oude brieven opruimen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

oude brieven opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:22

Vooruitlopend op de babykamer ben ik een kastje aan het opruimen met het idee zoveel mogelijk weg te gooien. Dit zijn spullen die ik mee heb genomen toen ik ging samenwonen hier. Veel brieven, oude liefdesbrieven van verschillende jongens (toch wel vleiend nog steeds), foto's, werk van mijn studie en ook dagboeken.

Het kost me veel moeite dingen weg te gooien omdat ik toch de herinnering wil bewaren. Toch maar in een doos naar zolder dan? Het kastje moet tenslotte leeg.

Wat gooien jullie weg en wat bewaren jullie uit het verleden?
Liefdesbrieven, naakt- of intieme foto's van (jou met) ex-vriendjes, dagboeken waarin je de moeilijke tijd van het "over een ex heenkomen" beschrijft...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:24

nooit wegooien!!!!!!!
dat is altijd leuk om nog eens te bekijken,en hoelanger het geleden is,hoe harder je erom kan lachen!!
gewoon op zolder leggen,en over een jaartje of 10 weer eens bekijken,en genieten!
(en veel sucses met de babykamer!)

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:27

brieven gooi ik zoiezo niet weg

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:27

Dat soort dingen gooi ik niet weg, veel te leuk om daar af en toe nog eens door heen te bladeren Lachen . Het is toch een wezelijk deel van je leven geweest . Gewone kaartjes e.d. van vrienden gooi ik op een gegeven moment wel weg, anders wordt het wel heel veel.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:44

neeeee niet weg gooien ik heb ook alles in een doos op zolder
voor later om eens in te kijken leuk joh!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:58

Zolas iedereen al zegt.. NIET weg gooien!!
Ik heb zelf heel veel briefjes van vriendinnen die ik op school heb geschreven.. en die lees ik regelmatig nog eens door..
En lach me af en toe kapot over waar we het toen allemaal over hadden...
Dus gewoon in een doos naar zolder!

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:28

Idd, in een doos op zolder! Zonde om dat weg te gooien, het is zo leuk om dat later nog een keer door te lezen! Dagboeken waar je toen echte problemen in schreef en waarvan je nu denkt 'Waar heb ik me druk om gemaakt,' foto's waarop je ziet hoe je veranderd ben in de loop der jaren, mensen die een deel van je leven uitmaken/uitmaakten. Ik kan al niet zo makkelijk dingen weggooien van 'Stel dat het nog eens van pas komt' maar persoonlijke dingen absoluut niet!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:55

Ik heb een speciaal kistje waar ik alle voor mij belangrijke dingetjes in bewaar. Een gedroogde valentijsroos, liefdesbrieven, lieve kaartjes van vriendinnen, zilveren kettinkje van mijn eerste vriendje, etc...
Best leuk om weer eens door te kijken inderdaad...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:15

Ik heb in de afgelopen paar jaar ook een doos vol brieven, leuke dingetjes, foto's en dergelijke verzameld. Ik vond het leuk om ze weer eens door te kijken, en een beetje het gevoel terug te krijgen.. Ik zou het niet weg gooien als ik jou was, hartstikke zonde!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:18

Tot voor kort bewaarde ik het allemaal, maar nu niet meer. Ik bewaar brieven en kaarten van vrienden, familie en mijn huidige vriendje, maar niet meer van exen. Dat is verleden tijd. Ook alle emails van ex-vriendjes worden naar verloop van tijd naar de trash can verplaatst.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:57

Idd niet weggooien!

Ik heb ooit een heleboel brieven in een opwelling weggegooit en ik heb er soms nog spijt van Bloos
Het blijft toch een dierbare herinnering

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:26

ik heb een aantal jaar in het buitenland gewoond, en uit die periode heb ik dus ontzettend veel brieven. Die gaan dus absoluut niet weg!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:06

Ik ben toevallig vandaag bezig geweest met het uit ruimen van de laatste spullen in mijn kamertje in mijn ouderlijk huis. En ik zat dus met hetzelfde dillema. Uiteindelijk heb ik besloten ze toch nog maar te bewaren. Ik had niet echt de tijd om ze door te lezen, moet ik maar eens doen als ze weer uit de opslag komen. Ik heb trouwens ook nog een heleboel Sinterklaasgedichten gehouden. Hoezo verzamel ik veel Schijnheilig Ik vond dat ik al genoeg herinneringen weg gegooid had Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 02:21

Bewaren!! Koop er een speciale kist voor waar je alles samen in kunt bewaren, hartstikke leuk Haha! ik lees sommige dingen nog weleens terug van 10 jaar terug of langer *LOL* ik gooi eigenlijk vrijwel helemaal niks weg waaraan ik herinneringen meen te willen houden Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 02:23

Ik zou het ook niet weggooien...dat kan later altijd nog....
Het zijn zulke leuke herinneringen later...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 02:50

Bewaren! Die brieven kunnen erg bemoedigend zijn als je het eens niet ziet zitten. Vaak lach je je dood om alle dingen waar je toen heel erg mee zat en besef je dat je later ook om de problemen die je op dat moment hebt zult lachen.
Je kunt er ook het gevoel uit die tijd mee terughalen. Dat vind ik ook wel grappig Lachen
Ik schrijf veel brieven aan mezelf, als 'n soort dagboek. En de brieven van vorig jaar vind ik al leuk om te lezen.

En liefdesbrieven zijn helemaal leuk om te lezen, dat is geod voor je zelfvertrouwen, er staat wel 100 keer dat je zo lief en mooi bent Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 06:02

Echt bewaren, dat is leuk.. Ben je straks oma en dan kan je die dingen allemaal teruglezen of laten zien aan je kleinkinderen ofzo.. Kijk toen.. Oww zie daar.. whaha leuk toch Haha! Ik bewaar altijd brieven/foto s enzo die ik van vriendinnen heb enzo.. Ik heb bijvoorbeeld nog een foto van mn beste vriendin, toen ze 8 jaar was.. Was ze met houten paardenstok aan het rondrennen in de mesthoop, omdat ze aan het inrijden was voor de grote wedstrijd die op tv zou komen! whaha, daar lig ik af en toe nog steeds dubbel op!! brieven enzo die bewaar ik ook, want af en toe lees ik ze door en dan denk ik weer terug.. en da vink hardstikke leuk!! Bewaren dus!! Lachen

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:34

bewaar ze. net zoals iedereen hier doet.
mijn allergrootste liefde is mijn jeugdliefde. van hem kreeg ik mijn eerste ringtje, een lief briefje een fotootje. toen we jaren later een relatie kregen heb ik weer de fotos kaartjes, briefjes bewaard. het is al jaren mijn vriendje niet meer.

maar als ik soms even niets te doen heb dan roep ik mijn oude herinneringen weer op en kijk weer terug naar de foto's en zwijmel dan even weg. hoe romantisch het toen was, hoe verliefd we waren.

zo verliefd als ik op hem was ben ik daarna nooit meer geworden

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:52

Ik zou het bewaren. Bijna iedereen die ik hoor die dat soort dingen weg gegooit heeft krijgt er spijt van.
Ik ben zelf wel een weg gooier, dus bij mij is het echt lezen, hoog uit een week bewaren en weg mikken. Maar als je twijfel zou ik het zeker bewaren.