Never opt-out?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:07

Ik laat mijn email adres verwijderen ja. Dat heeft erg goed geholpen. Ik had niet zo heel veel last van spam.
Een zelflerend spamfilter werkt ook erg goed.

Spam komt trouwens het meest voor uit cookies. Als jij (Ik zeg niet dat je het doet) veel "ranzige"sites bezoekt zul je merken dat je mailbox volstroomt! Dus veelal is spam je eigen fout (tenzij je een hotmailadres hebt met spamfilterwoorden erin als Miss, etc etc).



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:20

Cassidy schreef:
Dit is mijn mailadres van mijn werk, en ik bezoek geen ranzige sites. Het enige waar ik mijn mailadres van mijn werk heb achtergelaten is Ebay.
Met mijn persoonlijke adres ga ik heel zuinig om. Moet ik mijn adres ergens achterlaten, dan is dat altijd mijn hotmail account.


Je leest weer eens niet goed. Ik zei ook tussen haakjes dat ik niet zeg dat jij het doet!!!!!!!
Ebay zorgt voor enorm veel spam. Ik heb ook ooit de fout gemaakt iets te koop aan te bieden en mijn email adres achter te laten. (was hotmail maar toch) ik kreeg bergen met die zooi.

Maar spam is echt vaak te weiten aan cookies, cookies krijg je van het bezoek van sites. Dus ga je geschiedenis eens na en kijk waar het vandaan zou kunnen komen.
Je kan ook je netwerkbeheerder vragen op je werk om je een lijst met URL's van de afgelopen tijd te geven die jij bezocht hebt.
Zo kun je erachter komen waar het vandaan komt.
En installeer een spamfilter, dat haalt een hoop weg. (controlleer het wel een paar keer want er kan belangrijke mail tussen komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:29

Cassidy schreef:
Mag geen spam filter installeren, is tegen bedrijfs policy. Tja, ze hebben liever dat je werktijd benut om spam te verwijderen dan dat ze voorkomen dat je het krijgt.


Ga eens praten met je chef en leg het uit, hij kan dan misschien in een SLA laten vastleggen dat er een spamfilter moet komen omdat het anders je functioneren belemmerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:44

Cassidy schreef:
Het is een Amerikaans bedrijf, chef zit in US of A. Denk niet dat er een normaal sterfelijk persoon zo snel bij hem op gesprek mag komen...Haha! (trouwens, een duur gesprek als je het vliegtuig moet nemen)

Ik neem aan dat jij ook iemand boven je hebt zitten? En ik neem ook aan dat er een SLA binnen jullie organisatie is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:16

Cassidy schreef:
Die weet ervan en kan niets aan de policy doen. Is het namelijk ook niet overal mee eens.

Over die policy staat een hoop in een SLA. Hebben jullie die ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:33

ArwenLune schreef:
Reageren op spam zorgt alleen voor meer spam. Je adres word aangemerkt in een lijst als 'levend' ('hier zit iemand achter'), op een andere lijst gezet en voor 10x de prijs doorverkocht, want daar zit iemand te lezen, dus dat adres is meer waard voor de spammers.

Dat geldt absoluut niet voor alle spam. Er is spam waar dat wel bj geld maar de meeste is het niet zo. Ik heb me netjes afgemeld en ik heb er geen last meer van. Volgens jouw theorie zou het erger moeten zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:21

Cassidy schreef:
Ik ben toch nog even wezen babbelen met hoofd systeembeheer: je kunt zeker opt-outen op sites die klanten willen werven (hypotheken, creditcards e.d.) want die hebben een naam te verliezen. Negatieve reclame is ook reclame...maar die willen deze bedrijven juist niet.
Waar je mee uit moet kijken zijn sexgerelateerde sites. Daar dus nooit op klikken....


Die sexlinks zijn tegen te houden bij binnenkomst. Werken jullie toevallig met Notes? Dan is het helemaal simpel voor sysbeheer om ze eruit te pikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:32

Terminals zie je niet vaak meer. Das echt een vreselijk oud en achterhaald systeem. Je ziet vaker dat men overstapt van de terminals naar desktop pc;s. Maar goed dat is mijn zaak niet.

Als een mailaccount uit een systeem verwijderd wordt (op de juiste manier) dan komt de spam ook niet meer binnen, dus ik denk dat de sysbeheerder zich ook nog wel een keer achter zijn oren mag krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:39

Cassidy schreef:
De mailaccounts worden met opzet niet uit het systeem verwijdert. Als klanten mailen, moeten ze altijd antwoord kunnen krijgen.

Oke maar je kunt toch een auto message erin zetten?
Ik heb gewerkt op een van de grootste accountants, advocaten en consultantskantoren in Nederland, als daar iemand wegging werdt er in zijn laatste maand een Auto-message aan die mail geplakt met de melding dat die persoon er vanaf een bepaalde datum niet meer is, en dat er contact opgenomen kan worden met een collega.
Het werdt daar als ongepast beschouwd als je ineens wegwas en de klant van niets wist.
Maar goed ik ga me verder niet uitlaten over wat wel en niet netjes is.

Je kan gewoon het beste dan maar blijven deleten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, _San87_, Amazonbot, Cerosa, DieL_Zor, Facebook, herr_balou, JudithO, Kimberly520, lanouska, LiDi, moeshie, nonnekee, Reyndir, Suusw en 195 bezoekers