Haar verven: modetrend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Haar verven: modetrend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 10:04

Het valt me op dat veel vrouwen tegenwoordig hun haar verven. Bij mij op de afdeling heeft iedereen zijn haar geverfd en dat is niet uit noodzaak zoals bij mij Schijnheilig

Ook hier op bokt lees ik het regelmatig en toen ik gisteren bij de kapper was, zaten er ook alleen maar 'haarverf'-klanten.

Waarom verven mensen hun haar?
Ik was op zich best tevreden met mijn eigen haarkleur, alleen was mijn leeftijd me helaas al aan te zien Boos!

Is men zo ontevreden met het eigen haar?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:07

of voor de afwisseling?
Ik ben heel tevreden met mijn haar, maar met kerst ofzo doe ik er weleens een rooie gloed overheen, en in de zomer een paar blonde plukken. Gewoon omdat ik dat leuk vind.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:10

Ik heb het jarenlang geverfd (ook oranje en rood/zwart) maar ben er nu een tijd mee gestopt.
Blond ging een beetje vervelen maar bij de kapper vond ik het verven te duur worden.
Zal niet zo lang duren, de eerste grijze haren zijn gesignaleerd en hardhandig uitgetrokken Boos!
Mijn moeder liep ook al grijs achter de kinderwagen dus ik zal het wel van haar hebben Verdrietig

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:30

Zoals Sjimmy zegt, voor de afwisseling, in de winter nam ik meestal een wat warmere kleur.
Vond ik altijd leuk, maar ben er nu mee gestopt, laat alles eruit groeien Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:40

ik zelf ben gewoon gek op verven.. weet niet wat t is..
Tis een verslaving denk ik ofzo.
Heb t al alle kleuren van de regenboog gehad.
Nog regelmatig gooi ik er Blauw, rose, groen of paars doorheen.
Maar voor nu heb ik t zwart.
Dit is toch altijd wel een beetje de hoofdkleur.
Terwijl ik toch van mezelf hoog blond ben.
Zwart past gewoon veel meerbij mij, en ik voel me er beter bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:44

ik heb van mij zelf een suf kleurtje, dus maakt het net wat donkerder zodat het wat meer kleur heeft. En wat egaler is.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:57

Uhhh vooral omdat ik een andere kleur mooier vind dan mijn eigen haar kleur...
Ik verf het dan ook al sinds mijn 15e (ben nu bijna 19). En bijna altijd dezelfde kleur, donker rood.
Voor mij is het dus geen mode trend maar gewoon gewoonte. Ik voel me er fijner bij. Ik heb zelf donkerblond haar en dat vidn ik verschrikkelijk saai en lelijk. En tsja, zo is het makkelijk opgelost Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:14

Ik verf mijn haar geloof ik al vanaf dat ik een jaar of 12/13 was. Ik vond mijn eigen haarkleur niet echt geweldig en had geen zin om me daar onnodig aan te irriteren .

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:32

mijn haar is een beetje droog en breekbaar geworden door het verfen ondanks dat ik t goed verzorgde, ik begin er niet meer aan ja alleen als t grijs gaat worden

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:53

Mijn haar wordt geverft door een vriendin van mij, die is kapster en dus goedkoper dan een kapperszaak..
Ik doe dit puur omdat ik mijn eigen haarkleur vreselijk vind, ik heb de kleur as blond, en dus is dat altijd heel dof, Ik doe het nu een paar tinten lichter, met af en toe een paar bruine plukken erdoor, staat gelijk een stuk frisser..

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:01

Ik verf het enkel als ik een keer in een gekke bui ben. Ik heb heel stijl blont haar. Ik kan er weinig mee. Dus af en toe verf ik het, dan weer brandweer rood, knal geel enz. Gewoon wat leuks, het is er ook meestal zo weer uit.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:10

Mijn man kent mij niet eens met m´n eigen haarkleur Haha! !
Ik verf mijn haar sinds ik een jaar of 16 Verward was, nu dus al ruim 23 jaar Tong uitsteken !
Mijn eigen kleur is niet zo vreselijk veel anders hoor; ik heb een beetje saai bruin kleurtje. Nu is het meer richting rood, maar nog wel donker.
Ik vind dit gewoon wat levendiger Lachen .

