Ik weet het niet meer ,aan het doordraaien!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Ik weet het niet meer ,aan het doordraaien!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:29

Hallo Allemaal,

Sommigen van jullie zullen wel denken van hier daar heb je haar weer.

Ik heb een tijd geleden meerdere topics geopent over mijn relatie.

Cultuurverschil enz enz.

Nu wil ik eerst heel erg duidelijk zeggen dat ik hem niet de schuld van alles wil geven maar ik wil toch graag een paar dingen kwijt.

Misschien is het niet verstandig om het hier neer te zetten maar misschien ook wel.

Ik heb nu 4 1/2 jaar een relatie met een turkse jongen.

Maar het word voor mij steeds moeilijker en moeilijker.
Ik denk 24 uur per dag na en weet niet eens meer wat ik moet denken.

We zijn eigenlijk zo ontzettend verschillend dat het me beter lijkt om definitief uit elkaar te gaan.

Maar aan de andere kant ben ik ontzettend bang dat ik er spijt van krijg en dat ik eigenlijk nog veel meer gevoelens voor hem heb als wat ik nu denk.

Onze relatie is eigenlijk altijd al heel erg moeilijk geweest.
We zijn het bijna nooit eens over bepaalde dingen en bekvechten de laatste tijd alleen maar.

In het begin was ik stapel verliefd op hem en deed gewoon alles voor hem wat hij graag wilde.
Zo ging ik niet meer uit en ben heel erg veel vrienden/vriendinnen kwijt geraakt.
Steeds meer leverde ik in en eigenlijk kreeg ik maar niets terug.

Ik weet dat je eigenlijk niets terug kan en mag verwachten maar toch deed ik het.

Ik wilde graag iets terug zien vanuit zijn kant omdat ik zo mijn best deed om hem te laten zien hoe gek ik met hem was en dat ik veel voor hem over had.

Maar ik wachte en wachte en ik kon blijven wachten.
Steeds als we ruzie hebben zegt hij me dat alles goed zal komen maar dat ik nog even geduld moet hebben.
Tranen met tuiten lig ik soms op bed omdat ik het niet meer weet.

Wat wil ik nou??

Eigenlijk weet ik het wel maar ik weet niet hoe.

We hebben al zolang een relatie en ik had nu eindelijk wel meer willen zien en merken vanuit zijn kant.

Ik had al samen willen wonen (achteraf blij niet gedaan te hebben)
Ik had veel meer tijd met elkaar willen door brengen en niet 1 dag in de week.

Jaren lang was hij ieder weekend uit met zijn vrienden en ik zat thuis op hem te wachten.
Ik dacht dat ik dat wel aan zou kunnen maar ik heb me duidelijk vergist.
Ik weet dat ik eigen schuld ben maar liefde maakte me zo ontzettend blind.

Nu geef ik hem steeds aan dat ik het niet meer vol kan houden hoe het nu gaat tussen ons en iedere keer belt hij later op net of er niets aan de hand is geweest.

Ik vind het niet leuk dat hij wel uit gaat en ik niet en ik wil geen verschil hebben tussen een man of een vrouw en wat de een wel mag en de andere niet.
Ik wil een gelijkwaardige relatie.

Hij vertelde me dat hij het kon begrijpen en dat hij me niet kwijt wilde raken.
Hij zou ook niet meer alleen uitgaan.

Nu heb ik daar nog niets van gemerkt.
Oke hij blijft 1 week thuis maar de volgende week gaat hij weer weg met zijn vrienden.
Niet na een discotheek maar naar snooker en pool of na een cafetje.
Maar dat is voor mij eigenlijk hetzelfde.

Ik wil hem niet alles verbieden maar ik wil weten waar ik aan toe ben.
Ik wil ook genieten van mijn leven en hij vind het ook niet leuk als ik na een cafetje zou gaan.

Ik zit zo in de knoop met mezelf nu nog meer als ooit van te voren.

Ik weet niet wat beter voor me is.
Aan de ene kant kan ik gewoon niet verder met hem en aan de andere kant ben ik bang dat ik hem zal missen.

Ik hou ontzettend veel van dieren en hij niet.
Ik ben heel open en hij niet.

