spoedvraag! morgen digi kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

spoedvraag! morgen digi kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:07

Mijn ouders waren, voor kerst, op zoek naar een digi voor mij....maar komen er niet uit...hebben er de ballen verstand van... en ik ook!

Hij mag rond 250-300 euro kosten, voornamelijk bewegende (paarden)beelden !

Heeft er iemand tips ???

merken, winkels etc.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:12


Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:15

ik heb idd al rondgekeken op internet, maar het punt is dat ik niet weet wat in MIJN situatie (foto's maken van paarden-bewegende beelden) nu juist belangrijk is. Die jargon waar verkopers gebruik van maken zegt mij niets !
Ik hoop op mensen die mij vertellen dat ze juist een digi gekocht hebben, uitgeprobeerd hebben, en dat ie goed bevalt of zoiets.

Is die Canon Powershot iets wat jij aan zou bevelen ?????

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:23

Hai Mist,

Ik heb met mijn Canon powershot veel problemen met de donkere dagen voor kerst foto's ! Hij vindt het snel al te donker ook de sluiter tijd is in de beweeg stand wat traag, foto's van een springend paard lukt mij niet op tijd. Zelf ben ik momenteel aan het kijken voor een Minolta Z1. Als je op mijn site www.stal-sgravenweg.nl kijkt, de meeste foto's die daar staan zijn met de powershot gemaakt. De slechte heb ik natuurlijk weg gelaten, maar ik heb genoeg foto's die helaas niet scherp zijn gesteld, en dit is meestal bij somber weer. Als het buiten mooi weer is dan wordt alles haar scherp. Succes!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:29

Alle foto's die van mij er staan zijn gemaakt met een Olympus c220 zoom.
Die maakt goed bewegende foto's. Maar ook met slecht weer gauw wat minder, helaas. Dan blijf je onder de 300 euro.
Moet je op ITP en op HAW zoeken op foto's van mij, dan vind je wel het een en ander.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:12

Het is mischien niet wat je wil horen, maar digitaal, geschikt voor actie fotos (ook bij weing licht) en tot 300 euro gaan niet zo goed samen. Natuurlijk KAN je wel eens goede fotpo met een dergelijke digi maken, maar als je zeker wil weten dat je foto's lukken moet je een van die eigenschappen laten varen (dus of duurder, of geen zeker resultaat voor actiefotos of niet digitaal) Denk ook eens aan een normale spiegelreflex (eventueel ocasion) !

Als je toch een digi wil, het allergrootste nadeel van de consumentencameras vond ik de vertraging tussen het indrukken van de ontspanknop en het maken van de foto. Let daar dus exta op!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 08:18

Nog een tip:

Vraag of je ouders er wel van die speciale voor digitale camera's oplaadbare batterijen bij kopen. Die gaan echt veel langer mee dan andere batterijen.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:25

En mist wat voor digi is het geworden?

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 16:01

Nou....niet degene waar uiteindelijk mijn beslissing op gevallen was, wnt die was uitverkocht Boos! (Sony Cybershot P72-vanwege de volgens alle testen snelle sluitertijd)
Maar ik kreeg de optie om een duurdere Olympus C350Zoom uit te proberen...zo gezegd zo gedaan...alleen kreeg het programma niet netjes op de computer, na 4x alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd te hebben toch maar eens het boekje nageplozen....en jawel in de kleine lettertjes stond dat er problemen "zouden kunnen zijn" met windows 98 Special edition....raad eens wat er op mijn computer zit ....precies. Dus hij gaat terug! en dan bestellen ze de Sony.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 01:52

Hé Mist, wil je mij laten weten hoe het gaat met de sluiter tijd met spring foto's en foto's bij slecht weer omstandigheden (donkere dagen rond kerst foto's)? thanks!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 11:41

Ik zal het op dit topic zetten ! kan alleen eventjes duren want ze moeten hem nog bestellen