Wat doe jij met kerst...??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Wat doe jij met kerst...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 09:42

Bij ons ziet kerst er altijd het zelfde uit, kerstavond gewoon saai, 1e kerstdag naar mijn moeder en stief vader en 2 e kerstdag naar m'n schoonouders.

Nu wil ik dit jaar eens een beetje leuke ideeen voor kerstavond.
Dus.. kom maar op met t kerstgezwijmel!!!
Wat ga jij dit jaar doen met kerst?

Ohw ja en wat eten jullie?

Bij ons is t gewoon traditie dat we beide dagen gourmetten.
Alleen kerstavond is zo moeilijk Scheve mond

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:00

Kerst vind ik op zich wel leuk. Alleen maar om het feit dat we zo'n mooie boom in huis hebben staan en alles er gezellig uit ziet.

Dat eten hoeft voor mij niet, vooral niet gourmetten. Na 15 jaar dat al gedaan te hebben komt dat me keel uit. Even als het bezoeken van oma's en opa's Misselijk

Kan ik 'ziek' zijn met kerst? Haha!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:02

1e kerstdag zitten wij nog op Ameland (lekker een weekje vakantie) en 2e kerstdag vertrekken we weer naar huis.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:03

Op kerstavond openen wij de kadootjes... wij zijn dit jaar mijn ouders, bf en ik aangezien mijn broertje tegenwoordig in London woont... ik denk dat hij met kerst moet werken. We eten dan allemaal lekkere hapjes (vis, salades, toastjes met allerlei kaasjes etc. etc. etc.) en geen complete maaltijd aan tafel. Op de ene kerstdag hebben we een dag de hele familie (ooms, tantes, neefjes, nichtjes en aanhang) over de vloer (of wij bij hen) en dan neemt iedereen iets te eten/drinken mee Vingers aflikken (quiches, rijstgerechten, zelfgemaakte worstenbroodjes Vingers aflikken , kippepootjes, bowl etc. etc. etc.) en op de andere kerstdag zal het wel of gourmetten met mijn ouders worden of met zijn tweetjes uit eten gaan. Heel heel heel misschien als mijn portemonnee het toe laat boek ik rond de kerst een midweekje Oostenrijk ofzo... dan kan mijn bf voor het eerst in zijn leven sneeuw zien!!! En dan gaat het bovenstaande dus niet door. Haha!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:11

ik vind kerst altijd zo gezellie:)
dit jaar eet ik met kerstavond bij mijn schoonfamilie een bijzondere maaltijd! (mijn schoonmoeder is Noors vandaar) dus we krijgen een Noorse maaltijd...ben benieuwd:)
en 1e kerstdag doen we sochtends de cadeautjes, en savonds komt mijn familie eten, en 2e kerstdag gaan we bij familie eten.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:17

Meestal doen we kerstavond kadootjes Knipoog
Wij eten nooit echt uitgebreid met kerst, meer hapjes Vingers aflikken
Verder nooit zoveel...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:26

1ste kerstdag bij mijn moeder met wat familie en tweede kerstdag komen mijn schoonouders naar ons toe Haha! en dan ook waarschijnlijk cadeautjes *kleinigheidjes dan*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:29

Ik snap nooit dat zoveel mensen kerst van te voren plannen Verward

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:34

Klein kadootje onder de boom.
En al I want for christmas is youuuu baby draaien. Haha!

Wij gaan niet naar de kerk ofzo...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:45

Iboya"]
1e kerstdag zitten wij nog op Ameland (lekker een weekje vakantie) en 2e kerstdag vertrekken we weer naar huis.
[/quote]

Ha wat leuk! Ik zit ook met mijn ouders op Ameland met de kerst Voor de eerste keer ga ik mee, ze hebben een huisje aan zee gehuurd dus ik ben heel benieuwd Haha!

[quote="Prima schreef:
Ik snap nooit dat zoveel mensen kerst van te voren plannen Verward


Omdat je anders kreeg wat wij vaak hadden met onze familie: een uitnodiging van de kant die eigenlijk niets aan kerst zou doen,vervolgens zeg je dat je al plannen hebt gemaakt en dan zijn er scheve en "boze"gezichtjes want ze had iedereen al uitgenodigd behalve "ons" en wij kunnen natuurlijk niet want we hebben al afgespoken met de andere kant van de familie........... (uiterst teleurstellend te noemen)

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:48

napoleon"]
[quote="Iboya schreef:
1e kerstdag zitten wij nog op Ameland (lekker een weekje vakantie) en 2e kerstdag vertrekken we weer naar huis.


Ha wat leuk! Ik zit ook met mijn ouders op Ameland met de kerst Voor de eerste keer ga ik mee, ze hebben een huisje aan zee gehuurd dus ik ben heel benieuwd Haha!

Wanneer gaan jullie? Wij van 19 t/m 26 dec.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:52

Iboya schreef:
Wanneer gaan jullie? Wij van 19 t/m 26 dec.


