Overheid aangeklaagd ivm dood paard...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-01 19:03

zag gisteren op SBS een vrouwtje wiens paard koliek had, moesten ze laten inslapen omdat ie zoveel pijnhad en dat vrouwtje wilde nu de overheid daarvoor aanklagen omdat het paard niet vervoerd naar Utracht kon worden. Op zich goed idee... maar geen poot om op te staan. Ik zou het persoonlijk ook heel erg vinden hoor als mijn paard overleed aan koliek en niet alles kon gebeuren om hem proberente redden (had iemand hier op t forum ook niet zoiets?) Maar dan de overheid aanklagen... En als die boeren dan? Al die dooie evenhoevigen? Tsja regels zijn regels hoe hard het ook klinkt. Maar ik vind het wel goed dat ze het probeert, al wordt het natuurlijk nix.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 19:09

Goed dat ze het probeert, wie weet heeft ze er wel iets aan. En anders heeft ze het in ieder geval geprobeerd.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:14

Er komt een vergoedingsregeling voor MKZ getroffenen. Ik ga ook zeker een claim indienen i.v.m. de dood van Turbo!
Ik krijg Turbo weliswaar niet terug maar kan tenminste voor de kleinkinderen weer een goede rijpony kopen!
Petra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 11:28

Hoe bedoel je geen poot om op te staan?? Dat paard stond buiten het risico gebied en zou op geen enkele manier in een van de gesloten gebieden terecht komen. De AID heeft het vervoer van dit doodzieke dier gewoon verboden. het is dus geheel en al ten onrechte dat dat paard opgeofferd moest worden want het draagt op geen enkel manier bij aan het indammen of uitroeien van het virus.
Dit paard had makkelijk gered kunnen worden zonder bij te dragen aan de verspreiding van het virus.
Zou jij genoegen nemen met een 'tja het is niet anders'??? nou ik niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 11:31

Op Omroep Brabant was iemand met een friese merrie die koliek had. Die mocht ook niet naar de kliniek. Nu is die merrie dood. Smerig hoor. Ik vind wel dat de overheid verantwoordelijk hiervoor is!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 07:29

En wat nou als een boer een hartaanval krijgt, mag ie ook niet naar het ziekenhuis? Urgh, wat word ik hier toch ziek van! Ik zou er schijt aan hebben. Paard in de trailer en naar de veearts hoor.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 08:16

pril... dan wordt je gepakt en je paard afgemaakt daar heb je helemaal niets aan lijkt me

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 09:37

Dat zou ik eens moeten zien Kim, dat ze mijn paard afmaken! Ik rijd ze gewoon dood! NIemand heeft het recht om de gezondheid van mijn paard in de waagschaal te zetten!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 17:12

Tja ik vraag me af wat je zou moeten beginnen ikzelf zou er alles aan doen het paard te proberen te redden maar kun je wat beginnen tegen een zoveel man sterk ruimingsteam?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 18:21

Het is al afschuwlijk dat er zoveel onschuldig vee wordt uitgemoord, maar als ze nou ook nog aan onschuldige paarden gaan beginnen? Het heeft toch totaal geen zin om een doodziek paard te verbieden naar de veearts te gaan, terwijl de vogeltjes in de stal in en uit vliegen? Natuurlijk moet je het verspreidingsrisico zo klein mogelijk houden en ook echt alleen gaan als het een noodgeval is, maar ze hebben het recht niet om jouw paard een langzame pijnlijke dood te laten sterven omdat het niet naar de veearts mag! Wat moet dat moet en een noodgeval is een noodgeval, klaar. Je laat toch niet slaafs je paard vermoorden?

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 23:59

Lieve Pril
Je staat gewoon machteloos. Je mag nog niet eens met een lege trailer de weg op dus je valt al meteen op als een olifant in een aardbeienveldje! En ze plukken je van de weg af en je paard wordt ter plekke afgemaakt!
Petra

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 11:15

Nee, je mag niet met trailer rijden (ook niet leeg), maar gister reed ik door het dorp bij ons en wat kwam mij tegemoet? Een trailer...ik draaide me nog even om om te kijken of ik kon zien wat er in stond maar....het zeiltje zat dicht...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 13:52

De mensen zijn echt gek geworden.

Gezonde dieren ruimen...
Niet naar je paard mogen, terwijl dat volstrekt zinloos is...
Niet naar een kliniek mogen als er spoed is...

Ik word er heel verdrietig van en het enige dat ik hiervoor heb is...onbegrip.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 14:50

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Tanja, ik zag hier al eerder reacties onder deze naam dus heb ik er maar T@nj@ van gemaakt!
Even een reactie op het eerste bericht, ik ben een vriendin van het vrouwtje uit Nieuwveen die op SBS6 was omdat ze haar paard heeft in moeten laten slapen door het vervoersverbod.
De reden dat José de directeur van het RVV aanklaagt is omdat haar paard niet naar Utrecht vervoerd mocht worden wegens het vervoers verbod, de volgende dag, toen haar paard al dood was, werd hij gewoon doodleuk opgehaald door een destructor, die komt uit Friesland gereden en doet nog meer adressen aan onderweg.
De directeur van het RVV heeft verklaard op TV dat de dode dieren vervoerd worden in verzegelde bakken, dat is dus niet waar!! het paard van mijn vriendin kwam echt niet in een lege bak terecht hoor, daar zat al veel meer in!
Deze Rvv man zei ook nog dat de dode dieren vervoerd worden in goed afgesloten bakken, nou deze bakken zijn niet beter gesloten dan een normale paarden trailer! dit is allemaal erg frustrerend, het paard had gewoon gered kunnen worden......
Wat mij nu ook nog veel zorgen geeft is het feit dat deze vrachtwagen uit Friesland is gekomen (is nu ook MKZ) en wij hebben ook nog eens 120 koeien op stal staan, Jos de boer zal echt helemaal kapot zijn als hij zijn koeien geruimd ziet worden, dit is zijn lust en zijn leven, hij doet alles voor zijn koeien....
De stal waar wij staan is in Aalsmeer aan de rand van het A'damse bos, voorlopig nog buiten besmet gebied, maar ik hou mijn hart vast...
José zal waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan, dat is waar, maar ze heeft nu in iedergeval het gevoel er alles aan gedaan te hebben!
Er hebben trouwens wel veel mensen gekeken, ik heb zelf ook verschillende telefoontjes gehad (omdat mijn schimmel ook nog even mooi in beeld is geweest) van zeer veel mensen, en daar was het José om te doen, ze krijgt Grannox er niet mee terug, maar veel mensen weten nu wat er is gebeurd...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T@nj@ op 2001-04-14 15:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T@nj@ op 2001-04-16 00:56 ]</font>

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:55

Geen poot om op te staan? Lijkt me sterk, zet daar maar eens een goede advocaat op! Wat een ongelofelijke trieste bedoeling.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:01

Nou Tanja wens haar mar heel veel sterkte van ons allemaal hier.

Gr pris

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 15:34

tis te erg voor woorden....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 00:51

het is zeker een trieste situatie, ik zal alle reacties aan haar doorgeven! Bedankt!