Ik voel me opgesloten en heb het idee dat de deur niet meer open kan en dat benauwd me heel erg.

Ik wil niet iedere dag verantwoording afleggen wat ik ga doen en hoe laat enz enz.

Maar zo heeft hij ook wel zijn lieve en goede trekjes.

Alleen is nu alles negatief in mijn ogen.
Hij kan niets goed doen en ik irriteer me ontzettend aan hem.

Ik kan niet goed met hem over bepaalde dingen praten en ik wil dat wel omdat ik meer duidelijkheid wil.

Ik vind het fijn als ik zijn stem hoor maar voel me weer akelig als hij me aanraakt.

Ik ben zo ontzettend door de war!!

Ik weet het niet meer........................................................................................................................................


Corina

P.S Ik zal ook wel mijn fouten hebben.
Maar ik weet niet wat ik kan doen of moet doen om de relatie beter te laten gaan.
En of het nog wel eens kan.

bij iedere ruzie is er wel 1 van ons die het uit maakt en later komt het weer goed.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:35

Ik kan maar een ding zeggen en dat klinkt misschien heel hard.... Ik heb het idee dat je een beetje blind bent..dat je in een soort van cocon zit...
Hij gaat op stap..jij wacht op hem thuis...maar hij vindt het niet leuk als jij gaat stappen??? Hoezo...machtsmisbruik?? Scheve mond
En dan zeg je ook nog ergens in je verhaaltje..dat het je eigen schuld is?? Wat nou eigen schuld???? Jij hebt toch ook recht op een leuk leven, bergen vriendinnen, leuke uitjes met vriendinnen, stappen, lol, gelijkwaardigheid???
Ik kan me hier zooo boos over maken.. ik heb met een vriendin in een soortgelijke situatie gezeten, en heb haar eraan onderdoor zien gaan.. Dit klinkt nou bijna hetzelfde. Ik ken je vriend niet, maar hij staat me nu al niet aan.... Ik kan je wel zeggen: ga weg bij die eikel, maar jij houdt van hem blijkbaar.. Je moet zelf die keuze maken, maar laat je aub niet door zo'n ******* onder de duim houden!!! Zo klinkt het namelijk wel...
Misschien wel door het niet te overbruggen cultuurverschil??
Meid..zoek je geluk!!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:40

Ik heb maar 1 advies eigenlijk....

Word jou leven wel beter van deze relatie? Samen zijn met iemand moet iets toevoegen aan je levensgeluk, daar moet je gelukkiger van worden als wanneer je alleen bent, anders is het de moeite niet.

Dus wat voegt deze relatie toe aan jou leven? Het is nu vast moeilijk voor te stellen hoe het zou zijn om single te zijn, maar doe toch even een poging. Je vind wel weer invulling, wel weer balans, wel weer dingen om vrolijk van te worden. Ook als hij niet in je leven is. Als je dat beeld vergelijkt met je huidige leven, is dit dan beter, or meer, als dat?

En natuurlijk is leven zonder hem moeilijk voor te stellen. Jullie zijn al zo lang samen. Maar het kan toch - dat moet je van me aannemen - en het kan zelfs heel fijn zijn alleen. Dus dat verdriet, daar kom je over heen. En die spijt - dat duurt misschien maar even, totdat je ontdekt heb hoe je 'op jezelf' lever gaat. Nog een keer:

Word jou leven wel beter van deze relatie?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:43

Alleen jij kunt natuurlijk bepalen wat het beste is... Eerlijk gezegt denk ik dat je de keuze al gemaakt hebt. Hoe ik jouw stukje lees wil je nl weg, maar durf je niet?

Ik heb in een iets mindere mate in een dergelijke relatie gezeten... Niet met een buitenlandse jongen, maar met mijn huidige vriend. Ik deed echt alles voor hem... Verwachte ook niets terug... Paar goede gesprekken gehouden, tijdelijk uit elkaar gegaan... Hij is ongelofelijk veel veranderd. Ik heb nu ook het gevoel in een gelijkwaardige relatie te zitten...

