Zijn ze bij jullie ook zo personeels vriendelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Zijn ze bij jullie ook zo personeels vriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 13:57

Nou NIET dus. Stoom uit je oren

Echt heel asociaal vind ik het. Ik meld me gisteren ziek, heb hoofdpijn en ben echt snotverkouden en echt zo'n brak gevoel Misselijk. Dus ik vertel dat zegt ze, nou dan kan je toch wel gewoon komen, gewoon een paar aspirientje's en dat kan dan best.
Zegt ze terwijl ik me echt brak voel. Scheve mond Dus ik nee ik ben echt niet lekker, anders had ik wel gekomen ( ben bijna nooit ziek). Zegt ze: nou daar zijn ze dan klaar mee en gooid de hoorn erop.

Goh fijn van die mensen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:59

Nee, dat is niet leuk. Als je ziek bent ben je ziek. Of ben je erg vaak ziek? Of misschien had ze net een aantal ziekmeldingen achter elkaar?
Nou, beterschap!
PS Waar werk je dan?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:01

Avanti schreef:
Zegt ze: nou daar zijn ze dan klaar mee en gooid de hoorn erop.


En wie zeggen dat als ik vragen mag? Jouw direct collega's, mensen van personeelszaken of je baas?

Nou, ik zou ze daar toch echt wel even over hebben aangesproken Boos! (of je moet zo'n miep zijn die zich bij elke scheet ziek meldt Schijnheilig )

Aso gewoon!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 14:02

Neeh dit is mischien de 4e keer in 3 jaar ofzo en dan was ik meestal maar de 2 avonden dat ik werk ziek.

Thx, gaat al wel weer beter, ben alleen heel duf van de pillen. Ziek

Werk bij Super de Boer.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:04

ik zou er zeker op terug komen, niet leuk om zo gewantrouwd te worden!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 14:04

Dimple"]
[quote="Avanti schreef:
Zegt ze: nou daar zijn ze dan klaar mee en gooid de hoorn erop.


En wie zeggen dat als ik vragen mag? Jouw direct collega's, mensen van personeelszaken of je baas?

Nou, ik zou ze daar toch echt wel even over hebben aangesproken Boos! (of je moet zo'n miep zijn die zich bij elke scheet ziek meldt Schijnheilig )

Aso gewoon!!!
[/quote]

Ze is wel 1 van de hoogste bij ons. Zegmaar eens onder baas, ik ga er niet overaan spreken, ze is nogal overheersend, en is nogal close met de baas, maar zo doet ze tegen iedereen. die ziek word of niet extra kan werken. Scheve mond

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:05

Nou dat is ook niet echt aardig zeg!
bij mij zijn ze wel heel aardig voor het personeel gelukkig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:15

Pfff... lekker is dat! Ik had onmiddelijk teruggebeld en gemeld dat ik niet zo behandel wens te worden, zeker niet als ik ziek ben.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:23

Zou er idd wle wat van zeggen Dit is niet echt de manier om met je personeel om te gaan
De tijd dat ik bij intertoys hebt gewerkt, heb ik hier nooit problemen mee gehad
Ze waren eerder te bezorgd om je, dan op deze manier....

Beterschap!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:32

Tja, het is maar net hoe je wilt omgaan met je personeel he!

Volgens mij willen alle werkgevers dat het personeel zo spoedig mogelijk weer aan de slag gaan nadat ze zijn ziek geweest.

Ik ben van mening dat je dat niet voor elkaar krijgt wanneer je mensen zo afsnauwt. Een tegenovergestelde reactie bereikt w.s veeeeeeeeel meer!

Maar goed, ik ben zo'n P&O muts, dus ik weet wel hoe ik met mensen moet omgaan Tong uitsteken Bloos

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:32

Gelijk ontslag nemen! En tegen je hoogste baas zeggen waardoor. Dan krijgt ze echt wel op der flikker. En gelijk bij de AH solliciteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:39

Tja, weet je.................Mensen meldden zich ook altijd wel vrij snel ziek. En dat zal haar ergenis wel zijn, daardoor krijg jij de lading. Wel of niet terecht...............

