is michael jackson schuldig of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

michael jackson schuldig of niet?

ja
22 (26%)
nee
30 (36%)
geeeen idee!
31 (37%)

Totaal aantal stemmen: 83


Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:37

Ik geloof wel degelijk dat hij dat gedaan zou hebben, hij is er tien jaar geleden toch ook van beschuldigd, en toen was er ook weer een schikking getroffen met dat kind. Sorry dat ik het zeg maar ik vind hem echt ziekelijk, zwaar gestoord etc. Heb die interview ook gezien en toen kon je zien dat hij van zijn eigen fantasiewereld werkelijkheid maakt en dat vind ik zwaar gestoord want niemand maar dan ook niemand bouwt een eigen pretpark, een dierentuin (voor zichzelf) etc. Hoe het komt dat hij zo ziekelijk is, heeft te maken met zijn jeugd. Zijn vader vond het kennelijk heel normaal om hem met een zweep te slaan en hem te misbruiken. Nou dan kijk ik ook nergens meer van op, die man heeft hulp nodig en wel meteen! Lips are sealed

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:54

Het zou mij heel erg verbazen als het wel waar zou zijn. Ik vergelijk hem gewoon met een klein kind.\
Die "geheime " kamer die is ontdekt? Zou dat niet gewoon een spannende kamer kunnen zijn, die in de rest van het park past? Ik was vroeger altijd jaloers op kinderen uit films die een geheime kamer hadden. Dat wou ik ook altijd....

Wat dat kind of die ouders bezielt om aan de bel te trekken? Tsja.... geen idee, maar is dat vorig jaar ook niet ergens in G'nen geweest waar dat meisje zei dat ze sexueel misbruikt was waarna het huis in de fik was gezet? Sommige mensen sporen niet helemaal.....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:31

Kan ik niet over oordelen, ken de feiten en argumenten niet!
Maar eerlijk gezegt denk ik dat ie niet schuldig is...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:23

heb op zich wel medelijden met deze man. Maar eigenlijk weet ik nu niet meer zo heel erg zeker of het wel of niet waar is. Ik walg van flauwe grappen over hem op de radio, die gaat dan direct uit. Maar het is wel de zoveelste keer nu. En elke ouder van zo'n kind is uit op geld. Dus wat het nu is, waar of niet waar, geen idee. Het lijkt mij verstandig als mj even niet meer zo veel kinderen over de vloer laat komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:40

Voor mij is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Toch had ik er als ouder van een kind er niet aan moeten denken om mijn kind daar over de vloer te laten komen.
Better safe than sorry...ik wil daarmee niet zeggen dat ze het hebben uitgelokt, maar als er geld te halen valt, gaan sommige ouders echt heel erg ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:46

Geen idee of het waar is. Ik ken Michael Jackson niet en ik ken het betreffende jongetje niet, dus daar is geen zinnig woord over te zeggen.

Als het niet waar is en hij zich ook nooit schuldig heeft gemaakt aan dit soort praktijken, dan hoop ik dat de pers hem ooit een keer met rust laat en hem gewoon kind in zijn eigen pretpark laat zijn.

Als het wel waar is, hoop ik dat hij flink gestraft wordt (en niet door middel van geld, want daar heeft hij toch genoeg van). En misschien zou hij dan een klein deel van zijn vermogen kunnen besteden aan een goede en doeltreffende therapie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:34

Riëtte schreef:
. Ik vergelijk hem gewoon met een klein kind.\
.....



dat is hij in feite ook natuurlijk. Of hij wel of niet schuldig is, zullen wij simpele hollanders nooit weten, maar we hebben fijn allemaal onze gedachtes erover, en dat mag.

Hij is een kind, hij heeft geen jeugd gehad, en haalt dat in principe op deze manier in, een logisch gevolg lijkt me (in de psychische belevingswereld) Sex met kids.........tja...........ik ben een "nee' stemmer, en denk dat MJ een leuk object is om een claim tegenaan te gooien........juist omdat het al eerder is gebeurd, wordt het nu misschien eerder geloofd..........

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:42

Ik zou het ook echt niet weten Scheve mond . Ik vind hem wel een apart type,maar dat hoeft niks te zeggen waarvan die nu beschuldigd word. Maar ik vind ook dat die ouders van die kinderen niet sporen. Sommige kinderen mogen 2 weken alleen daarnaartoe zonder begeleiding van een ouder. Ik vind dat ook niet normaal. Als het mijn kind was die daarnaartoe mocht dan ging ik zelf mee en liet hem niet onbehoed achter.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:45

het maakt mij op zich geen donder uit, iedereen meot maar doen en laten waar hij/zij zin in heeft als ze maar goed voor hun fouten worden berecht...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:19

toen ik dat interview met hem zag dacht ik "goh, die man is altijd kind gebleven, daar steekt geen kwaad in" maar nu met die geheime kamer... zou zonde zijn, errrrg zonde van zo'n man!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:43