Ik zie hem alleen sweekends, en ik heb altijd gewild dat dat vaker was. Tot die relatie verbeterde, heel raar... Ik heb er vrede mee dat ik hem maar 1 of 2 dagen in de week zie, sterker nog: het hoeft wat mij betreft voorlopig niet te veranderen...

Wat ik denk dat je moet doen... Praat met hem. Leg hem dit verhaal voor! Ik weet niet hoe verNederlandst hij is, maar ik zou haast zeggen dat ie dan moet snappen dat er iets niet klopt... Begrijpt hij het niet, durf je het niet aan te kaarten, etc... Stop er dan mee. Dan is het echt een cultuurverschil dat nooit te overbruggen valt... Nu kun je nog weg, over 5 jaar misschien niet meer...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:45

Wacht niet tot hij veranderd, zulke jongens veranderen niet.
Vergooi je leven niet aan zo'n gozer en maak een einde aan je relatie nu het nog kan. Je bent nog jong.

Komt misschien een beetje hard over maar denk aan je zelf, hij doet dat duidelijk niet!! Succes met het nemen van een beslissing Ach gut

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:49

Ik verlang weer naar mijn oude leven terug.
Voor dat ik hem leerde kennen.

Geen zorgen en kon gaan en staan waar ik wilde.

Ik heb nu al zovaak met hem erover gehad en zo vaak proberen we het maar het wil gewoon niet lukken.
Op de een of andere manier heb ik een muur om me heen gebouwd en kan hem geen kans geven.

Ik ben er niet echt meer voor open.

Ik voel me zo ontzettend in de steek gelaten en gekwetst.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:54

hey Corina, kijk ook eens op het relatieforum van Viva, ik denk dat je er wel wat aan hebt! http://www.viva.nl

Veel succes met alles! Ik ben het eens met wat ArwenLune zegt, bedenk eens goed of hij wel wat toevoegd aan je leven. Je zegt dat jij ook wel fouten zal hebben en vraagt je af wat je moet doen om de relatie beter te maken, maar dat zou hij moeten doen! Niet jij! Hij gaat er nu vanuit dat je er altijd wel zal zijn en dat je wel zal doen wat hij van je vraagt. Wegen zijn lieve trekjes op tegen de negatieve dingen die je hier noemt?

Natuurlijk val je even in een gat als je de relatie verbreekt, maar zo doorgaan is ook niet goed. Je gaat er zo te horen langzaam aan onderdoor. Jij hebt net zoveel recht als hij op een leuk leven! Wachten tot hij verandert heb je nu wel lang genoeg gedaan!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:55

Ik denk dat je in je hart al je keuze gemaakt hebt als ik dit zo lees.

Mijn advies: maak het uit, ik vind de cultuurverschillen veel te groot. Ik weet hoe het er aan toe gaan in Turkse gezinnen (heb Turkse vrienden met kinderen etc.) Hij zal niet veranderen, het zit gewoon in de cultuur dat ze gaan stappen met vrienden en hij zal niet langer dan 1 week bij je thuis gaan zitten hij is van huis uit niet anders gewend.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:58

Ik denk ook dat jij de keus al hebt gemaakt, het cultuur verschil is idd te groot. Mijn tante moest ook altijd thuis blijven , het werd van kwaad tot erger. Het zal een moeilijke keuze zijn maar denk er wel aan hoe het zal zijn als je weer je eigen dingen kan doen. Heel veel sterkte!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:00

Daar heeft Barb imo. volkomen gelijk in.

Corina, wat houdt je tegen om het uit te maken ?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 21:02

Ik weet het eigenlijk niet wat me tegen houd.

Misschien ben ik bang dat ik nog te veel om hem geef en dat ik hem later terug neem omdat ik er spijt van zal krijgen.

Ik ben bang dat ik er nog meer alleen voor sta dan nu al het geval is.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:05

corina schreef:
Ik weet het eigenlijk niet wat me tegen houd.

Misschien ben ik bang dat ik nog te veel om hem geef en dat ik hem later terug neem omdat ik er spijt van zal krijgen.

Ik ben bang dat ik er nog meer alleen voor sta dan nu al het geval is.


