RECHT....." Tja, vrijheid van meningsuiting, die term kennen we en bij sommige personen betreur ik wel eens dat het bestaat.... *LOL* (niet voor jou persoonlijk bedoeld hoor!)

Oh ja, en Jur, ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen een "Dick" rondloopt op deze draaiende molshoop. De jouwe kom je echt nog tegen, maar blijkbaar moest ook jij eerst het nodige meemaken, voor dat gaat gebeuren.... Heb geduld, komt goed...


Lov:
Ik ken dat gevoel, zo werkt dat bij Dick en mij ook. Op die basis heb ik Mileentje gekocht, hij Leo en wij onze veewagen om maar even een aardig grote aankoop te noemen. Nu zijn we allebei gezond, kunnen we het financieel trekken, en hebben we voldoende tijd en energie om er van te genieten. Ik geloof niet in dingen als "Sparen voor Later" want misschien is er voor mij wel geen later.....
Hihi, dit klinkt misschien wel wat zwaar en depri, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Zal ik heel groot Carpe Diem op m'n hoofd laten tatoeren en uit Milena's kont scheren??? *LOL*

Seeya, Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-01 22:38

Dank je wel...

Ik weet dat je mij niet persoonlijk bedoelde, maar ik wilde toch nog even zeggen dat ik nooit zeg dat ik het recht heb om dingen te zeggen, ik hou ook van goed gevoerde discussies en meningen die beargumenteert worden!

Ik weet niet of ik ooit de ware tegen kom. Misschien ben ik wel te kritisch en verwacht ik teveel van een relatie. Soms zie ik het allemaal een beetje somber in!