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:26

Ik verf mijn haar nu al ca 5 jaar met een roodtint, de ene keer wat extremer dan de andere. Vind die warme tint mijn gezicht toch net wat sprekender maken. Verder ben ik ontzettend lui met make up enzo, en zo ziet het er toch een beetje verzorgd uit Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:42

Ik blondeer mijn haren nu, niet vanwege de grijze haren maar ik heb van mezelf nog hele donkere haren en dat geeft op mijn leeftijd een heel streng uiterlijk. Ben trouwens niet superblond hoor, meer een natuurlijke blonde kleur.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:43

nou ik ben ook gek op de verfpot, mijn eigen haarkleur is een beetje flets van zich zelf, waardoor ik een bleke uitstraling heb.

omdat we aan het verhuizen en verbouwen waren, was er een hele tijd niets van gekomen. gister even heerlijk naar de kapper geweest om het te laten knippen.

zit ik daar, ze hebben daar van dat heerlijke licht, waarbij alles wat je liever wil verdoezelen direct aan het licht komt. zat heerlijk te genieten van het kammen en knippen en dacht ineens wat ziet mijn oog. Boos!

ik nog eens kijken, zie ik dat goed kapper, jaaah zegt je bedoelt die paar grijze haren. oooh wat erg. Huilen
thuis gelijk de verfpot opgezocht en vandaag wordt mijn haar gelijk geverfd. ik ben nog niet toe aan grijzen haren ben net 29... Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:01

Ik heb 2 jaar geleden highlights en lowlights laten verven, ik wilde eens wat spannends, en geloof me, rood haar laten blonderen (deels) is heel spannend Knipoog (voor je het weet is het geel of oranje Knipoog ).

Ik ben zelf heel tevreden over mijn haarkleur, beetje trots zelfs, heb een mooie kleur rood, al wordt het jammergenoeg steeds bruiner lijkt het.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:16

Ik ben tevreden over mijn haar. Ik heb echt niet de behoefte om iedere 6 weken een andere kleur in m'n haar te hebben ::?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:18

Ik heb mijn haren nog nooit geverfd.
Vind mijn haar kleur bij me passen.
Vind het ook nog eens zonde van het geld ook, koop er liever iets leuks voor het paard voor Lachen

Helaas, zie ik ook grijze haren verschijnen.
Ik hoop maar dat het er niet snel meer worden, want ook dan ben ik genoodzaakt om mijn haar te gaan kleuren Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:48

Ik verf mijn haar al vanaf mijn 17de. eerst rood, cerise en koper ook wel henna. Tegenwoordig donkerblond.
Geverfd haar heeft een intensere kleur, ik vind het mooi.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:02

ik had heel saai muisbruin haar, inmiddels is het muisgrijs...

vanaf mijn 15e tot min 40ste heb ik het geverfd, alle kleuren van de regenboog, nooit bij de kapper (*uh* 1 keer, toen had ik het heel erg verpest Bloos ).

Op mijn 40ste ben ik ermee gestopt en nu is het grijs...... geen gezicht, maar het kan me niets meer schelen.

Er komt 30 okt. nog een permanent in, niet omdat ik dat nog wil, maar omdat ik het de examenkandidaat had beloofd en toen ze examen moest doen lag ze in het ziekenhuis: knie kapot getrapt door een paard, nu moet ze 30 okt. herexamen doen en beloofd is beloofd, maar voor mij hoeft het echt niet!

make-up ben ik ook mee gestopt op m'n 40ste, gewoon radicaal gestopt met iets aan mijn uiterlijk te doen......haar knippen doe ik overigens ook al zelf, alleen voor zo'n examen moet het op bepaalde lengtes worden geknipt, dat doen ze dan maar lekker gratis Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 10:20

Jippie schreef:
Geverfd haar heeft een intensere kleur, ik vind het mooi.


Ik moet zeggen dat ik deze keer ontzettend tevreden ben over de kleur, het is echt heel mooi geworden. Precies die intense kleur waar jij het over hebt.
Mijn bezoek aan een nieuwe kapper is me super bevallen, behalve de tijd die ik er heb doorgebracht want ik heb er 3 1/2 uur gezeten.
Maar het resultaat mag er zijn!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:22

Laat eens zien Fitzroy, je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:22

Citaat:
Maar het resultaat mag er zijn!


fotooooooo Cheese!

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 10:26

OMG, wat heb ik gezegd Tong uitsteken

Maar gelukkig ben ik zo'n digibeet dat ik niet aan jullie eis kan voldoen. Foto's maken lukt nog wel maar dan op de computer zetten Verward ?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:48

Oh maar dan stuur je Sundancer maar even een PBtje, die red zich daar wel mee hoor. Ach fijn toch dat we elkaar een helpende hand kunnen toesteken Knipoog Dus kom maar op met dat knappe koppie Fitzroy