Hardlopers onder ons: waar kan dit aan liggen??

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:31

Zorg idd voor goede schoenen. Ik ga zelf elke ochtend een klein rondje hardlopen,en kan je uit ervaring vertellen dat goede schoenen geen overbodige luxe is. Voor 25 euro heb je al hardloopschoenen,die gaan dan niet jaren mee,en zijn lang nog niet zo goed als die dure aangemeten hardloopschoenen,maar ze zijn duidelijk beter dan gewone schoenen. Terwijl ze niet duurder zijn. Ik liep eerst op gewone gympen en had al na een paar weken last van m'n knieen. Toen heb ik simpele hardloopschoenen gekocht,en na een week rust daarmee begonnen. En nog geen centje pijn gehad... De nog duurdere schoenen,en de aangemeten schoenen zijn nog beter,maar ook meer voor mensen die heel vaak en heel lang lopen. En met mijn schoenen merkte ik heel duidelijk verschil!
De zool is naar de voet gevormd ipv gewoon plat,zodat de hele voet wordt ondersteund,en dat scheelt meteen al heel veel. De hak is stevig en de zool veert meer dan in een gewone sportschoen,om te voorkomen dat je knieen bij elke stap de opdonder opvangen.

Verder denk ik dat jouw klachten komen doordat je spieren nog niet genoeg zijn opgewarmd. Je zegt dat je geen hardloopconditie hebt,dan is het opwarmen erg belangrijk. Ik zou zeggen,koop hardloopschoenen,dat hoeven echt geen dure te zijn,want ze hoeven niet de rest van je leven mee te gaan. En warm rustig je spieren op. Dan gaat het vast een stuk beter. Lachen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:04

Mooi! OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie