discussie:slofteugel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 21:39

Ik ben het op zich eens met Kim. Alleen een verreden paard heeft juist niet de goede spierontwikkeling, dus om die nou te dwingen met een slofteugel? Wat ik wel goed vind is op een slofteugelwijze te longeren, bijv. met de dubbele lijnen of een pessoateugel. Het paard wordt dan niet belast op de rug door een ruiter en kan de rugspieren onbelast langer en sterker maken. Je kan dan ook meteen goed zien of de achterhand er voldoende onder gezet wordt en deze evt. extra stimuleren.

Je leert paarden inderdaad in de goede houding te lopen met een slofteugel. Maar volgens mij niet omdat je ze in die houding beloont door ontspanning, maar juist omdat je ze in die houding 'vastzet'.

En echt, ook verreden paarden kan je zonder hulpteugels weer goed krijgen. Alleen kost dit heel veel geduld. En moet je altijd zelf ontspannen blijven. Lamanda is helaas zo'n verreden paard en soms denk ik ook wel eens doe mij maar een slofteugel of iets dergelijks. Maar tot ontspanning dwingen kan gewoon niet werken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _Gerdien_, cariena1, fro, Marleen_L, Mrskiwi, N_B_N, Nathalie18x, PotjeMayo, Saaams, Sannens, Westerntrail en 77 bezoekers