Je zal idd waarschijnlijk ff in een flink gat vallen.. Maar je hebt tijd nodig..tijd nodig om je oude leventje weer op te pikken.. Ik weet niet of je nog vriendinnen ziet? Leg hun je situatie uit, en ga leuke dingen doen!
Je leven zal zonder hem een stuk zorgelozer zijn..geloof me..

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:06

corina schreef:
Ik weet het eigenlijk niet wat me tegen houd.

Misschien ben ik bang dat ik nog te veel om hem geef en dat ik hem later terug neem omdat ik er spijt van zal krijgen.

Ik ben bang dat ik er nog meer alleen voor sta dan nu al het geval is.


Je zal idd waarschijnlijk ff in een flink gat vallen.. Maar je hebt tijd nodig..tijd nodig om je oude leventje weer op te pikken.. Ik weet niet of je nog vriendinnen ziet? Leg hun je situatie uit, en ga leuke dingen doen!
Je leven zal zonder hem een stuk zorgelozer zijn..geloof me..

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:14

Het klinkt misschien erg hard, maar je komt niet erg zelfverzekerd over en ik denk dat hij daar grandioos misbruik van maakt! Natuurlijk ken ik alleen jou verhaal van hierboven, maar je zegt dat jullie vaak ruzie hebben en dat je het hem altijd weer vergeeft. Dat weet hij donders goed en hij doet waar hij zin in heeft, hij is absoluut niet bang om je kwijt te raken omdat je hem tot nu toe elke keer weer hebt teruggenomen. Als jij je ergens druk om maakt denkt hij daar waarschijnlijk heel licht over, hij kan het toch zo weer goed maken. Laat hem zien dat je steviger in je schoenen staat dan hij denkt!
Laatst bijgewerkt door Imre op 22-12-03 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:15

ik denk dat het nu even heel moeilijk voor je is, maar als ik het zo lees zal het uiteindelijk misschien een opluchting zijn. je zit vast in een relatie waar je niets meer in ziet, tuurlijk is het eng om de knoop door te hakken, maar wat wil je? nu zo blijven doormodderen en je zo blijven voelen als je je voelt, of even doorzetten en uiteindelijk je eigen leven weer terug krijgen! Ik heb het idee dat je er eigenlijk al uit bent, maar de stap niet durft te zetten. Ik kan je alleen zeggen, veel sterkte met je besluit. Pak straks weer eens de leuke dingen op die je zo graag deed, ga jezelf eens lekker verwennen, ga eens lekker uit met oude vrienden. kom op meid, leven doe je maar 1 keer, maak er wat van!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:30

Dit is een stukje tekst van een nummer waar ik heel veel aan heb gehad toen het net uit was met mijn vriend. Het heet (heel toepasselijk) Constantly Waiting.

I have decisions to make
I need to pick up the pieces
And cast off all the doubts that are on my mind
I can be strong all by myself
I came into the world alone and I have managed before
And I can do it again
This is not the end, I won't let it be the end
I'm sick and tired of the pain

I know the hurt I feel isn't half as bad as when you were with me
And I should be thankful, and I should be greatful
And all the tears I've cried didn't do me any good
They just left me looking ugly
Now it's not to late for me
Cause I refuse to be constantly waiting
For something better to come along

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:47

Het klinkt mij in de oren als : je doet het jezelf aan.

Je geeft aan : ik doe dit en dit en dat omdat ik zoveel van hem hou..
bvb. niet meer uitgaan.

En vervolgens klaag je dat je het uitgaan mist....

Zo nog vanalles in je berichtje , allemaal dingen die je tegenstaan zijn dingen die je ZELF doet door je gevoelens voor hem.

Ik maak uit je verhaal niet direct op dat hij dat van je eist ,
alhoewel het wel aannemelijk is qua cultuurverschil ,
maar "Turks" is natuurlijk niet altijd hetzelfde en het zou niet eerlijk zijn om deze jongen meteen een stempel op te plakken ....

Het klinkt iig alsof je het jezelf aandoet , sorry.

Mijn reactie bij het lezen :

Meid , ga weg bij die jongen want hoe het ook zit , hij heeft een slechte invloed op je omdat je er veels te kwetsbaar , onzeker en ongelukkig door bent en je geeft aan dat dat niet is wat je van het leven wenst.

