Wel eens intern stage gelopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wel eens intern stage gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 23:35

Ik wel.
Vonden jullie dat nou niet enorm vreemd om zomaar ineens bij mensen in huis te zitten? Ik voel me soms zo ontzettend ´teveel´ Bloos
(en nou moet ik van de zomer nog naar het buitenland ook) Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:58

Ja, twee keer zelfs Lachen
Bij de eerste (paardenhandelaar) voelde ik me absoluut niet thuis. Daar voelde ik me overbodig.
Bij Sil en Bluezarka van de Blue Jackeroo stables heb ik het echter 100 % naar mijn zin gehad Ik voelde me daar juist helemaal thuis. Die 3 weken gingen dan ook veel te snel voorbij, terwijl bij het eerste stage-adres de tijd maar niet op wou schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:00

Ik zat in de caravan in de schuur. Voelde me daar wel op m'n gemak, koken deed ik in de bijkeuken van hun huis, nadat de stoppen doorsloegen van de schuur Bloos!
Je moet er gewoon mee leven, en gewoon sociaal zijn, zij laten je binnen in hun leven, en zullen er waarschijnlijk wel ervaring mee hebben. Mijn huisgenootje zat bij mensen in huis, hartstikke leuk hoor, maar ze miste wel een plekje waar ze zich echt kon terugtrekken. En het gaat om de ervaring, en als je in het buitenland zit. Is het wel fijn om in een gezin te zitten, dan leer je ook hun gewoontes.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 08:50

Ik heb ook intern stage gelopen maar had wel een sta-caravan tot mijn beschikking.
Voor de rest at ik gewoon mee bij de familie aan tafel en ik kon het ook wel goed met de familie vinden.
Het is natuurlijk wel wennen maar de familie was erg gastvrij.
Daarbij liepen meerdere klasgenoten in de buurt intern stage (texel) dus dat was vaak savonds gezellig.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:10

Ja, geen echte stage maar meer een werk-week bij Chris en Jeannette Hazen. Ik zat in een appart "huisje" (een woonkamer, keuken,2 slaapkamers en een badkamer) die aan de stallen vast zat. En at binnen mee (heerlijk gegeten trouwens Haha! ) Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en me totaal niet overbodig gevoeld. Er was ontzettend veel werk en het zijn al heel lang vrienden van mijn stiefvader en moeder, ik les ook daar dus ik was er wel al een beetje "thuis". Maar heb er eens een heel verslag over op bokt gezet Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:12

Jep vorige zomer Haha! Ik had een super stageplek waar ik het onwijs naar mn zin heb gehad. Het intern zijn was alleen maar leuk, we konden (kunnen) het super met elkaar vinden en ik voel(de) me helemaal thuis in het gezin. Misschien dat ik er daarom nog steeds eens in de 2,3 weken naartoe ga een weekend Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:53

Ja vorig jaar, ik had het er absoluut niet naar mijn zin.
Maar dat kwam meer omdat de stage plaats niets aan was. ( bleek een broodfokker te zijn.. ).
Ben er ook maar 3 dagen geweest...
Maar ik moest er savonds na het eten meteen naar mijn kamer, waar helemaal niets stond behalve een bed.