Compatible met Windows '98 ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Compatible met Windows '98 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:36

Ik vraag me af , ik kan een digi overnemen die precies is wat ik zoek.

Maar het dingetje is compatible met een PC bla-die-bla-die-bla ,
aan alles voldoet de mijne Lachen .

Maar dan wordt als laatste vermeldt :

stuurprogramma vanaf Windows 98SE.

Is dat echt letterlijk , dat het alleen met Windows vanaf die versie te gebruiken is ?

Ik heb namelijk gewoon Windows '98....

Zou ik hiermee dan toch niet die camera kunnen gebruiken ?

Upgraden van Windows daar ben ik een beetje huiverig voor ,
die PC die kan al weinig hebben dus zolang het nog redelijk goed gaat doe ik er liever niet al te veel ingrijpends mee Haha! .

Kan ik zo'n digi-cam TOCH gewoon met Windows '98 gebruiken ,
of kan ik dat echt vergeten ? Lachen


pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:47

werkt de USB dan op een andere manier Verward

Ik heb 2 aansluitingen erop voor USB ... geen idee wat daar verder de poespas achter is Lachen .

Ik vraag me trouwens sowieso al af of het een beetje te doen is ,
een nieuwere versie van Windows installeren...

is dat een heel erg groot drama Verward

Ik bedoel , ik neem aan dat het niet als een soort update werkt ,
maar dat je echt alles kwijt bent wat je opgeslagen had en die PC weer in een begin-modus staat nadat je een nieuwe Windhoos erop gegooid hebt ?

Als hij een nieuwere versie uberhaupt al aankan ,
hij verslikt zich toch al vrij snel in iets moderns Haha!

Misschien is het een optie om het hele ding wat te upgraden ,
alhoewel het probleem is dat het eigenlijk bijna niks mag kosten van mijn bankrekening Haha!

Ik weet niet of er ook een kleine aanpassing mogelijk zou zijn waardoor ik toch aanhangsels zoals een digicam vanaf SE kan gebruiken ?

Gedoe met die PC's...... brrrr Scheve mond .

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:35

O ?

nou dat zou dan wel een optie zijn Lachen

Nu ik je toch lastig val Tong uitsteken , toevallig enig idee of dat een aanrader is om idd van '98 dan '98 SE te maken , of kan dat nog wel wat problemen geven / is SE een bagger-programma ? Haha!

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 07:14

Rom , ik snap niet wat je bedoelt , of het merk en type camera ondersteund wordt door WAT ? Lachen
Als ik op zoek waar het onder draait dan is het dus vaak vanaf 98SE....

Syph : dank je !!! Zal ik toch maar eens op zoek gaan naar die SE-updat-geval dan


pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:49

Tja..ik ben een beetje bang dat een nieuwere Windows veel meer (werk) geheugen ofzo vreet ?

Ik rommel liefst niet teveel aan deze PC , en zit er ook niet echt op te wachten om alles wat er nu opstaat weer opnieuw te installeren.

Over een tijdje misschien een keer Lachen .

Als ik hem simpel op kan waarderen tot 98SE ben ik voor nu even super geholpen , en blijft alles dus gewoon staan verder van documenten , Dreamweaver enzo.

Ik ben ook bang dat ik die website kwijtraak als ik alles eraf ga gooien Lachen.

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:11

Zeg Boos! Haha!

Ik zag het net zitten *LOL* .

Het probleem is dus , dat ik in de 3 jaar dat ik deze PC heb ,
hem als die weer eens instabiel werd al een paar keer terug in fabrieks-instelling heb gezet.

Dus vantevoren belangrijke dingen op een CD-tje branden....
en PC terug in fabrieksinstelling.

Dan ga je weer alles installeren , blijk je van de helft de codes niet meer te weten of de installatie-CD-tjes kwijt te zijn....
En tot overmaat van ramp :

heb ik dus op het CD-tje vantevoren een bestand van iets waar aardig wat tijd inzat gebrand om dat weer terug te kunnen zetten.

Afijn , ik ga het terugzetten :

Blijkt dat ik dus alleen het icoontje op de CD heb Haha!

Dat wil ik dus echt niet weer hebben met mijn site ook he ,
ik heb echt geen zin om alles weer opnieuw te maken.

En ik ben dus bang dat de PC het moeilijk heeft met een modernere Windows , is mijn "angst" gegrond , dat ik denk dat een nieuwere Windows (veel) meer werkgeheugen of whatever gebruikt ?

Het is al niet zo spectaculair allemaal Lachen .

64 MB werkgeheugen dacht ik ?
733 MHz ,
15 GB.

Krijgt dat geen moeite met een nieuwe Windhoos Verward

En welke versie zou het beste zijn ?
En mijn eveneens gedateerde aanhangsels die gemaakt zijn voor Windhoos 95 , krijgen die er geen problemen mee ?

Ik ben bang dat ik de PC teveel te verstouwen geef met een hele nieuwe Windows.... ik kan hem eigenlijk niet missen dus als het misgaat en ik geen internet meer erop krijg dan ben ik een beetje de pineut Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 22:14

Mike schreef:
De verschillen tussen 98 en 98se:

Citaat:
DVD-ROM support: With a DVD drive, you can read data from a DVD and play movies on your PC. A DVD will hold much more data than a standard CD-ROM.

Internet Connection Sharing: This allows two computers, both running 98SE, to share a single connection to the Internet.

Improvements on Windows 98: These improvements include faster startup time for running applications, better USB support, and improved power management features.


Op zich niet schokkend, USB support zit dus al in 98 maar de ondersteuning word in 98SE dus wel verbeterd. Als je de mogelijkheid hebt meer geheugen bij te plaatsen, kijk dan naar een OS zoals Windows XP Professional. Heb je die mogelijkheid niet, kies dan voor 98SE.

En SP, jij weet net zo goed als ons dat die minimum systeemeisen altijd minimale performance leveren Haha!


Volgens mij was die 64 MB zelfs toen 3 jaar geleden al best laag , vergeleken met de rest van de specificaties van de PC Lachen .

Dat de ondersteuning van de USB-poorten verbeterd is ,
DAT is dus de reden dat de digi-cam bvb. vanaf 98SE draaien ?

Nouja , in eerste instantie zou ik dus het beste op zoek kunnen gaan naar die upgrade van 98 naar 98SE.
Dat zou dus gewoon simpel als update kunnen ,
en hopelijk zonder PC die het er benauwd van krijgt ? Lachen

In latere instantie als de financien weer wat ruimte bieden , zal ik het hele ding eens proberen te upgraden als dat de moeite waard is...
Ik moet eigenlijk al een tijdje het hele spul terug in de fabrieks-instelling zetten omdat het wat zeikerig en vastloperig wordt al een tijd.
Dat is dan een mooi excuus om met angst en beven het ding een goeie schop in de toekomst te geven Haha!

In de quote in de quote hierboven , over die DVD-Rom....

Wat heeft dat met de verschillen tussen 98 en 98SE te maken Verward

Ik heb op deze PC een CD-Rom Re-writer en een DVD-speler zitten.
Functioneren allebei prima , en een DVD-tje kijken is geen probleem.

Zou alleen het werkgeheugen een flinke *schop* geven al een goede zaak zijn , of moet er daarbij eigenlijk meteen meer aangepast worden ?

Wordt tijd dat een bepaalde collega weer terugkomt uit het buitenland , dan zal ik die eens aan de tand voelen of hij iets kan regelen qua upgraden Lachen .

Bedankt zover alvast iedereen !!!!!! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie