Olympische Spelen in België in 2016

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Olympische Spelen in België in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:17

Wat denken de Belgische Bokkers over de laatste stunt van onze Vlaamse Minister Somers over het organizeren van de Olympische Spelen in België. Persoonlijk vind ik het niet echt haalbaar. We hebben de ruimte niet om al die nieuwe stadia te bouwen. Zelfs ons Boudewijn stadion voldoet niet eens aan de normen. Onze belastingen zullen opnieuw omhoog gaan ipv omlaag en dan spreek ik noch niet van de veiligheid. Waar moeten al die sporters verblijven met hun entourages? een voordeel zie ik wel, het zal misschien onze economie wat opvoeren en eventueel het toerisme maar voor de rest? Verward Misschien dat het mogelijks haalbaar is als we het samen met de Nederlanders doen zoals met het EK voetbal. Wat denken jullie ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:23

T zou wel heel cool wezen, maar of het idd haalbaar is?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:52

Lijkt me wel heel erg stoer. En een goede zet voor zo'n klein landje!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:08

Voor de economie en toerisme zal het wel goed zijn denk ik, maar de belastingen zullen inderdaad wel weer omhoog gaan dan. En wat gaan ze achteraf doen met al die bijgebouwde stadions? Er zijn nu al voetbalclubs ed die ermee moeten stoppen omdat hun veld op een plaats ligt die als industrie is ingekleurd. Waar gaan ze er dan nieuwe bouwen? Verward

Het enige pluspunt dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat ik dan misschien wel ooit eens de os voor paardensport zou zien, als het dan in België is.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:32

Ik vraag me af of het wel haalbaar is... Is hier wel de nodige infrastructuur om Olympische Spelen te organiseren...
Ok, er zijn zwembaden die aan de normen voldoen enzo, maar waar ge je de deelnemers laten? En waar de supporters...

Voor de economie zal het wel goed zijn, veel hotels enzo die gereserveerd worden, de horeca die op die plaatsen waar het georganiseerd wordt er z'n voordeel uit zal halen e.d.m.

Maar ik ben toch benieuwd of dat gaat doorgaan en hoe ze het dan willen realiseren.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 12:48

Ik zou dan ook eens naar de paarden kunnen gaan kijken zelf. Wil daar gerust mijn vakantiedagen voor opofferen. Maar ik vrees dat het niet echt haalbaar is of zoals velen denken een politieke mediastunt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:55

Je hoeft helemaal niet zo reuze blij te zijn als de OS in jou land gaat plaatsvinden; het kost bakken, maar dan ook echt bakken met geld.
Infrastructuur (wegen, openbare gebouwen, parken) in de wijde omtrek worden afgesloten dan wel gecontroleerd/beveiligd gebeid.
En jij als gewone vrouw zal heel veel moeite hebben om er voordeel bij te hebben. Omzetten van 'kleine ondernemers' stijgen niet, maar worden weggedrukt door ambulante wereldcorporaties als McDonalds, BurgerKing, Nike, CocaCola.

De enige landinwoners die er wat uit halen, zijn de Bobo's. Die zullen aanmerkelijk in internationaal aanzien stijgen, doch tijdelijk. Maar onder tussen hebben ze daar wel grif voor betaald, kwa steekpenningen. Waarmee? Wat denk je, de nationale kas uiteraard, geld van de belastingbetaler.

Geloof me maar, eht is echt leuker als ze het in bijv. Frankrijk of Duitsland houden. Kan je makkelijk nog heenrijden met de auto om te kijken, maar kost je anders dan een entreekaartje en een veel te dure HappyMeal (R), geen cent extra.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 13:05

Oh Dees, ik reken er niet op hoor. Zoals ik al eerder zei, zie het eigenlijk als een politieke mediastunt. Mocht ons landje zich voordragen dan is het nog niet zeker dat het daadwerkelijk wordt toegezegd. Maar een mens mag toch ook eens dromen om de paardensport op Olympisch niveau te bekijken in eigen land. Moet je dan daarvoor geen uren in de auto zitten. Van EK voetbal heb ik niet echt last gehad al moest ik voor mijn werk steeds naar Brugge rijden waar ook wedstrijden waren. De supporters bezorgeden ons geen last.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:54

Leuk! Lekker dichtbij
Maar wel enorm duur idd.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:03

De spelen zijn al eens eerder in Belgie gehouden. Haha!

In de jaren 20 welliswaar, maar dat doet niet ter zake. Tong uitsteken

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:11

Volgens mij moet voor een groot gedeelte van de proeven dan uitgeweken gaan worden naar omliggende landen.
België heeft bij mijn weten namelijk niet een heel goede sportinfrastructuur ....

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:31

Het is daarom ook dat ze zoveel stadions ed moeten bijbouwen. Maar waar?
En wat als ze nu toezeggen dat België de organisatie op zich neemt, en ze bouwen weldegelijk zoveel stadions bij en weet ik veel wat nog allemaal, wat gaan ze er dan achteraf mee doen? Toch niet terug afbreken, na er zoveel geld ingestoken te hebben??? Maar wat dan wel?

Het is hetzelfde als het Eurovisiesongfestival. Ik ben eigenlijk blij dat we 2e zijn. Dat is in mijn ogen de beste klassering die je kan hebben, vooral omdat je dan niet de last hebt van het organiseren voor het volgende jaar. Want dan mag je erop rekenen dat de gewone burger ook mee kan betalen (ook al zeggen ze allemaal dat het niet zo is).

Dees schreef:
Geloof me maar, eht is echt leuker als ze het in bijv. Frankrijk of Duitsland houden. Kan je makkelijk nog heenrijden met de auto om te kijken


Of Nederland... Bloos