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:56

Dimple schreef:
Tja, het is maar net hoe je wilt omgaan met je personeel he!

Volgens mij willen alle werkgevers dat het personeel zo spoedig mogelijk weer aan de slag gaan nadat ze zijn ziek geweest.

Ik ben van mening dat je dat niet voor elkaar krijgt wanneer je mensen zo afsnauwt. Een tegenovergestelde reactie bereikt w.s veeeeeeeeel meer!

Maar goed, ik ben zo'n P&O muts, dus ik weet wel hoe ik met mensen moet omgaan Tong uitsteken Bloos


Nou Jessica die bonus (in 2001) van 2000gld als je vanaf juli tot het eind van het jaar niet zou ziekmelden was ook erg prettig Schijnheilig Haha!

Heeft toen wel geholpen geloof ik!
Wel jammer want degenen die zich dan ineens niet meer ziekmelden zijn dus wel degenen die zich normaal dus aanstellen!
als ik me ziekmeld ben ik ook echt ziek!
Ik werk nu al meer dan 2 jaar en ik ben in totaal 5 dagen ziek geweest.
O nee ik lieg: ik ben deze zomer ook nog twee dagen afwezig geweest omdat ik mijn heup had gekneusd....

Enne Avanti: beterschap en laat je niet op je kop zitten hoor! Ach gut

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:14

Ik ken het maar al te goed.. Scheve mond
Steeds als ik bel krijg ik een heel kruisverhoor wat ik dan precies heb.. En dan nog niet eens beterschap zeggen Boos!

M'n moeder(werkt bij dezelfde supermarkt) had precies hetzelfde maar dan nog erger. Die man kon absoluut niet begrijpen dat ze met haar conditie beter NIET kon werken(Voor de duidelijkheid, bij mijn moeder is laatst spit geconstateerd, heeft een ontsteking gehad die gelukkig alweer weg is en moet nu nog een botdichtheidonderzoek doen. Ze loopt bij de fysio voor haar spierpijn en het is nu afwachten want het ziekenhuis heeft erge vertraging..)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:39

Citaat:
Volgens mij willen alle werkgevers dat het personeel zo spoedig mogelijk weer aan de slag gaan nadat ze zijn ziek geweest.

Ik ben van mening dat je dat niet voor elkaar krijgt wanneer je mensen zo afsnauwt. Een tegenovergestelde reactie bereikt w.s veeeeeeeeel meer



Punt 1 hebben ze gelijk in en dat is gewoon zo. Een zieke werknemer kost klauwen met geld. Maar als je echt ziek bent niks van aantrekken en lekker even een paar daagjes uitzieken.

Punt2 heb ik zelf inmiddels bereikt.
Ik zit al vanaf april thuis met een hernia(gaat gelukkig nu heel goed en de klachten zijn bijna weg) maar contact met de werkgever?
Ja alleen via zijn vrouw.
Bloemetje: Ja , 1x gehad
Kaartje: Geen 1x zelfs niet toen ik 2 weken in het ziekenhuis lag.
Belletje: Nee we bellen liever niet en komen ook liever niet langs omdat je nog thuis woont! Verward Ja mijn ouders zijn de meest gezochte moordenaars ter wereld. Schijnheilig OK dan!
Weer aan het werk: Baas ziet me niet of wil me niet zien staan, hij is niet 1x bij me gekomen om te vragen hoe het ging.

Bij mij is de maat wel vol nu.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:37

Jeetje Cowgirl, bij jou kunnen ze idd nog heel wat leren.

Hebben die mensen wel eens gehoord van de Wet verbetering Poortwachter? Zij zijn nl verplicht eens in de zoveel tijd contact te hebben, reintegratieplannen met je te maken en noem maar op. Wanneer zij dit niet voldoende doen (dat wordt bepaald aan de hand van een volledig reintegratieplan) dan kunnen ze door UWV verplicht worden gesteld jouw salaris langer door te betalen dan 12 maanden. Wijs ze daar maar eens op!

