Hardlopers onder ons: waar kan dit aan liggen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Hardlopers onder ons: waar kan dit aan liggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 16:59

Ze hebben bij ons op school het maffe idee dat we een triatlon moeten gaan lopen, over ongeveer 6 weken. En omdat ik eigenlijk bijna geen hardloopconditie heb, ben ik op advies met m'n vader begonnen met trainen. Vandaag begonnen, rustig aan met een vriendin, 1 minuutje hardlopen, 1 minuutje wandelen, en dat 8 keer, met daarvoor en daarna btje rekken en strekken. We willen 3x per week gaan trainen en volgens een bepaald schema moet je dan over 6 weken 30 minuten achter elkaar kunnen lopen. Maar nou zit ik met een probleem, in het begin gaat het goed, alleen hoe verder ik kom, hoe meer last ik van mijn kuiten krijg. Het zit zegmaar onderaan mijn kuiten en op een gegeven moment kan ik haast niet meer lopen van de pijn. Waar kan het aan liggen, wat doe ik verkeerd? Loop op vrij oude schoenen, maar om nou voor dat halve jaartje gym nog nieuwe te kopen....

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 14:42

Het gekke is dus dat ik dat anderhalve week geleden niet echt had, maar een klein beetje toen we met school gelijk heel lang moesten lopen. Maar toen liepen we ook op gras, zal daar dan wel aan liggen. Maar voordat je hier bij gras ben, ben je al gauw een heel stuk verder, er is niet echt een grasstuk om te lopen. Gister was de eerste keer, we zijn naar mijn idee al rustig begonnen, eerst stuk wandelen, toen stukje rennen, vrij rustig, ff wandelen, rekken en strekken, weer wandelen en toen weer rennen. Minuut wandelen, minuut hardlopen. Ga het morgen op andere schoenen proberen, heb nog 2 andere mogelijkheden. Na 5 minuutjes was de pijn over, maar gister en vanochtend had ik last van m'n heupen, precies waar het bot zit, links en rechts... Dan zal het toch aan m'n schoenen liggen...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 20:54

Ik heb het vandaag geprobeerd op m'n Adidassen en dat liep echt een stuk beter! Had nog wel wat klachten, ook aan de voorkant van m'n onderbeen van m'n scheenbeen, maar niet zo erg dat ik niet meer kon lopen. Denk dat m'n spieren er ook een btje aan moeten wennen. Kon echt het verschil merken, hield het langer vol. Ook een wat langere warming-up gedaan, beviel ook goed. M'n Adidassen sluiten beter aan en dempen beter, heb nu ook wat meer op m'n loophouding gelet en volgens mij is er wel sprake van verbetering! Zaterdag weer, kijken of het dan nog beter gaat! Bedankt voor alle tips!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie