Konijn door de wc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Konijn door de wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 08:47

Sinds ik mijn dromenvanger heb, heb nooit meer echt nachtmerries.
Maar vannacht had ik dus wel echt eng gedroomd....
Ik weet niet door wie of wat, maar iemand was mijn konijnen zo zat, dat ze weg moesten...
Nou ik niet blij mee, maar ze kregen tenminste een ander goed huisje...
Nee, moest ik ze door de wc spoelen (tja, klinkt grappig).
Daar was ik al van streek door, en toen kwam punky (mijn konijn dus) nog een keer omhoog dus moest hem weer onderduwen!

Vond het echt een rotdroom...Ach gut
Het is zo onwaarschijnlijk maar toch word ik er altijd bang van (vroeger als ik een nachtmerrie had gehad moest ik altijd weer beginnen met licht aan slapen, omdat ik niet durfde te gaan slapen...hoop dat, dat aankomende nacht niet meer hoeft....)

Zijn er hier op bokt meer mensen die omdat ze een nachtmerrie hebben gehad de volgende nachten niet durven te slapen???

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:18

ik droom ook heel vaak niet de leukste dingen, bij mijn is het soms al zo erg dat ik geen onderscheid meer maak tussen droom en werkelijkheid als ik smorgens opsta en dat ik dan echt een half uur moet bezinken!!

Zo droomde ik onlangs nog dat mijn man en ik uit elkaar hadden, o wat heb ik gehuild in mijn droom, de volgende ochtend werd ik wakker en had zoiets van zijn we nu echt uit elkaar of niet, ik moest het hem echt vragen want voelde me zo onzeker!!

soms wou ik wel eens dat ik wat minder droomde maar de meeste zijn eng waardoor ik de volgende morgen nog twijfels heb!!

gelukkig weet mijn man ervan en weet ie ermee om te gaan!!
Zo droomde ik ook eens dat mijn moeder dood was, ze werd op zee op een plank gelegd met allemaal bloemen errond, ik was helemaal in paniek en de volgende ochtend heb ik echt mijn moeder gebeld om te kijken of ze nog leefde!!

dus werkelijkheid en een droom is voor mijn sochtends heel moeillijk te onderscheiden en zolang dat ik dan geen bevestiging heb is het als het ware dat ik in die droom blijf!!

hahaha, wat zal het zijn als ik droom dat mijn mannejte een ander heeft ihhiihih, de volgende morgen Boos! ihhiihihhi aaahh arm schaap

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:35

Ik heb een keer gedroomd dat mijn vriend op bed vertelde dat ie niet verder wou met mij. Het was zo'n levensechte droom! Het was in hetzelfde bed, zelfde kamer etc. Toen ik wakker werd vertelde ik het aan hem, en zei er achter aan: "Gelukkig was het maar een droom!"

Hij zei niks...

Week later heeft ie het uitgemaakt, omdat ie niet verder wou... Was dat echt of was dat echt...

Verder heb ik laatst gedroomd dat een vriendin van mij niet meer wou leven. Ze probeerde gewoon van alles om uit het leven te stappen, de fut was er uit. Ik ben snikkend wakker geworden. Moest die dag toch even bellen, gewoon even weten hoe het met haar was. Toen vertelde ze dat het met HAAR wel goed ging, maar dat ze voor de moeilijke keus stond om haar paard in te laten slapen, omdat die, nadat ie in de sloot was gevallen de schouder uit de kom had wat niet meer goed kan komen.

Ik heb nog nooit een droom gehad waarbij ik niet weer durfde te slapen, maar wel dat ik iets niet meer durf een poosje. Vroeger toen ik klein was heb ik gedroomd over een meisje die op een feestje door een jongen met een groot mes in haar arm gekerfd werd. Ik heb daarna dagenlang geen tshirt meer aangedurfd, alleen maar iets met lange mouwen!
Overigens bleek later dat dat meisje op een feestje tijdens het dansen gevallen was en haar been gekneusd of iets dergelijks... (in werkelijkheid dus he, niet in de droom)

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:52

Ik heb hier soms ook last van....maar ik heb last van slaapwandelen!!!!
En ik kan je zeggen dat dat niet grappig is.

Laatst was ik nog aan het wandelen. Ik zocht een zwarte trui omdat ik naar een begrafenis moest!!!!! Heel vreemd allemaal. Paar maanden terug heb ik ook nog met pyjama en al in het bad gelegen en deze ook vol laten lopen.

M'n vriend snapt er ook niks van hahahaaha maar ik heb ook hetzelfde als Isabelle 's ochtends ben ik altijd heel erg aan het nadenken wat ik die nacht allemaal heb uitgespookt!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:54

ER zijn wel eens periodes dat ik echt heel druk ben in mijn slaap. Overeind vliegen, uit bed vliegen, roepen, heel het dekbed lostrekken met mijn benen, dingen zien die er niet zijn.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:59

wow wat een nare droom. Ik had een keer gedroomt dat een vriendin van mij mijn cavia liet vallen omdat ze het eng vond. En ik was zooo ontzerrend kwaat op haar Boos! dat wil je niet weten. Gelukkig was het maar een droom.