Mijn ouders zijn er vanaf 20 december t/m 27 december en ik kom de dag voor kerst met de boot aan, 24 december in de ochtend (dat is de trouwdag van mijn ouders Haha! )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:54

wij zijn zeer waarschijnlijk naar de zon Haha!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:02

Wij gaan op wintersport, ik heb er echt veel zin in! Fijne kerst allemaal Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:04

Ik heb er nog geen idee van eigenlijk... Het duur toch ook nog eventjes eer het Kerst is, en zo lang van voorop plan ik dat ook niet Haha!
Vraag het binnen een maandje of anderhalve maand nog eens Knipoog

Maar waarschijnlijk zullen we wel bij m'n vriend z'n thuis zijn...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:33

napoleon schreef:

Omdat je anders kreeg wat wij vaak hadden met onze familie: een uitnodiging van de kant die eigenlijk niets aan kerst zou doen,vervolgens zeg je dat je al plannen hebt gemaakt en dan zijn er scheve en "boze"gezichtjes want ze had iedereen al uitgenodigd behalve "ons" en wij kunnen natuurlijk niet want we hebben al afgespoken met de andere kant van de familie........... (uiterst teleurstellend te noemen)


Ja idd, heel vermoeiend. Maar vroeg plannen heeft daar niet zoveel mee te maken. Eerder juist niet plannen en dan weer wel. Ik denk iid dat dat nog erger is!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:55

San weet nu al dat ze alleen thuis zit dit jaar.. evenals met oud en nieuw.
Iemand die mij wil adopteren? Schijnheilig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:59

Wij eten normaal gesproken 1 van de kerstdagen bij mijn ouders, en de andere dag bij mijn schoonfamilie. Dit jaar zit de kans erin dat ik met kerst moet werken, dus dan doen we gewoon niks. Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:06

Vorig jaar heb ik kerst in New York gevierd.. naja eerste kerstdag zaten we vast op het vliegveld Haha!
Maar 2e kerstdag hebben we het in New York gevierd..Was weer heel iets anders..
Maar wel ontzettend leuk.. met 30 cm sneeuw enz..
Wat we dit jaar met kerst doen weet ik niet..
Ik ga er denk ik dit jaar niet zoveel aan doen.. heb ik gewoon even geen zin meer in.. Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:09

Eens even denken, wat gaan wij dit jaar met kerst doen.
Ik denk voornamelijk schoonmaken en meubels sjouwen Haha!
Ons huis wordt op dit moment verbouwd en dat is vlak voor kerst klaar, dus die 2 vrije dagen komen mooi uit dit keer.
Geen verplicht familiebezoek, wie ons wil zien, mag langskomen, maar wel graag oude kleren aan Haha!

Ik haat dus de kerstdagen Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:42

Ga met irene mee. Ik ga de kerst dagen ook steeds meer haten al dat burgelijk rechtop zitten, pootjes geven en heilig doen BAH. En omdat het steeds commerciele wordt houd het voor mij ook al op. Kerstversiering komt er al helemaal niet ben toch altijd weg dus zonde om het op te hangen.

Ik vlucht heerlijk met kerst even lekker weg naar het strand lekker rust geen paarden geen familie en geen vrienden maar alleen jari en misschien nog iemand (die haat kerst ook). Heb dit jaar een hoop heftige beslissingen genomen in mij is er ook een hoop veranderd is dus ik ga even me tijd nemen om bij te komen. Lekker in een luxe hotel met sauna en zwembad en vooral lekker NIETS doen. Lange wandelingen maken met jari heerlijk.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:19

Heel veel kerstliedjes draaien en mee bleren iig.

Ik weet het verder nog niet. Waarschijnlijk heerlijk met m'n vriend en zijn ouder mee naar Centerparks. Vind ik leuker dan thuis zitten, thuis zal het toch niet zijn wat het afgelopen jaren geweest is(m'n oma zit nu in een verzorgings tehuis en m'n neef zit dan waarschijnlijk weer in Australie) dus moet niet meer perse thuis te zijn.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:58

Zelf heb ik niet zo veel met Kerst, maar voor mijn zoontje vind ik het wel belangrijk dat het iets speciaals is, met een mooie boom en natuurlijk cadeautjes. We zijn ook altijd een dagje bij mijn moeder. Stiekum geniet ik sinds mijn zoontje er is wel van de kerst (door zijn oogjes kijkende). Het is best gezellig allemaal. Maar ik weet nu nog niet precies wat we deze kerst gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:35

werken werken en werken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:41

Eigenlijk verlang ik terug naar vroeger, dat ik lekker kon werken (200% salaris) en het altijd gezellig was. Ik vind het niet erg om bij de familie langs te gaan, maar het is zo verplicht. Ik moet langs bij: m'n schoonouders, m'n vader + vriendin, m'n moeder + vriend. Wanneer wordt derde kerstdag ingevoerd voor kinderen van gescheiden ouders?