Bewoners van de Veluwe: ff paar vraagjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 00:18

Wij zijn vandaag naar een aantal huizen/boerderijen gaan kijken op de Veluwe met voldoende grond om een paard aan huis te houden (want daar gaat het allemaal om).

De Veluwe lijkt dus op zondag totaal uitgestorven. Nu vroeg ik me af: is het in alle plaatsen totale zondagsrust en word ik van mijn paard afgesleurd als ik op zondag wil gaan rijden Haha! of kan het per plaats ook nog verschillen?

Wij hebben objecten op het oog in Putten, Kootwijkerbroek en Lunteren.

Ik ben benieuwd naar reacties van bv. Steef, Jurga, janna en anderen die in die buurt wonen/rijden.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 00:23

x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 09:43

Wij staan op stal in wenum wiessel. Vanaf daar zit je zo midden op de veluwe maar op zondag konm je vooral de mensen uit de stad tegen. Ze komen echt overal vandaan om te wandelen.
buitenrijden in kootwijk etc gaat ook best op zondagen 's zomers zijn daar ook op zondag wedstrijden kootwijkerbroek is wel weer een graad erger.Wat zoeken jullie precies?
Wij zijn ook druk aan het zoeken.
laatst het perfecte huis gevonden het was echt geweldig! betaal baar met grond,stallen en zelfs een zwembad...
wezen kijken en het huis was nofg steeds zo geweldig alleen liep de snelweg door de achtertuin,Zat er een grote bezninepomp van de BP zo ongeveer half in 1 van de weilanden die erbij hoorde (dus veel afval in je weiland) en aan de overkant van de snelweg de vuilstortplaats van Apeldoorn...
*huil* een herrie en een stank daar daar wil je niet zitten als het 's zomers 25 graden is..

weer verder zoeken dus

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 10:25

T ligt er net aan welk plaatsje je neemt.Waar Ailin staat valt het reuze mee. en is juist zondag de dag waarop iedereen in t bos vertoeft met zn paard. dus ik heb er weinig last van (dan heb ik t over plaatsjes als Loenen, Lieren, klarenbeek, beekbergen, dus onder Apeldoorn)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 10:43

In nijkerk (naast putten) staat ook nog een leuk huisJE Haha! te koop. Ik kom er vaak genoeg. (mijn vriend woont daar). Ik geloof niet dat het zo is dat je van je paard gesleurd wordt als je daar op zondag gaat rijden hoor. Veel plezier alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:03

Ik heb een tijdje in Kootwijk gestald gestaan. Het viel me wel op dat bijna alle grote concoursen daar in de regio op zaterdag worden georganiseerd. Behalve bij Gert van der Hoorn, die organiseerd het hele week-einde door wedstrijden *LOL*
Verder barst het in die omgeving in de zomer van de toeristen uit de Randstand die de zondagsheiliging allemaal aan hun laars lappen, en de horeca speelt daar handig op in. Het is allemaal erg dubbel daar op de Veluwe. Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:46

JAAAHHH, in Lunteren komen wonen!!!!! Waar waar???? Verward Ben ff nieuwsgierig. Nee hoor, je kunt hier gewoon gaan rijden, doen er wel meer hoor, waaronder ik. Ik rijd gewoon lekkere bosritten e.d. en we rijden ook gewoon aangespannen op zondag. En wij zijn dus wel van de kerk. Haha! Ach, er zullen altijd mensen zijn die je aankijken, maar die kom ik zelden tegen. Je ziet er zoveel rijden op zondag, dus maak je geen zorgen. En het ligt ook aan de omgeving waar je woont of je kunt doen wat je wilt op zondag. Als je een adres hebt en je wilt er wat over weten (de buurt dan)...pb maar ff.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:54

heeeeey! kom lekker hier in Putten wonen!
Het is hier bij mij in het buitengebied voornamelijk gelovig maar dat neemt ook steeds meer af (gelukkkig)

Ik ken heel veel mesnen hier in de buurt (bij mij op stal werken ze de hele week door en daar hebben we ook geen gezeik over) die gewoon 7 dagen per week rijden. De binnenbak is wel op zondag dicht en de meeste concoursen zijn ook op zaterdag.

KOrtom: je hebt er geen last van. Zij respecteren jouw en jij moet dat ook richting hun doen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:24

Dat valt wel mee hoor. Het word steeds minder gelukkig.
En de meeste gelovigen respecteren nu (vroeger niet) ook wel de mensen die niet gelovig zijn of die minder gelovig zijn.
Dus van je paard af gesleurd word je niet... (bij mij doen ze dat in ieder geval niet)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:06

Kootwijkerbroek zou ik niet direct doen btw....daar zijn ze wel erg... lunteren is het minst ....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:10

yep, lunteren = cool *LOL*
Mooie huizen.... (ik woon zelf in Ede hehe) Maareh.. wat buitenrijden betreft; wij rijden met een hele club van stal altijd zondags buiten en heb nog nooit last gehad (ok we zitten niet dicht bij de kerk *LOL* )

Gewoon in lunteren komen wonen, weet nog wel een paar mooie huisjes voor je *LOL*

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:52

nimber dat huis wat jij bedoelt is van een vriendin van me! Noem je dat stallen? een paar rotte zeecontaniners? En mijn schoonouders wonen aan de andere kant van de snelweg en je hebt van de var echt geen last hoor!maar goed jullie kopen het toch niet.


enne fitzroy? op zondag rijden er juist heel veel mensen hier in de buurt van apeldoorn wel in elk geval. En kootwijkerbroek zou ik ook niet heen gaan idd dat is nog echt zo van de zondagsrust enzo. Is beekbergen niet wat voor jullie? daar is t echt mooi.Goede uitrijmogelijkheden.Wel duur trouwens!Succes met zoeken!