Ik heb ook een dromenvanger in mijn klamboe hangen en 1 voor het raam en 1tje met van die buisjes eronder zodat als de wind waait je ze hoort klingelen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:07

gliss schreef:
wow wat een nare droom. Ik had een keer gedroomt dat een vriendin van mij mijn cavia liet vallen omdat ze het eng vond. En ik was zooo ontzerrend kwaat op haar Boos! dat wil je niet weten. Gelukkig was het maar een droom.

Ik heb ook een dromenvanger in mijn klamboe hangen en 1 voor het raam en 1tje met van die buisjes eronder zodat als de wind waait je ze hoort klingelen.


Ik gaat er nog 1 vragen voor me verjaardag, ook voor, voor me raampje Lachen
Maar heel raar, maar ik heb toch zo het idee dat het toch wel een beetje werkt... die dromenvanger....

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:20

Nou ik heb niet van die hele nare dromen..
Ik rij meer op paarden die ik neit ken in me dromen en ik heb al meerdere kinderen gekregen..
Als ik me dromen moet geloven zit er ergens een weeshuis vol met kinderen van mij...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:48

ik droom de laatste paar dagen ook vreemd..
in de ene droom kom ik me opa tegen die al overleden is..word ik wakker en heb dus echt gehuild in me slaap..
ik heb ook een kindje gekregen in me droom..die kon na 3 weken al kruipen..
en me nichtje die anti paard is had een pony gekocht..
auto rijden doe ik ook vaak in me dromen..
echt super vaag allemaal...

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:15

Ik heb laatst nog iets engs gedroomd:

Ik was met mijn vriend en 2 vriendinnen een buitenrit gaan maken (we waren in een bos dat ik niet ken). Ik op een Fries en mijn vriend op een dikke Haflinger. Na een tijdje ruilde we even, mijn vriend draafde een stukje het pad af op die Fries, maar hij kreeg hem niet meer stil en ging ervandoor.
Dus ik probeer erachteraan te gaan met die Haflinger, maar die was al snel moe omdat ze zo dik was en die Fries liep veel voor de kar ofzo en had veel conditie.

Daarna gingen we met auto's het hele bos uit kammen en toen werd ik wakker Scheve mond

meeeeeen ben nog nooit zo blij geweest toen ik me vriend de volgende dag weer zag

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:22

Ik droom ook vaak heel vaag. Zo heb ik laatst nog gedroomd dat ik op een paard reed hier in het park en mn oom reed mee het een brommer!
Ik weet denk ik wel waar het door kwam.
Ik had een paar dagen ervoor een ongeluk gehad met een paard. Iedereen zei me dat ik echt geluk had gehad.
Mijn oom heeft een tijdje daarvoor een brommerongeluk gehad.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:26

Dromen zijn zeggen ze uitingen van gevoelens en opgekropt verdriet, maar dan zou je toch elke dag een nachtmerrie moeten hebben, maar ik droom ook vaak genoeg heel leuk!
Gatver, heb helemaal geen zin om naar me bed te gaan zo.....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:30

Ik heb ook heel vaak nachtmerries.
Vreselijk...

Ik droom vaak dat ik mezelf moet verdrinken, zo erg...

En heel vaak droom ik dat ik achtervolgd wordt.
Dan wordt ik helemaal nat van het zweet wakker, helemaal overstuur, en durf ik me vervolgens niet meer te bewegen of om te draaien omdat ik denk dat er iets op m'n kamer is.

Of ik droom dat ik val, maar dan echt blijven vallen.
Met bed en al, dan voel ik de lucht langs me heen suizen enz. Verward
En dan ik ren en probeer ergens op of in te gaan zitten wat niet valt maar alles wat ik aan raak begint te vallen.

Vaak maak ik ook van die "stuiptrekkingen" in m'n "slaap".
Dan lig ik gewoon, denk aan iets (meestal iets engs wat ik uit m'n gedachten probeer te verbannen) en ineens gaan m'n benen alle kanten uit?
Twee seconden duurt dat ongeveer en dan heb ik het weer ondercontrole.
Dit gebeurt ook vaker met m'n armen.
Of ik ga rennen. Ook zo raar.
Als ik dan op m'n zij lig beginnen ineens m'n benen te rennen.
Als ene hond wat aan het dromen is...

Iemand die hier een verklaring voor heeft en hoe kom ik van die nachtmerries af?

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:29

Citaat:
Nee, moest ik ze door de wc spoelen (tja, klinkt grappig).


vind ik niet grappig klinken eerder zielig Verdrietig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:55

Het fijne aan nachtmerries is wel, dat je zo opgelucht bent als je wakker word. Maar goed, die opluchting is zo´n nachtmerrie niet waard.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:17

Nou ik heb wel eens dat ik die hele nacht niet meer kan slapen door die nachtmerrie, maar niet de nachten erna!