Zover ik kan en mag beoordelen uit alle artikelen hierover en zijn interview..Ik stem voor nee! Uit een hoop onderzoeken is gebleken, dat als jij vroeger bent mishandeld of misbruikt, het kan zijn dat je hetzelfde later bij je eigen kinderen doet, of een man of vrouw trouwt die dat met je kinderen doet. Ik ben het eens met die stelling, maar kan er niet over uit dat hij die kids sexueel misbruikt zou hebben. Ten eerste, er word geld geeist door de ouders en je kan je kinderen vervormen en laten zeggen wat je wilt, daarom mochten kinderen vroeger ook nooit zomaar getuigen bij een zaak. Hij heeft zich totaal geisoleerd van "grote mensen", om zich veilig te voelen en happy en zeg nou zelf, kinderen zijn eerlijk en puur, nog zo echt en iemand met zo'n verleden geef ik geen ongelijk dat hij in zo'n fantasiewereld leeft, ongeacht of het nou realistisch is. Nee, hij mag best een bordje boerenkool met hemaworst bij me komen eten en dan hebben we het er eens over, haha.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:19

Sting schreef:
Ik denk dat hij het wel gedaan heeft. Hij heeft jaren geleden een gezin omgekocht met heel erg veel geld, als het niet waar zou zijn zou hij dat niet doen.Maar ik heb ook niet alles gevolgd.


Als dat mijn kind was geweest, was MJ er niet vanaf gekomen met een afkoopsom. Dan was ie achter slot en grendel gegaan!!! Boos!
Dus in hoeverre kun je dat verhaal geloven. Als je kind misbruikt is, wil je dat ook een ander kind niet aandoen en ga je dus niet accoord met een afkoopsom.
Dus nogmaals, ik geloof er geen bal van! Alleen maar geld zien die ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:25

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat dit gewoon weer een sluwe manier is om hem geld afhandig te maken. Scheve mond

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:27

Ik heb voor nee gekozen, omdat ik denk dat hij gewoon weer voor t blok gezet wordt. Iedereen kent die verhalen over hem en duss is het lekker makkelijk om hem weer zoiets aan z'n broek te naaien. Hijs natuurlijk een bekende man met geld en das voor degene die het verhaal bedacht heb gewoon een manier om snel aan geld te komen, en ff lekker in de spotlight te staan!

Zielig hoor om zo aan aandacht te komen!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:04

Ik weet het niet maar zowel nee als ja zijn opties. Waarschijnlijk is het zoiets als "een beetje waar"

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ouders hun kind in zoiets meeslepen zonder dat er daadwerkelijk wat gebeurd is.

Dat hij veel geld heeft kan juist ook een belemmerende factor zijn. (de overbuurman aanklagen is denk ik makkelijker dan MJ) Wanneer hij niet veel geld had en het de vorige keer wel waar is geweest was hij er misschien niet zo makkelijk vanaf gekomen.

Het kan ook heel goed dat MJ in zijn ogen echt niets fout doet, het beste met het kind voor heeft etc en dat het kind het desondanks toch als een traumatische ervaring beschouwt.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:34

ik zou het echt niet weten.. kan me moeilijk voorstellen dat ie het wel heeft gedaan, maar ik kan me wel meer niet voorstellen in deze wereld.. je staat hier nergens meer van te kijken zo gek als het allemaal is in deze wereld... voor de rest ken ik MJ niet dus ik zou mijn god niet weten of het waar is.. en alssie toch schuldig word bevonden weet ik alsnog niet of ik het moet geloven of niet..

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:55

Geen idee, ik was er niet bij.....

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:01

hahaha ik vraag niet of jullie het weten...
maar ik vraag wat jullie DENKEN Knipoog
ik neem aan dat er niemand bij was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:49

melancholy schreef:
uhuh, tot die tijd blijven we ook het filpmje zien van mj die zn kind vanaf het balkon laat hangen...man oh man...dat is ook een keer gebeurd...


is dus al een keer te veel.....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:58

Citaat:
Hij is er al zo vak van beschuldigd, en nog steeds haalt hij heel nobel kinderen in huis, waar mee hij in een bed slaapt, maar nee... er gebeurt niks...


Hij haalt geen kinderen in huis!

Het zijn de ouders die het toestaan dat hun kinderen daar over de vloer komen.

Als iemand al eens eerder beschuldigt werd van misbruik zou ik mijn kinderen daar absoluut niet heen laten gaan.

De enige die in mijn ogen op dit moment schuldig zij zijn de ouders die er alleen maar een slaatje uit willen slaan.

Verder houd ik me op neuttraal gebied.