Ik ken iemand die ging "meehelpen" bij het ruimen van koeien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 09:41

Was preventief ruimen hier ergens in de buurt van Den Bosch. Snappen jullie dat nou, dat iemand meehelpt met ruimen? Wat gaat er nu in zo iemand om? "Tja, iemand moet toch het vuile werk op knappen?" volgens mij hoeft niemand zo'n vies werk te doen! Zo iemand had vroeger ook wel bij de SS gekund om joden neer te knallen. Ook lekker zonder nadenken en doen wat er je gezegd wordt. Komt toch op hetzelfde neer?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 09:25

Nee, heb er geen respect voor. NIEMAND zou hier aan mee moeten werken. Dan werden de dieren ook niet afgemaakt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 15:59

Tja, ik ben net als Jura. Ik kan ook geen dieren vermoorden. Maar mensen zouden dat ook niet van mij mogen vragen. Het is niet redelijk of eerlijk om te veel van iemand te vragen, om meer te vragen dan die persoon af kan. Het feit dat mensen die dieren kunnen afmaken zegt toch wel iets over ze denk ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 10:42

Jawel Kim, ik ben goed in staat om een dier uit zijn lijden te verlossen. Omdat ik dan in de volste overtuiging zou zijn dat ik het dier daarmee help. Maar een gezond dier is een hele andere kwestie.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 14:29

Hoi Sonja. Je hebt varkensleer en rundleer en schapenleer. Dit zijn leersoorten op de eerste plaats afkomstig zijn van dieren die op de eerste plaats geslacht worden voor voedsel. De huiden en de botten en zo zijn afvalprodukten die verwerkt worden in andere dingen zoals jassen, schoenen, banken enz. Doden om eten veroordeel ik niet, als het maar op een humane manier gebeurt. Maar....... dan weer... ik zou dat ook niet kunnen. Dus als iedereen was zoals ik, dan was iedereen noodgedwongen vegetarier. Kan er ook niets aan doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 15:58

ik zou best wat meer geld willen betalen voor een malse bief van een biologische koe uit Nederland (hoewel ik dat natuurlijk niet iedere dag kan....). Ik vind al die export waardeloos, al dat gesol met dieren. dus ik veroordeel vlees eten niet, maar wel de manier waarop. Ieder land moet maar zorgen voor zijn eigen vlees en melk. Dan houden we de ziektes ook binnen de grens. maar ja, we zijn te ver heen en ik vrees dat er geen weg meer terug is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-01 10:49

Ik zou toch veel meer respect voor een veearts opbrengen als hij zou weigeren om mee te helpen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 10:26

Ik veroordeel je niet als je een dier uit zijn lijden verlost, ben immers voorstander van euthanasie, ook bij mensen (en al helemaal bij mezelf). Ook ik ben in staat om een dier uit zijn lijden te verlossen, indien ik daar de middelen voor zou hebben en ik zou in die situatie komen te staan. Laten lijden is inderdaad veel erger. Maar een dier dat gezond is, hoeft niet uit zijn lijden te worden verlost he! Dat is nogal niet een verschil! Dieren die geruimd worden, zijn over het algemeen niet ziek. En een dier met MKZ hoeft eigenlijk ook niet geruimd te worden maar moet gewoon geholpen worden met weet gezond te worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, _chou, Amazonbot, Barb, carineken, Ginny135, HighFly_, Lau07, lina1998, MoSt81, YandexBot en 177 bezoekers