Werk/Opleiding/cursus in tekenen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Werk/Opleiding/cursus in tekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 20:51

Ik heb overwogen of ik niet toevallig werk kan maken van mijn hobby, tekenen. Nou heb ik totaal geen idee waar je in kan werken, ik heb al begrepen dat striptekenen niet in nederland gebeurd maar in japan e.d. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat voor werk je kan doen in "tekenen/ontwerpen"?

Ik kan niet meer een volledige schoolopleiding volgen, maar wel iets in de trand van thuisstudie en 1x per week naar school ofzo.

Ja, waarom ben ik hier op gekomen? Ik doe nu een opleiding SPW, maar ik merk nu dat de gehandicaptenzorg niet mijn werk is... Ik moet meer creatief kunnen werken, dingen kunnen zien, van alles... Dus ik zal een alternatief moeten hebben, dus als er mensen zijn die mijook maar van minime informatie kunnen voorzien, YOUR WELCOME!!!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 21:30

denz schreef:
Vormgeven Visualiseren?
Dat is meer met tekenen enzo, gewoon grafisch vormgeven is natuurlijk meer met computers...
Misschien iets in de mode, kun je ook veel schetsen enzo.

Ik weet niet wat je allemaal maakt, maar je moet wel héél goed zijn wil je iets verdienen met tekenen Lachen
Tegenwoordig gaat alles met de computer he Tong uitsteken


ja daarom, ik vind het zo moeilijk, ik kan op zich wel tekenen, maar het is niet belachelijk goed ofzo :S je kan een aantal tekeningen van mij vinden in "tekentopic, show your own drawings", ook op AM, ja mijn probleem is, ik ben nu met een opleiding bezig, maar ik zie het niet meer zitten in dit werk, ik maak wel gewoon mijn opleiding af, maar wil iets anders, ik wil zo snel mogelijk de gehandicaptenzorg uit. Het wil daar gewoon niet. Een ik ben zelf nogal creatief, hou daar nogal van, maar ik werk ook graag met computers op die manier. Misschien zou dat wat zijn,maar dan moet ik daar een beter beeld in krijgen... Iemandnog ideetjes / info daarover?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 21:53

Zou je me misschien op de hoogte willen houden? Hope so,

groetjess

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:18

is er toevallig een grafisch lyceum wat meer in de buurt van Huizen (Het gooi)? ennuh, ik kan geen contact opnemen met de mensen van het glr (de site...)!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:45

nee niet echt :S

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:19

denz schreef:
Het ligt er natuurlijk aan welke opleiding je kiest op het grafisch lyceum(GLR = grafisch lyceum rotterdam, zo heb je ook GLU=utrecht etc)
Je kunt tegenwoordig ook Arts & Design kiezen, en dat is veel meer met gewoon tekenen/verven/handarbeid enzo..

Het is niet zo gek dat bijna alles tegenwoordig via computers gaat op school ook, bedoel heel de wereld werkt ermee! En voordat je een baan kan vinden waarbij je alleen maar tekent met de hand moet je wel héél goed zijn en héél veel geluk hebben.. want wat tekenen ze tegenwoordig nog met de hand..
Ja als je een schets moet maken een concept om iets uit te werken wat je dan weer later op de computer doet! Haha!


Think your right, ik heb even wat rondgeneusd op bovenstaande site, en heb besloten wat meer info op te vragen over Desktop Publishing en Visualtiseren, maar ik denk dat het de eerste gaat worden aangezien dat ook in BBL kan, ik heb namelijk het probleem dat ik nu werk en gewoon niet meer zonder het geld kan dat ik verdien. Zijn er mensen die een beetje weten wat je op het gebied van Desktop Publishing verdiend kan worden?
Mijn salaris is nu bijna 1400,- maar ik wil eerdaags een paard en ik heb mijn zinnen gezet op een pensionstal met alles erop en eraan wat 305 euro kost, daarbij wil ik eigenlijk ook spaans rijden, mede om mijn hobby wil ik gewoon meer verdienen per maand, anders red ik het gewoon niet.

Groetjess

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky en 24 bezoekers