baby konijntje!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:46

ging ik net mijn tuig terughangen. vond ik een pas geboren baby konijntje, eentje midden in het gangpad. zijn oogjes zijn nog dicht en hij heeft helemaal geen haar.
hij is Bertje gedoopt en woont nu bij ons in een doosje met een handdoek en een kruikje. hij heeft al 1 ml gedronken en er ging niks naast. ik hoop dat ie het haalt.
twee jaar geleden had ik een lammetje mee naar huis, Foppe, en die leeft nog steeds.
en vorig jaar hadden we een verstoten veulentje, Raffaello, en die heeft het ook gehaald.
hopen dat Bertje het ook haalt!
duimen jullie voor hem??

ps misschien heeft iemand nog tips ofzo?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Corona op 2001-09-29 17:47 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:01

ik duim heeeel hard voor je heb het zelf ook meegemaakt met mijn poesje en die heeft het wel gehaald! hoop!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:07

nou, ik zou ff de DA bellen, om te vragen wat ie moet eten, en ook onder zo'n warmtelamp doen (of heeft een kruik hetzelfde effect, maar 's nachts koelt een kruik wel af natuurlijk) . maar wel lief van je dat je het probeert Haha!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:47

ZE MOGEN ABSOLUUT GEEN MELK UIT HET PAK! sorry voor het schreeuwen, maar ik heb het ook wel eens gehad, de DA zei dat melk zoals wij die drinken niet goed voor ze is. Er zit iets in waar ze als ze jong zijn niet tegen kunnen. Dan moet je van die babypoeder kopen, en dat dan mengen met lauw water. Ik weet niet hoeveel moet je aan de DA vragen. Knipoog Pling

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:23

aaah wat lief zeg ??

Ik heb nog wel een hok voor hem die je kan overnemen ?? Die staat hier toch nutteloos te wezen.

Succes is het een wild of tam konijn Verward .

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:58

Ja je moet van dat babypoeder uit de winkel halen, gaf ik ook aan jonge muisjes.
Maar bel voor de zekerheid de DA maar, voordat t fout gaat!! *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:10

nee niet uit de winkel maar poeder van de DA hadden wij ook, sanne.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:16

hoi,

wij hebben dat ook heel vaak gehad maar de kans dat zon klein koniijntje het overleefd is echt heel klein.
ik zeg dit zodat je je niet erg moet gaan hechten aan het beestje, meestal worden ze door moeders uit het nest gegooit omdat ze iets mankeren.
Je moet idd melkpoeder geven en niet gewoon melk!

Succes!

groetjes Melissa

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:46

ik fok zelf met konijnen, ff een beetje van mijn kennis:
geef hem 6x per dag (ja ook 's nachts) 1 pipetje melk met suiker en een beetje verdund met water (als ik het goed heb, niet teveel suiker, hoeft maar een beetje zoeter)
Niet elke minuut in handen nemen!!!!
Hij krijgt na 1 week als het goed is een vachjte, na 2 weken gaan ze ogen open. Ga hem niet het nest uit zetten, hij moet er zelf uitkomen.
Ennuh, zoek een pleegmoeder die pas dode jongen heeft gehad of waar de jongen net weg bij gaan. GEEN wara nog jongen bij zitten of die geen jongen heeft gehad. Het kanw el als de jongen evenoud als hem zijn, je moet de moeder er dan weg halen, leg hem bijd e jongen en wrijf ff goed met de moederwol over hem heen en leg hem tussen andere jongen, zet de moeder er met 10 minuten er weer bij!!! Als je geen tijd hebt breng hem dan maar bij mij, ik wilw el, hihi

Ennuh, als hij de 2 weken haalt ga dan naar de dierenarts voor prikje tegen eventuele ziektes en laat hem goed odnerzoeken.
Je kunt hem het beste in een dossje met een laag hooi en daar een handoek in leggen, je kan hem ook in watten leggen. Hang er een broedlamp boven.

xxxjes Maaike

PS: ik zou voor een melkrecept met de veearts bellen! Als je nog nix meer weet zal ik voor je aan de fokker vragen, die heeft al eerder 6 afgestoten knijntjes met de hand opgevoed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anna-Jelly op 2001-09-29 22:49 ]</font>

seleentje
Berichten: 76
Geregistreerd: 11-03-01
Woonplaats: Lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 23:11

ik denk dat konijntjes ook geen gewone melk mogen in verband met te veel lactose dat erin zit.
Wat je kan maken is brinta pap, brinta koop je in de supermarkt dan mengen met kattenmelk en beetje opwarmen, dan laten afkoelen...
Ik weet niet of je het bij konijntjes kan zien maar je moet eens naar het buikje kijken en als dat geel ziet drinkt het goed (je ziet de melk dan namelijk)
Groetjes en veel succes met het grootbrengen

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 13:33

hoi allemaal, even een treurige mededeling. Bertje is jammergenoeg overleden, waarschijnlijk aan longontsteking. hij was al zo onderkoeld toen ik hem had gevonden. gelukkig is ie wel in een warm bedje gestorven. iig nog bedankt voor alle tips.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 13:39

Dit is een topic van een hele tijd geleden, maar ik heb weer een babykonijntje gevonden. Tommy, hij doet het erg goed. hij houdt het nu al 4 dagen vol. eet, plast en poept goed.
mijn ouders waren er niet zo blij mee, want ze wilden geen konijn...maar in Gent had ik een konijn genomen en die staat nu ook thuis. en nu hebben we er dus twee.
ik hoop zo dat ie het haalt. ik heb nu wat tips gekregen van de moeder van een vriendin van mij, die hebben thuis een kleindierenopvang. tot nu toe gaat alles dus perfecto!!!!
zaterdag zal ik een fotootje van hem/haar plaatsen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:53

leuk zeg! Bij mij word er binnenkort ook weer een nijn gedekt, dus jonkies are coming... Lovers

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:33

aaach wat zielig!!!!
als jij um niet gepakt had was tie mischien doodgegaan!! ik hoop dat ie het red!!! ik duim voor hem Haha! (of haar) Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:45

Ahh, zielig hoor!
Ik duim voor je!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 23:30

hoi, ik zit weer te janken want ook Tommy heeft vocht in de longen gekregen en is net overleden. Verdrietig Verdrietig
vandaag dronk ie al slechter vanaf 13.00 uur en wilde niet lekker warm worden. ik moest hem toen water en een beetje dextro energy geven, maar dat mocht niet baten. toen ik aan het werk was is ie naar adem gaan happen, er kwam een bel voeding uit zijn neus en hij is gestorven.
ik baal er zo van alles ging zo goed, beter als bij Bertje.
maar ook Tommy is gelukkig omringd door liefde gestorven en niet buiten in de koude als zijn 7 broertjes en zusjes.
Verdrietig Verdrietig oliebol wat baal ik er van, maar ik kan er niets aan doen. Verdrietig Verdrietig

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:21

het is gewoon onmogelijk om zo'n beestje te laten leven, jij kon er niks aan doen...

sterkte ermee!