Kerstdiner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 13:15

Jaja... Leon is de klos *LOL*

Eerste kerstdag zal ik bij ons thuis het kerstdiner moeten verzorgen. Dit wegens familie-omstandigheden. Nu hoeft het natuurlijk niet iets speciaals te worden, maar het blijft Kerst. En daar hoort een lekker, sferevol kerstdiner bij vind ik zelf!

Jullie nog ideetjes? Zat zelf iig aan 5-gangen te denken, maar niet al te ingewikkeld Knipoog

Vooral ideetjes voor een apart stuk vlees zijn welkom, ik wil iets aparts Haha!

Het diner wordt overigens voor 4 personen.

Alvast bedankt!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:18

Wij gaan gewoon lekker gourmetten, hoef je tenminste niet uren in de keuken te gaan en het is super gezellig vind ik altijd Lachen
Anders een Rijstafel, is errug lekker Vingers aflikken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 13:22

Ach een poosje in de keuken staan vind ik niet eens zo erg, heb toch maar weinig te doen als ik bij mijn ouders thuis ben Lachen *En rijst is bij ons zo gewoontjes...*

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:27

Als ik kook is dat meestal niet echt een 5 gangen menu, is zoiets als Kip Madras of Bloemkool/andijvie, maar niet echt iets om voor kerst te koken...
Misschien kookboek erbij pakken, staan altijd heerlijke dingen in! Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 13:30

Ilkkah schreef:
Als ik kook is dat meestal niet echt een 5 gangen menu, is zoiets als Kip Madras of Bloemkool/andijvie, maar niet echt iets om voor kerst te koken...


erg herkenbaar Tong uitsteken Maar iets "sfeervoller" moet toch ook wel enigszins te doen zijn? Knipoog

Kookboek heb ik dus pas tot mijn beschikking als ik weer thuis ben en dat is maandag de 22e pas Verward Vandaar dat ik hier ff om hulp schreeuw *LOL*

Als iemand ideetjes heeft vind ik vanzelf wel hoe het bereid moet worden en anders vraag ik het aan mijn "goede kok"-moeder Knipoog

Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:10

Moet je bij de AH de kerstAllerhande halen, staan wel leuke ideeen in Maar moet je wel waarschuwen, heb zelf 4x iets probeert en het is 1 keer gelukt Scheve mond

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:55

Beenham van de appie, allemaal lekkere smaken maar vooral de amerikaanse is mijn favo!!! Dit met lekkere aardappeltjes gebakken en een lekkere gevulde sla.... Voorafje van meloen met ham of zo... en dan een grand dessert door allelei verschillende dingetjes op een bord te doen... erg leuk en lekker! Succes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:13

Voorgerechten:
* Grote glazen coupe gevuld met garnalen, met een lekkere cocktaildressing erover. Zet coupe op een bord, leg er omheen luxe sla met wat croutons en pijnboompitten. Sprenkel er wat lichte dressing overheen.
* Schijfjes meloen met rauwe ham.

Hoofgerechten:
* Luxe biefstuk met wat kruidenboter erop, petit parisiennes, worteltjes enz.
* Een wildgebraad. Fazant is best lekker. Of maak een gevulde kalkoen.

Tussengerechten:
* Spoom, men neme een coupe, maakt het randje nat met een part citroen, en doopt het in de kristalsuiker. Vervolgens vulle men de coupe met champage, en knikkert er een bolletje citroenijs in.

Nagerechten:
* IJstaart.
* Pudding.
* Maak driehoekjes van bladerdeeg, bak ze in de oven, en snijd ze doormidden. Bak vervolgens wat appelschijfjes met wat kaneel in de oven, doe deze op het onderste driehoek, leg er een bolletje vanille-ijs op. Doe er nog wat appelpartjes bij, en leg het bovenste driehoekje erop.
* Luxe koffie met petit fours, bonbons, kleine soesjes, en allerlei lekkere dingetjes.

Mijn idee voor een vijfgangendiner:

Eerst een aperitief met wat hartige hapjes
1e gang: Soep, veel keuze.
2e gang: Die garnalencocktail, of meloen met ham.
3e gang: Wildgebraad.
4e gang: Spoom.
5e gang: Driehoekjes van bladerdeeg met appel en vanilleijs.
En dan natafelen met luxe koffie en die petit fours, bonbons, en andere lekkernijen.

Nog meer ideeën nodig? Maak trouwens ook menukaartjes, is ook altijd erg leuk, zet de tafel luxe, plaats wat kaarsen, en geef een ieder zijn eigen servet in een servetring.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:40

Maya schreef:
Nog meer ideeën nodig? Maak trouwens ook menukaartjes, is ook altijd erg leuk, zet de tafel luxe, plaats wat kaarsen, en geef een ieder zijn eigen servet in een servetring.


Ideeen genoeg nu Tong uitsteken En de sfeerideetjes, zoals servetten en menukaartjes een kaarsjes had ik zelf ook al, dat doe ik elk jaar eigenlijk al wel thuis Knipoog *Leon houdt wel een beetje van sfeer Knipoog *

Maar hartstikke bedankt!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:44

ik kan je niet helpen... ik vier de kerstdagen niet echt.
Ik denk dat ik met mn kereltje lekker ga uiteten.... dus ik laat voor me koken Lachen