Iemand verstand van auto`s? HELP! Mijne is kapot!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Iemand verstand van auto`s? HELP! Mijne is kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 21:12

Help, mn auto doet erg vreemd! Heb al wel een vermoeden, maar misschien ziten er toevallig nog Bokkende monteurs of monteurvriendinnetjes hier? Haha!

Ik heb een oude Mazda 323, die normaal gesproken op Euro95 rijdt. Nu was mij al vaker verteld dat het goed zo zijn er eens Euro98 in te gooien. Heb al eens half om half gehad, niks aan de hand. Nu heb ik gisteren op een lege tank Euro98 gegooid, en meteen drie kwart vol. Gisteren allemaal niks aan de hand, auto rijdt prima.
Rij ik vanavond naar stal toe, en schakel in een bocht terug en neem gas terug. Staat dat ding ineens bijna stil! Lampjes van accu en oliepeil meteen branden. Ik weer motor aan, en heel langzaam al hortend en stotend het laatste eind naar stal afgelegd. Daar aangekomen eigenlijk meteen die mannen van stal erbij geroepen, die zouden er wel verstand van hebben. Daar werd me toen geadviseerd om hem eens goed op de staart te trappen om de motor en uitlaat te luchten, er zou vuil inzitten omdat ik van de week bijna leeg had gereden. Daad bij t woord toegevoegd, ding laten ronken als een gek (mensen kwamen kijken of ik misschien aan illegale autorace was begonnen in mn eentje! Bloos! ), en meteen weer aangereden naar huis, heb Kore geeneens gedag gezegd Huilen
Nou, onderweg precies hetzelfde liedje. Zodra ik gas terugneem of schakel, gaat hij hakkelen en stil willen staan. Dus vol gas naar huis, over drempels gevlogen enzo... Scheve mond
Thuis meteen vriend gebeld die aan het werk was. Hij meteen hysterisch aan de lijn, dacht dat het aan de Euro98 lag. Maar snel opgehangen en mn moeders vriend gebeld. Die is komen kijken, en hij dacht misschien ook benzine. Toen hebben we de olie maar eens nagekeken. Conclusie: Saharadroog die olietank! Bloos Bloos Nu denken we dus dat het aan de olie ligt, en misschien ook de benzine. Die moet er dan uit gepompt worden, en morgen iig meteen olie bijvullen....

Iemand nog andere ideetjes??


ps, nu moet ik morgen op de FIETS naar mn werk, wel bijna 5 km hoor!!! Haha! Bloos


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 21:25

Ik heb een brave auto dus, als ik het goed begrijp! Bloos

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 21:47

Het is een auto van een jaartje of 14-15 al volgens mij. Er zit geen shook op. Al die andere technische termen weet ik niet. Weet alleen dat de olie op is, en al lang niet gecontroleerd was (misschien 1 keer sinds Juli). De lampjes die gaan branden zijn die van de olie, en de accu. Maar het lampje van de accu doet dat vaker als hij niet wil starten als het heel koud is enzo. Ik hoop dat het alleen de olie is, heb momenteel echt geen geld voor grootschalige reparaties!


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 21:56

Ja ik reed een dag in het rode gedeelte. Dus jij denkt dat het meer als alleen die olie is? Scheve mond

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 23:01

ik reed in het rode gedeelte van de brandstof. Dat is geen lampje, maar een rood vakje onderaan de cirkel zeg maar. En een dag zo rijden betekent een keer op en neer naar mn werk (ongeveer 10 km max). Het lampje van de oliepeil brandde net alleen toen hij afsloeg, niet eerder. De olie vul ik morgen meteen bij, en dan zien we wel weer. Doet hij nog raar, dan bel ik de garage hier in Son wel...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 09:40

Sorry, nee de auto maakt geen tractor geluid!
Vandaag gaan we olie bijvullen, en zo`n brandstoffilter spul erin gooien bij de benzine. Hoe heet dat spul? Zo`n flesje schoonmaakmiddel zeg maar, mn vriend weet gelukkig wel wat `ie halen moet.


Tot overmaat van ramp vanacht nog ziek geworden, en vanmorgen dus op de fiets naar mn werk gemoeten... voel me dus redelijk ellendig vandaag! Ziek

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 14:14

De olie zit erin, brandstofschoonmaakdinges ook, de verdeelplaat is nagekeken en niks te zien, de luchtfilter is nog redelijk schoon, en de auto vertoont nog geen enkel teken van beterschap... Huilen

Vanavond gaat mn vriend aan een kennis van ons vragen of hij er naar wil kijken eerdaags, hij heeft de auto ook al onderhouden toen hij nog van de vorige eigenaresse was (ook weer een kennis van ons!).

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 14:29

UPDATE: AUTO WEER IN ORDE!

Nou, de auto doet het gelukkig weer!!! Toen mn vriend en zijn maat gisteren naar de auto hadden gekeken, was het ze opgevallen dat er ergens een heel mooi schoon glad stukje metaal ergens uistak (sorry voor slecht mechanisch taalgebruik!). Dus hadden ze dat gisteravond aan die kennis/monteur gevraagd. Die zei, je moet eens kijken of daar zuigkracht opzit als de motor aangaat. Zo ja, dan was er kennelijk een of ander dopje of hoesje vanaf en verloren gegaan Verward Het zou op te lossen zijn door er bijvoorbeeld een klein stukje tuinslang op te zetten en die heel goed dicht te maken met klemschroefjes ofzo.
Zo gezegd, zo gedaan, Pat en ik net naar de auto. Vol goede moed natuurlijk! Schijnheilig Ik achter het stuur, Pat met zn hoofd boven de motor. Ik start, hij zn vinger op dat tuitje, en kijk! De motor draaide zonder haperen stationair, ook al was het gas eraf. Vinger eraf, en hij sloeg meteen af. Nou, dat was dus snel bekeken. Hup, stukje tuinslang er heel stevig op vastgemaakt en klaar waren we! Ik heb net even gevraagd hoe het nou heette, en volgens mijn vriend is dat het: "inlaadspruitstuk"... Haha! Sure....
Maakt me niet uit hoe het heet, maar mn auto doet het weer!
En omdat we toch bezig waren, heb ik mn vriend meteen lief aangekeken en gevraagd of hij please de radio meteen wilde instaleren. Het is een oude auto, met oude draadjes, en een modernere radio en slee. Ik ben er maar netjes bijgebleven, en heb meneer zo nodig gesust als hij op het punt stond de slee in de auto te rammen... Clown Nu zijn we zover dat de radio en slee in de auto zitten, ongeveer 1 cm uitsteken omdat het gewoon niet anders past, en dat de radio op stroom reageert. Muziek komt er nog niet uit, daar moesten weer andere moeilijke kabeltjes voor aangesloten worden die niet makkelijk te bereiken waren. Ook moest Pat werken, dus dat word voor een volgende keer!

Iig blij dat toettoet weer rijdt!! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie