konijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:30

hallootjes,
ik heb hier enkele vraagjes over konijnen, ik heb zelf een Belgisch Zilver zitten,ik denk 1 jaar oud, een rammelaar, hij zit snachts in een kooi van 1 m lang, 50 cm breed en 50 cm hoog,(savonds krijgt hij zen hooi en korrels) overdag zity hij buiten in een soort iverdekte ren(1 wand is stenen muur, de achter en1 zijwand is golfplatenachtig spul de voor wand is geheel open en afgezet met tralies) die ren is 2m op 1 meter groot ongeveer(hier krijgt hij zen groenten en fruit)er staat een bak met kattenbakgvulling in(om te graven) een transportkistje( voor katten als hij zich wil verstoppen en een grote berg hooi (om te eten en als hij het koud heeft)


nu dit zijn de vragen:

1) tot hoelang kan ik hem buitensteken? moert hij binnen blijven als het vriest?(hij zit er in van s'morgens 7 uur tot s'avonds een uur of 7)

2) kan hij druiventakken eten? dus als je druiven eet alleen de takjes/steeltjes( de druiven lust hij niet, maar de atkjes wel Verward ))

3)toen ik hem juist had ws hij niet te dik of te dun, maar toen kon hij veel rondlopen, maar ik ben in de vakantie bij men pa geweest, en daar kon hij niet loslopen omdat hij altijd ontsnapte en de bloemen van de buren ging opeten, dus was hij gedwongen tot kooirust, nu daar was het enige tijdverdrijf dat hij had was eten, dus hij werd dik) hij weegt nu kg en heeft een dikke spekrug)(meer speknek maja)
mijn vraag: normaal of niet? indien niet, hoe vermageren Haha!

greetz kim

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:50

ik heb zelf wel een konijn maar weet alleen antwoord op de eerste vraag: je kan je konijn beter binnen houden of in de schuur als het vriest want ik neem aan dat het een "gewoon huisdier" is met een niet al te dikke vacht.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:52

het is een gewone gladharige, maar het is wel de eerste winter dat hij meemaakt denk ik, nu zit hij nog altijd buiten

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:53

dan zou ik hem in de schuur laten als ik jou was buiten is dan toch wel erg koud voor hem denk ik

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 17:56

oke, er is maar klein probleempje, het is een rammelaar en als hij geen genoeg beweging krijgt komt hij agressief, hij valt je hand aan al grommend en bijt en krabbelt Scheve mond dat is niet zio handig, zou dat anders niet te doen zijn om hem gewoon een ahlf uurtje per dag los te laten in de tuin( daar kan crossen enzo) zou hij dat aankunnen?

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:14

ja dat doet mijn konijn ook altijd dus het kan geen kwaad volgens mij

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 18:15

ahzo oke dan hou ik hem van de winter binnen Lachen
thanks

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:05

Ik zal er over heen hebben gelezen maar staat het hok van je konijn ook buiten?
Dus is hij snachts ook buiten?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 19:30

nee hoor, zijn hok (1m op 50 cm) staat in de garage, ik ga niet zeggen dat het daar in de winter lekker warm is, maar het is uit de wind en altijd warmer dan buiten,maar als het onder -10 graden komt dan zet ik hem binnen in het huis.

oh ja, ter informatie, voor diegene die geinteresseerd zijn in dekkingen van hem pb me dan effe, hij staat ter dekking!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:50

Ik heb mijn konijnenhokken gewoon buiten staan. Die hokken hebben ook een binnenverblijf maar daar zitten ze zelden in. Ik heb gemerkt dat konijnen buiten levendiger zijn, vitaler, gezonder. Dus ik zou zeggen, zet dat hok maar buiten, maar wel op een beschutte plaats. Mijn hokken staan in een hoek, tegen de schuur en opzij is de schutting. DAarbij staan ze nog onder een boom. Straks als het vriest laat ik ze ook gewoon buiten. als ze het koud hebben kunnen ze vanzelf wegkruipen in het nachtverblijf. Overigens mijn ene konijn is pleitte. Het zit in een konijnenhol dat hij in de tuin gegraven heeft. Hij is er sinds gisteren niet meer uit gekomen. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:58

hallo, even te rverduidelijking, het binnen hok is een hok met plastieken onder bak en plastieken kap, maar met tralies op het dak om te verluchten,dat staat in de garage, het buitenhok is een gorte ren die vast staat gebouwd aan het huis(oud berghokje) het heeft 3 dichte wanden, is 1mop2m en 2 meter hoogn maar hij heeft alleen de grondvloer ter beschikkeng, aan de rest wordt gewerkt( 2de verdieping)

desiree, kun je het hol niet uitgraven? misschien is hij wel ziek, hoe diep is het hol?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:29

niemand meer?
*shop*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:09

het konijn bleek niet in het hol te zitten, hij was ontsnapt bij de buren. Nu mag hij niet meer in de tuin.

De voorwaarde om een konijn buiten te laten is dus dat hij een plek op kan zoeken die vrij is van regen en wind. Dat buitenhok moet dus een binnenverblijf hebben met hooguit een klein vierkantje dat het konijn kan gebruiken als ingang. Verder moet het niet te dichtbij de grond zijn: dat trekt namelijk koud op. Een konijn zit warmer als hij van de grond af zit.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:26

Enkelt op vraag 1 een antwoord:
Zelf heb ik 2 konijnen en mijn zus nog 1tje (een dwergje)
Zelf heb ik 1 vlaamse reus en een vosje (is net geen angora)
Die vlaamse reus heb ik in het wild gevangen omdat die daar was gedumd. (ja zielig he!!!)
Die vlaamse reus ga ik proberen buiten te laten met die weer. Maar het vosje en het dwergje gaan zowieso naar binnen!
Dus ik denk dat je die van jou ook gewoon het beste naar binnen kan halen.
Zelf vind ik konijnen die swinters buiten blijven ook zielig, maar met John Doe (zo heet die vlaamse reus) is het niet anders, anders zit ie toch maar in een iets te klein hok binnen (en kan hem er niet uithalen omdat ie me opvreet, dus beste is voor hem buiten)
Maar als John Doe het koud krijgt haal ik hem wel naar binnen!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:30

desiree: oei dat is niet zo best, waren de buren niet beetje oos? ik was van de vakantie bij men pa en het konijn was mee, en hij had uitgebroken e bij de buren terechtgekomen, en dan heb ik nog zeker 5 10 minuten, met men konijn in men armen, in de gietende regen moeten luisteren naar een preek van hun over dierenverzorging( ook al zorg ik goed erv oor) en dat als ze hem nog es moesten vangen ze hem aan het spit zouden hangen( in die 3 weken hebben ze hem daarna nog 2 maal moeten vangen hoor maja Haha!)
het problem van het buitenhok is dat het op de grond is, het is een soort ren, nu ligt er een dikke laag strooisel in, en ik ga er strakls hoopi gaan insmijten zodat hij een dikke grondlaag heeft, en het is helemaal overdekt, nu heeft hij een kattenstransport mand (jammer genoeg met gaatjes in maar ik zoek naar een winddichte doos dat niet uit karton bestaat want dat vreet hij op ;S).
ikkah: daarom wil ik de mijne buiten houden zoveel mogelijk!!! frisse lucht is gezond( in verband met ademhalingsproblmn ) n ook als hij geen beweging genoeg heeft, wel ja, dan heb ik na een week men beide handen in het verband van de beten( tis een ram en hij valt aan en bijt om je mee te hebben dusse)
bedankt voor de reacties!!!!
(ps als ik zie dat hij koud heeft bliijft hij ook binnen hoor, d

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:32

de laatste 3 dagen heeft men ma hem verzorgt en dan heeft hij binnengebleven omdat men ma het zielig vond omdat het regende (terwijl hij niet nat kan worden!?) ohja in het eerste bercht dat ik zette, de derde vraag, zijn gewicht is 4 kg
had de 4 vergeten
greetz kim