Als je die jongen uit je leven bant en jezelf weer bij elkaar raapt tot een zelfstandige meid die doet wat ze graag wil dan zul je waarschijnlijk met schaamte terugkijken naar dit moment waarop je twijfelt of je hiermee door zult gaan.. het is ZO duidelijk dat deze situatie slecht voor je is !

Je kunt weer sterk en tevreden worden door te stoppen jezelf op te offeren voor een relatie die je niet geeft waar je behoefte aan hebt....
hoe meer jij je opoffert voor hem , hoe rotter je je voelt.

Dat is tegenover hem ook niet eerlijk ,
je geeft hem nu de schuld dat jij je zo rot voelt , maar je doet het zelf !

Ik hoop niet dat dit rot overkomt , ik bedoel het goed en hoop dat je je leven anders in kunt richten en jezelf weer kunt gaan zijn zoals je BENt , met je eigen bezigheden en dingen die je graag doet zonder na te denken en alleen om een ander te plezieren ... nu is het jouw beurt , kom op !

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 23:25

Pmarena,

Ik geef je ook helemaal geen ongelijk en ik heb ook direct bovenaan in mijn bericht gezet dat ik hem helemaal niet alleen de schuld wil geven.

Dit is juist ook niet eerlijk tegenover hem ook omdat ik hem er waarschijnlijk een rot gevoel bij geef.

Ik heb het ook zelf gedaan omdat ik alles deed wat hij graag wilde en ik wilde hem wat het ook kosten moest niet kwijtraken.

Maar hoe zeer ik ook hoopte op vrrandering het kwam maar niet.
En eigenlijk had ik dat ook nooit moeten verwachten.

Ik wil hem niet in het kwade daglicht zetten maar om positief te denken is er gewoon veel te veel gebeurt.

Echt verbieden uit te gaan................nee dat waarschijnlijk niet............maar hij heeft me altijd onder druk gezet.

Of uitgaan of Mij en in het begin was in natuurlijk stapel verliefd op hem.

Zo kwam er telkens meer en meer bij en het is ook mijn eigen schuld dat ik mijn zwakte aan hem heb toe gegeven.

Maar is het gezond dat we tegen elkaar schelden?
En hij scheld me echt uit voor vanalles als het maar kwetsend is.

En wat als hij zegt:

Ik had beter voor ...... kunnen kiezen dan was ik nu veel gelukkiger geweest ,maar ik heb gekozen voor jou.

Het gaat me heus niet in de koude kleren zitten en alles wat hij tegen me zegt blijft door mijn hoofd rond gaan.

Het is nu ook mijn beurt:

Ik wil sterk zijn en zeker over komen en niet meer twijfelen aan me zelf.
Ja, Ik ben heel erg onzeker dat moet ik toe geven.

Maar mijn vriend die me telkens wijs maakt dat ik een zielig persoon en mens ben.
Nee dat pik ik niet!!
Ik heb er veel te lang naar geluisterd en ik wil niet meer horen hoe slechte vriendin ik ben,dat ik nooit een goede vrouw zal zijn en dat ik een dikke kont heb en dat ik een vieze vrouw ben omdat ik mijn paard aai en dan bijv. een snoepie pak.

Ja natuurlijk ben ik best een beetje onzeker geworden en dat was ik ook al.

Maar ik vecht nu echt met mezelf.
Ik vecht voor wat ik wil en denk maar het is net of ik meerdere stemmetjes in mijn hoofd heb zitten.

De een zegt hup weg met die vent je kan veel en veel beter krijgen maar de andere zegt kom op geef hem een kans het is je aller eerste vriendje en de andere twijfelt .

Op dit moment kan ik mijn gedachten niet op een rijtje zetten.
Ik denk heel veel maar kan het niet echt kwijt en plaatsen.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie steun.

