Laatste bericht ministerie NLV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-01 10:52

Als ik het laatste bericht van het min. NLV goed lees dan is het alleen nog in de besmette gebieden verboden om vee te vervoeren. Mag het daarbuiten dan wel???
Wie kan er goed ambtenarentaal lezen???
Ik niet Verward- Verward- Verward- Verward-
Petra

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 11:29

De Tijdelijke regeling landelijke vervoersbeperkingen MKZ 2001 voor heel Nederland (ingegaan op 24 maart om 12:30 uur) is op 30 maart 2001, 20.30 uur vervangen door een nieuwe regeling: Tijdelijke regeling landelijke vervoersbeperkingen mond- en klauwzeer 2001 II. Als gevolg daarvan geldt op dit moment buiten de ingesloten gebieden het volgende regime (let wel: voor de ingesloten gebieden gelden strengere regels!):


Vervoer, met inbegrip van verplaatsing over de openbare weg zonder vervoermiddel, is verboden als het gaat om vee (dat zijn MKZ-gevoelige dieren als varkens, runderen, schapen, geiten e.d. maar ook paarden). Paarden mogen wel bereden worden, aan de handteugel worden meegevoerd of uit recreatief oogpunt voor een wagen worden gespannen.

dit staat op de site van lnv bij wat mag wel/niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 11:42

Niet helemaal.
Voor heel nederland geldt een vervoersverbod voor vee, inclusief paarden.
Bovendien dient vee zijn verblijfplaats niet te verlaten. Dat betekent dat buitenrijden ook niet is toegestaan. Al met al mag je dus alleen iets doen op eigen terrein.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 16:17

Buitenrijden mag wel, mits je buiten de ingesloten gebieden zit. Wordt alleen niet veel gedaan, om de risico's te minimaliseren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 16:17

Buitenrijden mag wel, mits je buiten de ingesloten gebieden zit. Wordt alleen niet veel gedaan, om de risico's te minimaliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:12

nee, voor heel NL geldt dat vee zijn verblijfsplaats niet mag verlaten.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:17

OH?! Sinds wanneer is dat Lov? Ik zal dadelijk meteen even op de site van het min. kijken want ik dacht dus hetzelfde als Lielle, buiten rijden mag, maar niet in de afgesloten gebieden... Verward

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:20

Nou, zojuist gekeken op de site.
Lov, lees even artikel 1, lid 1 van Tijdelijke regeling landelijke vervoersbeperking (of zoiets) dd. 30/3/01
Staat in dat je wel met je paard naar buiten mag!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 20:22

Je paard mag wel naar buiten, maar ander vee niet. Voor schapen en geiten geldt het verbod nog steeds. Idem dito als je paard op een bedrijf daat waar evenhoevigen staat...
toch? Koe

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 23:45

Lovely,

Er staat duidelijk in dat je je paard wel mee naar buiten mag nemen alleen niet met de wagen. Ik weet niet of je in de ingesloten gebieden woont, maar anders mag je gewoon lekker naar buiten.

Manon