Radar: proeven bij Iams/eukanuba

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:49

Lovely schreef:
Naar wat ik begreep uit de verhalen op het forum van Radar, heeft de Europese Iams zich al langer geleden afgekeerd van die praktijken en loopt de PETA dus lichtelijk achter de feiten aan?


Je bedoelt de reacties van de medewerkers van Iams?

http://www.peta.de/aktionen/iams/wien.htmlDit is in Wenen....... een ander onderzoekcentrum van Iams.. ze waren er mee opgehouden?

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:18

Het is niet alleen het opgesloten zijn in hokken, de honden ondergaan gruwelijke methoden om hondenvoer te testen.

Citaat:
For nearly 10 months in 2002 and early 2003, a PETA investigator went undercover at an Iams contract testing laboratory and discovered a dark and sordid secret beneath the wholesome image of the dog- and cat-food manufacturer: dogs gone crazy from intense confinement to barren steel cages and cement cells, dogs left piled on a filthy paint-chipped floor after having chunks of muscle hacked from their thighs; dogs surgically debarked; horribly sick dogs and cats languishing in their cages, neglected and left to suffer with no veterinary care.

Bron: http://www.iamscruelty.com

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:54

Cer schreef:
Ik voer ook Iams.... oliebol, ik hou niet van dit soort dingen, maar mn dieren doen het er erg goed op! Tips voor alternatieven???



Farmfood OK dan! geven wij hier al jaren naast een versvlees en zelfgemaakte voeding, de honden zijn er dol op en doen het er zeer goed op en ook heel belangrijk is dat daar geen "enge" proeven mee worden gedaan.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:02

Cowgirl schreef:
Ik zag toevallig gister voor het eerst een reclame spotje over Eukaneba.

Kennelijk merken ze het wel.



Ja dat vermoed ik ook wel, ik heb al heel wat mensen gehoord die het gezien hadden en oprecht shocked waren... ze willen bijna allemaal over op een voer waar dat soort proeven niet mee gedaan wordt.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, BLEXBot, Chantalla, cinniz123, Fantast, Fenn, love_juliet, Plonspony, Pytje, Roosch en 63 bezoekers