dvd-speler problemen met dvd LOTR TTT??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

dvd-speler problemen met dvd LOTR TTT??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:10

Onlangs heb ik de uitgebreide dvd-versie van ‘The two towers’ aangeschaft. Ik was natuurlijk helemaal happy want hierdoor heb ik weer even het gevoel in het land te zijn waar ik toch stiekem mijn hart aan heb verpand (is ook niet zo gek als je er al twee keer bent geweest Haha! ) Maar goed, wat is nu het probleem? Enkele dagen geleden heb ik de dvd gekeken op een normale dvd-speler en kon ik hem zonder problemen bekijken. De volgende dag wilde ik hem gaan bekijken op mijn eigen home-cinema set (de geluidseffecten zijn geweldig! Haha! ). De eerste dvd deed het gewoon normaal. Echter de tweede hield er na 2 minuten spelen mee op. De dvd-speler liep vast, alsof hij iets wilde zoeken. Nu krijg ik de dvd er niet meer uit en krijg de melding ‘waiting’ te zien op het display Frusty

In eerste instantie dacht ik dus dat de dvd-speler de pijp aan mij had gegeven, wat op zich erg vreemd is want ik heb hem anderhalf jaar geleden nieuw gekocht. Ik zag de bui al hangen en rekende op een fikse rekening voor de reparatie. Nu werd ik gisteravond door een vriend gebeld en die meldde dat ook hij problemen had met de tweede dvd van LOTR TTT. Ook hij heeft een home-cinema set. Mogelijk zit er gewoon een fout op de dvd die een bepaald signaal afgeeft aan de dvd-speler… Verward

Zijn er meer mensen met de dvd van LOTR TTT die dit probleem hebben? Mogelijk kan ik deze vraag ook ergens anders neerleggen (andere fora ofzo). Graag hoor ik van jullie waar ik deze vraag nog meer kan stellen. Thanx Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:17

het komt wel eens voor dat een dvdspeler willekeurig crashed (echt de stekker eruit is dan even nodig), maar als jouw kennis hetzelfde probleem heeft met dezelfde dvd, is het geen willekeur meer. ben wel erg benieuwd als je wat vindt, want ik heb eergisteren dezelfde dvd gekocht (de 4 dvd set toch?), maar ik ben nog niet aangekomen op dvd2.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:29

Ik heb al het mogelijk al gedaan om hem weer aan de praat te krijgen (inclusief de stekker eruit Haha! ), maar niks, nakkes, noppes Ik heb stille hoop dat het gewoon aan de dvd ligt want dat scheelt nogal in de kosten Haha! Mogelijk is het gewoon een productie-fout…

Misschien toch maar even bellen met de productie-maatschappij van deze dvd… Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:19

Kijken of je hem er toch uit kan krijgen... Een bankpasje doet wonderen. (Bij mij in ieder geval wel) en dan gewoon omruilen. De productie-maatschappij zal je ook terug sturen naar de winkel...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:16

dvd 2 doet het bij mij goed maarten.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:31

Wij hadden dat ook met onze dvd speler. Je moet contact opnemen met de leverancier van je dvd speler dan is de software niet compatable met de dvd van LOTR. Er is nog geen standaard onder de dvd zoals de vhs bij de video´s en daarom matcht het soms niet.
Waarschijnlijk heb jij een duurder merk dvd speler.. heb je toevallig een onkyo?

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:59

Wij hebben er geen problemen mee gehad. Kan het niet aan het merk liggen?

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:46

Ik hoorde vandaag van mijn broertje dat er in de eerste lichting TTT (extended) fouten zitten, waardoor hij slecht afspeeld.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:17

Als het goed is moet je ergens iets in kunnen steken (dat zit ook op de computer) waardoor je klepje altijd open gaat. En dan gewoon terugbrengen naar de winkel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:54

Voordat je hem terugbrengt, misschien is de kop van de laser vies? Ik zou even een reinigingssetje kopen.

Ik heb geen home cinemaset, maar bij mij had hij met een van de Special Feature schijven dat hij de foutmelding gaf: no disk. Na een hard reset (stekker eruit) deed hij het weer, sindsdien geen problemen. Ik moet hem nog steeds schoonmaken.

Maar als er twee personen dezelfde problemen hebben, kan het geen toeval zijn. Ik zou even bellen met het productiebedrijf, beter nog dan terug te gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 01:08

Bij cd 2 van Marco zat er ook een fout, hij liep niet vast, maar stond een seconde stil ofzo, toen een groene storingsbalk voor 1 of 2 seconden, daarna speelde de cd gewoon verder goed af. Beetje vreemd Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:03

Ik heb hem ook en ik hem geen problemen ook bij dvd 2 niet.

Misschien scheelt het omdat ik hem in mijn laptop speel en aangesloten op de tv?.

Iemand trouwens ervaring met DIVXspelers?.