Ik had een keer heel vreemd gedroomd.
Het was een soort wedstrijd (maar toch ook weer niet Verward) over wie het meeste pijn kon hebben. Je hoorde overal geschreeuw enzo. En toen kwam je in het scoutingebouw en toen zat een vriendin van me daar en die werd door iemand kei hard met een hamer op haar knie geslagen! Opeens kwam er allemaal bloed uit al haar porien... (najah, het bloed moet toch ergens uit zei ze!!)
Nou na die droom heb ik dus echt wel lang wakker gelegen!
Maar als je het verteld lijkt het lang niet zo eng als in je droom Lachen

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:55

Ik droom vaak dat een van mijn vrienden iets overkomt, of dat iemand zelmoord pleegt, er gaat in ieder geval vaak iemand dood in mijn dromen. Creepy!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:09

ankiexxx schreef:
Citaat:
Nee, moest ik ze door de wc spoelen (tja, klinkt grappig).


vind ik niet grappig klinken eerder zielig Verdrietig


Nee, maar meestal spoel je een dode goudvis door de wc, maar geen konijn (tenminste heb ik nog nooit gedaan, maar raakt afvoer toch ook verstopt met konijn erin, of ben ik nou gek?! Verward )

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:50

Vanacht heb ik ook heel raar gedroomd, echt niet leuk is dat,
was in 1 klap wakker

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 10:53

Novelle schreef:
Vanacht heb ik ook heel raar gedroomd, echt niet leuk is dat,
was in 1 klap wakker


Dat heb ik nooit dat ik wakker word als ik eng droom, was het maar zo...
Blijf altijd heel lang doordromen. (waar ik meestal niet blij mee ben!)
Soms besef ik ook in mijn droom dat het een droom is, en dat vind ik echt zo raar, maar dan lijkt alles zo echt dat het ook makkelijk irl kan zijn.
Nee, van mij hoeven dromen niet.....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:01

Maar een droomvanger is er toch voor dat je nachtmerries niet kunnen ontsnappen en niet om te voorkomen dat je nachtmerries krijgt Verward

Anders is ie kapot denk ik Verdrietig

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:05

Zelf zie ik een dromenvanger als iets wat de "boze dromen" tegenhoud.
Of het waar is, geen idee, maar ik meot zeggen dat ik vroeger echt zowat elke nacht een nachtmerrie had (en dus als de dood was om te gaan slapen) maar nu heb ik het zowat niet meer.
Komt denk omdat ik me veilig voel met zo`n dromenvanger, werken doet ie niet (denk ik) maar stelt je toch gerust, waardoor je ook neit gaat liggen denken dat je een nachtmerrie krijgt.
Zo werkt het volgens mij....

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:01

Ilkkah"]
[quote="gliss schreef:
wow wat een nare droom. Ik had een keer gedroomt dat een vriendin van mij mijn cavia liet vallen omdat ze het eng vond. En ik was zooo ontzerrend kwaat op haar Boos! dat wil je niet weten. Gelukkig was het maar een droom.

Ik heb ook een dromenvanger in mijn klamboe hangen en 1 voor het raam en 1tje met van die buisjes eronder zodat als de wind waait je ze hoort klingelen.


Ik gaat er nog 1 vragen voor me verjaardag, ook voor, voor me raampje Lachen
Maar heel raar, maar ik heb toch zo het idee dat het toch wel een beetje werkt... die dromenvanger....
[/quote]
ja idd

Maar Rom heeft gelijk. Ze laten de slechte dromen door en de goeie blijven erin hangen Lachen

Heel dromen topic hier Haha!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:34

Vroeger geloofden mensen dat dromen vanuit de geestenwereld naar ons toegestuurd werden. Als je een dromenvanger voor je raam zou hangen zou het de goede dromen doorsturen naar ons en de slechte dromen ( nachtmerries ) vangen. het "web" wat in de vanger zit zou dan alle nachtmerries vangen.
Klinkklare onzin al zeg ik het zelf. Dromen worden ontwikkeld door je eigen hersenen. Je lichaam is in slaap omdat dat het nodig heeft maar je geest gaat altijd door, en aangezien je lichaam niet meekan doen, geen irl dus. Maakt je geest er zelf wat van. Het is tevens een soort verwerking/mengelmoes van je gedachtes. Dingen waar je mee worstelt etc. Als je droomt dat er iemand doodgaat betekend dat niet dat er echt iemand dood gaat maar dan sta je aan een nieuw begin van iets. ( denk aan, nieuw huis, school, vriendje, etc. )
Maar ja ik droom dat al jaren heel vaak en zoveel nieuwe dingen gebeuren er nou ook weer niet. Haha!

Voor degene die echt geinteresseerd zijn in dromen etc. kijk eens op www.droompagina.nl daar kan je alles vinden wat je wilt weten.
is wel leuk, alleen vrij zweverig af en toe. doegg

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:54

Onzin is het misschien wel als je het rationeel bekijkt. Maar de psychische
rust die je kunt krijgen door het ophangen van zo'n droomvanger kan er juist voor zorgen dat je geen nare dromen krijgt. Volgens mij is dat de werkelijke werking van zo'n ding, je innerlijke rust versterken Lachen