discussie:slofteugel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 09:17

Ja ik denk dat het tijdelijk best wel nuttig kan zijn als je met begeleiding werkt en goed oplet dat de slof loshangt al het paard goed loopt. Wat ik zelf een beetje jammer vindt, is inderdaad dat veel mensen en kinderen er zomaar even mee rijden. Laatst nog, zegt een vrouw tegen me 'Je moet m wat dieper door de hals rijden.. en als dat niet lukt moet je dr maar een slof aanhangen. Boos! "Grrr.. Bij Iwaldo is het probleem juist dat hij niet genoeg ontspant en los is en daardoor komt ie er niet genoeg doorheen. Met zo'n slof ontspant ie echt niet hoor!
Sanderijn:
Met slof rijden om je paard te kunnen houden heb ik wel eens gedaan; toen Waldo nl opknapte van een blessure en ik alleen met m mocht stappen. Aan de hand was ie levensgevaarlijk en toen ben ik d'r maar op gaan zitten met slof zodat ik nog iets te vertellen heb.
Ik zie alleen best vaak mensen die het hele uur met strakke slof rijden. Dat is echt bijna niet nodig denk ik.
Toch nog even een klein puntje pro-slof zeg maar:
Ik vraag me wel eens af of een harde ruiterhand die z'n paard in de krul trekt net zo 'paardmishandelend'is als je hem vergelijkt met rijden met een slof. Ik zie liever iemand rijden met slof en dan zachtaardig met stille hand zijn, dan iemand die z'n paard in de krul trekt en hem alleen op de voorhand heeft lopen.
Een goed alternatief voor de slof vind ik dek ik een halsverlenger; daar heb je zelf geen inwerking op maar heeft toch een beetje die corrigerende werking. Dus als je te beweeglijke handen hebt kan je daar ook mee rijden. Groetjes van Laura!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, IASCrawler, JackAebe, Jolynne, kaatje89, YandexBot en 156 bezoekers