jeuk plekken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

jeuk plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:43

Ik heb s'winters altijd last van kouw plekken op mijn benen. Nu heeft er in P&S geloof ik wel eens wat over gestaan dat het lelijk is dat het juikt en dat het nooit meer weg gaat alleen maar erger wordt. Wie heeft ook van deze kouw plekken en heeft er iets op gevonden. Ik heb het zelfs nog in het ziekenhuis laten onderzoeken maar daar wisten ze er ook geen raad mee.Ik kon hormoonzalf gaan smeren.Heb ik straks tietje op mijn rug of zo.Daar bedank ik voor.Wie weet???? Ik ben bijna overal voor in om te proberen(bijna overal).

[edit:BartVB]Kleuren verwijderd[/edit]

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:45

wat zijn kouwplekken dan? Scheve mond hoe ziet dat eruit?

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:22

Geen idee wat kouplekken zijn. Heb zelf vaak enorme last van een droge huid 's winters als het kouder/guur wordt, dan gaat dat enorm jeuken. Ben er ooit mee naar de huisarts geweest want vooral mijn benen jeukten als een gek, ik krabde ze helemaal open. Die had het erover dat het gewoon een droge huid is...
Bedoel je dat? Ik smeer mij altijd zo goed mogelijk in met bodylotion en niet te vaak met zeep wassen en altijd pH neurtale zeep gebruiken. Tot nu toe heb ik er dit jaar geen last meer van gehad. Maar denk dat je wat anders bedoeld?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:31


Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:34

Nee ik heb er vaker over gehoord, dat is geen schurft maar het heeft te maken met de strakte van rijbroeken, daardoor krijg je idd koude ledermaten. Een schoolgenoot van mij had dat ook. Die had op een gegeven moment zelfs een speciale broek!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:13

Een keer hormoonzalf proberen kan IMO ook geen kwaad. Hoewel het vaak helaas geen oplossing is op de lange termijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:33


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:40

dus die kou plekken zijn gewoon uitgedroogte plekken dat jeukt?
dat heb ik dus ook Scheve mond gelukkig dat meerdere mensen dit hebben, ik dacht al: straks heb ik 1 of andere huidziekte! Schijnheilig Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:51


becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:13

Kou plekken zijn grote ronde soort van muggenbult achtige plekken die vreselijk jeuken.Echt niet geestig dus.Als of je in engelehaar heb gelegen.Heel veel mensen schijnen er last van te hebben maar weten het niet het probleem wordt dus ook maar zelde door artsen erkent.Heel Lastig als je er last van hebt.Sommige mensen schijnen er al last van te hebben als het 15 c is.tot nu toe heb ik er nog geen goed antwoord op gevonden.Weet alleen dat het jeukt en dat je dan gaat kraaben tot de boel stuk is en zeer doet.De jeuk blijft egter.