Geen stijl gewoon. Kom voor jezelf op hoor!!! En die kletssmoes dat je bij je ouders woont?????? Verward Waar gaat dat over!!! Als ik jou was zou ik contact opnemen met UWV hoor!! Mijn broek zakt hier echt vanaf!!

Avanti, ben je al beter? Clown

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 17:47

Nee ik heb er ook oogontsteking nog bij ook. Boos! Ze zaten vanochtend helemaal aan elkaar geplakt. En ik heb nu echt mini oogjes.

Had morgen eigenlikj een afspraakje, dus dat maar ff afgezegt Knipoog Verder nog erg moe, ik hoop echt niet dat ik feifer heb ofzo Scheve mond Maar komt vast door de griep.
Maar ik word denk ik wel beter Haha!

Ik moet in ieder geval voor donderdag weer beter zijn, anders word ik dalijk nog ontslagen ofzo.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:47

Nou wat een verhalen! Ik zou dat echt niet pikken....daar voel je jezelf toch ook niet fijn, op zulke werkplaatsen? Meteen ander werk zoeken! (jaja ik weet het wel moeilijk met deze economie, maar als je goed bent dan kom je echt nog wel ergens aan de bak!)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:48

Avanti schreef:
Ik moet in ieder geval voor donderdag weer beter zijn, anders word ik dalijk nog ontslagen ofzo.


Kan niet, je hebt ontslagbescherming als je ziek bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:55

Wat dat betreft heb ik een hele goede chef en een perfect team.
Toen ik op dinsdag belde dat ik niet kwam omdat ik ik de dag ervoor Händell had laten inslapen en alsmaar aan het huilen was zei hij direct dat ik de rest van de week maar lekker thuis moest blijven om eens alles rustig op een rijtje te zetten.
Ik heb dit jaar nl. al een paar behoorlijke tegenslagen gehad en dit was zo´n beetje de druppel.
Ben ook veel gebeld door collega´s en niemand deed er vreemd over dat ik zo overstuur was over een paard.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:02

Zo heb ik eens ruzie gehad met de baas bij 1 van mijn vroegere bijbaantjes. Ik had me netjes op tijd ziekgemeld, lag het hele weekend met koorts thuis. Toen ik weer op het werk verscheen kreeg ik de volle lading want ik zou gezien zijn op de kermis dat weekend Verward

Ik zou evengoed even naar je baas gaan en verhaal halen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:57

Idd, kan je niet ontslagen worden als je ziek bent.

Gewoon lekker uitzieken hoor, je gezondheid is belangrijker dan nhet (onterechte) gez**k van je baas.

Als ik dit allemaal lees, ben ik echt blij met de werkgever die ik had. Daar was het echt super goed geregeld! Ze wilden altijd meewerken en meedenken. En ook de collega's waren heel geïnteresseerd.

Ik ben er nu weg, vanwege een verhuizing, maar krijg nog af en toe een kaartje vann collega's en als ik een keertje langsloop zijn ze ook (bijna) allemaal heel geïteresseerd.

Beterschap avanti Ach gut

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:23

nou ja, das lekker! idd gewoon ff lekker uitzieken!
bij ons op het werk doen ze gelukkig niet moeilijk, als je ziek bent.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:28

Pff, das bepaald niet netjes zeg! Zou er denk wel wat van zeggen, maar eerst ff goed uitzieken!

Ben wel blij dat dat bij mij niet zo moeilijk is, meldde me dinsdag ziek omdat ik onverwachts naar een musical ging, mn moeder kwam zondag met die kaartjes thuis en het was te laat om vrij te regelen. Kon ook niemand regelen die voor me in kon vallen, dus ziek gemeld. Geen probleem, beterschap en ze verwachtten me vrijdag weer, als t niet ging moest ik nog ff bellen. Over het algemeen ben ik niet zo hoor, ziekmelden als ik geen zin heb of wat anders heb, maar dit kon ff niet anders! Had permissie van mn moeder, die was btje vergeten dat ik moest werken! Perfect, geen last mee gehad! OK dan!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:31

Idd dat is heel vervelend!
Gelukkig heb ik echt een superbaas, ik kan zo een keertje afzeggen als ik wil, ook redelijk kort van tevoren.