En nogmaals ik ben waarschijnlijk net zo fout geweest in onze relatie en ik wil hem niet alleen in het kwade daglicht zetten.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:38

Hem een rotgevoel geven?? Sorry hoor, maar dan had hij iets meer rekening met jou moeten houden..
Ik heb het idee dat jij meer ja en amen zegt tegen hem. Hij gaat er heus wel overheen komen als jij het uitmaakt.
Ik denk eerder dat jij degene bent die het moeilijk gaat krijgen, maar wees sterk en maak het uit. Wat heb je nu nog meer te verliezen?? Denk daar eens over na.
Je wilt je oude leven terug, dan moet je daar ook moeite voor doen. En zo sterk zijn om tegen hem te zeggen dat hij uit je leven moet verdwijnen.
En hoogst waarschijnlijk zal hij met hangende pootjes terugkomen en zijn excusses gaan aanbieden. Neem hem dan NIET terug, wat het begint dan weer van voor af aan..
In een relatie hebben er altijd 2 schuld, maar als er 1 iemand is die zich niet meer prettig voelt op wat voor manier dan ook, moet je er hoe moeilijk het ook is, er een punt achter zetten.
Je hebt idd al meerdere topics geopend, en je bent geen stap verder gekomen, eerder alleen maar achteruit gegaan..
Wees zo sterk, want je hebt volgens mij je beslissing al gemaakt..

Sterkte..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:45

ik ga niet een heel verhaal neer pennen, ik zal alleen mijn reactie geven (tevens ook reactie van mijn vriend):

ik (wij) zou(den) het uitmaken, hoe moeilijk het ook is...

dit is geen leven voor je, je kwelt je zelf alleen maar

succes meis Ach gut

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:01

Het cultuurverschil op zich is niet het probleem. Zo te lezen is het in jouw geval wel de oorzaak. Je schrijft dat je wacht op iets dat je terugkrijgt van hem. Ik vrees dat je dan lang kunt wachten want datgene wat hij te geven heeft heb je al. Ik begrijp dat dat niet datgene is wat je wilt. Begrijpelijk, maar het is niet anders.
Denken in termen van schuld is meestal een heilloze weg, zeker in relaties. Erg respectvol vind ik de opmerkingen van hem zoals je ze beschrijft natuurlijk niet maar dat ligt waarschijnlijk toch in zijn cultuur vergrendeld.
In je profiel lees ik dat je 24 bent. Gedraag je dan ook als iemand van 24 en kap met die situatie. Niks schuld van de een of de ander, gewoon je gezonde verstand gebruiken.
PB-en met deze medetukker is toegestaan Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:13

Ik ken je eerdere topics ook, het advies blijft: ga bij hem weg, zeker als het je eerste vriendje is. Je moet nog zoveel leren over het leven en hij stopt je in een kooitje, niet eens van goud....

Wees sterk en ga weg, maar dat zeiden we toen ook en heb je niet gedaan. Ik geef je niet de schuld oid, maar hoop je ogen te openen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:17

Zat ik me laatst toch af te vragen of je indertijd doorgezet had en hem had gedumpt.

Wat ik toen heb gezegd is precies hetzelfde als wat ik nu zou zeggen (al weet ik niet meer wat ik toen precies had gezegd Knipoog )

Kies voor jezelf. Je bent nu de schuld bij jezelf aan het zoeken om het allemaal acceptabel te maken maar het is niet acceptabel wat hij doet. Nu niet, toen niet en nooit niet.

En ik snap best dat het moeilijk is maar dit is geen manier om je leven te leiden. Je bent jong, je hoort te kunnen genieten nu.

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:27

Ik heb ook een relatie van 4 jaar gehad waar ik me echt niet gelukkig in voelde.Ik kan het op een of andere manier ook niet uitmaken , waarschijnlijk bang om alleen te zijn(daar bij kwam dat hij ook met zelfmoord dreigde als ik t uit zou maken)Ik heb nu soms nog spijt dat ik het niet veel eerder uit gemaakt had.. Ik kan wel zeggen dat er 2 jaren van mijn leven door hem verpest zijn.. Laat dit je niet gebeuren en neem een beslissing..eens ga je die toch maken, want het kan niet zo zijn hij ineens gaat veranderen en dat jij supergelukkig wordt in deze relatie .. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk als ik het zo lees.....Dus kies voor je zelf..Als ik het over mocht doen had ik veel eerder die stap gezet..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:29

corina, wat je ook gaat beslissen (je weet uit je verhaal te horen zelf ook wat het beste is!!!) heel veel sterkte!