Leuk cadeautje bij geboorte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Leuk cadeautje bij geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 20:55

Ik heb Bokt-Hulp nodig Haha!
Degene waar ik stage loop krijgt binnenkort haar eerste kindje, en ik moet een week na de bevalling stagelopen. Wil dus wat leuks meenemen, maar wát? Ik heb echt geen flauw idee! Heb niet zoveel baby-ervaring, doe mij maar een paard Tong uitsteken Bloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:59

Een WWF knuffel, tegelijk een goed doel...ik heb ooit een pluchen bloem gegeven die ze vast kunnen grijpen en was het lievelingsspeeltje van de baby Haha! Bij de Blokker hebben ze van Tiamo leuke dingetjes... voor aan de box bijvoorbeeld.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:01

Ik maak dus naambordjes voor paarden. Ik heb ook al enkele naambordjes voor kindjes gemaakt.

Meestal met als voorbeeld het geboortekaartje. Dus dezelfde kleuren en als er een tekeningetje op staat op het kaartje die ook getekent op het bordje.
Afbeelding

Maar dat is denk ik geen optie voor je.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:36

Heike schreef:
Ik maak dus naambordjes voor paarden. Ik heb ook al enkele naambordjes voor kindjes gemaakt.

Meestal met als voorbeeld het geboortekaartje. Dus dezelfde kleuren en als er een tekeningetje op staat op het kaartje die ook getekent op het bordje.
Afbeelding

Maar dat is denk ik geen optie voor je.


dat is leuk!!

wat ik zelf leuk vind zijn mini pantoffeltjes van tiamo! je hebt ze in schaap en in koe uitvoering! (kunnen ze alleen wel pas aan als ze iets ouder zijn, bij 3 mnd ofzo)

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:47

Ik heb laatst voor mijn nichtje GEWELDIGE minipantoffeltjes gekocht bij de Intertoys. Echt mini. Kei schattig. In de kleuren blauw/creme/wit. Weet alleen niet meer wat voor merk, maar ligt volgens mij tussen de knuffels.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:46

Ik geef altijd wat aan de moeder. Meestal worden ze overladen met dingetjes voor het kind, dus ik geef de moeder een verwenpakket (grootte afhankelijk van hoe goed ik haar ken) met badballen, olies, een lekker geurkaarsje, etc. Kan ze kindlief even af en toe overlaten aan manlief en lekker een uurtje voor zichzelf nemen Lachen

(en voor degene die dit raar vinden, tot nu toe werd dit altijd ZEER gewaardeerd..)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:53

Bij de intertoys hebben ze idd hele leuke mini-pantoffeltjes, ligt vaka tussen het pluche, bij de tiamo-knuffeltjes / -speeltjes voor de allerjongste babies.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:01

Wat ook heel leuk is ....is een baby dagboek, daarin kan ze allerlei dingen schrijven en foto's bijplakken (ik heb er zelf ook 1 gekregen en vond het een heel leuk kado)
Wat ik ook een ontzettend leuk kado vond en vind is de naam in houten letters te kopen, in een trein (dat verkopen ze bij babyspeciaalzaken, Prenatal enzovoort).

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:04

Deze letters en treinen zijn idd ook erg leuk, en hebben ze bij sommige speelgoedwinkels ook.
Intertoys in Amersfoort(-Noord) iig, volgens mij de Toys-'r-us ook

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:31

Ik heb ook een babyboek gekregen, maar dat was dus echt mijn smaak niet...een vriendin kreeg er 5 ! Toch is het wel heel leuk als je iemand goed kent, vind ik.

Ik heb een paar keer een babyhangmatje gemaakt: Badstof en flanel kopen, opelkaar stikken en 2 randjes maken om touw doorheen te halen, en aan de zijkant ieder 3 plooien stikken dat de kleine schat er niet uitvalt Lachen Ong. de maat van een kleine handdoek is goed (geen keukendhanddoek maar een douchehanddoek zeg maar Knipoog )
Ook leuk: een badcape, en bij de Ikea hebben ze hele fijne omslagdoeken, 2 in een pak, 1 met kikkers erop en 1 met streepjes. Ideaal want niet te dik en niet te groot.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:22

Ik vind het idee van ArwenLuna ook heel goed Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:16

Ik kocht altijd een leuke rieten mand, gewoon een kleintje en niet te duur en als er ergens babyspulletjes in de aanbieding waren (bv hema, trekpleister, kruidvat ect..) dan kocht ik 2 slabbetje en een pak luiers voor net geborenen
Daarbij nog wat kleine kadootjes bv rompertje, slofjes, flesje, pak babydoekjes van nivea of babyshampoo of weet ik veel wat ze in de aanbieding hadden.
Dan deed ik onderin en aan de zijkanten van de mand luiers, daaroverheen voor de sier de slabbertjes draperen en dan die kleine kadootjes erin en leuk inpakken met folie en een strik.
Alles is dan bruikbaar.
Je kan er ook nog iets lekker voor de moeder bijdoen en als je op de aanbiedingen let en steeds iets koop dan hoeft het helemaal niet duur te zijn.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 16:10

Leuk idee! gauw babyspulletjes shoppen dus, babyspul kun je volgens mij nooit teveel hebben (net als paardenspul Tong uitsteken Haha! )

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:59

ArwenLune schreef:
Ik geef altijd wat aan de moeder. Meestal worden ze overladen met dingetjes voor het kind, dus ik geef de moeder een verwenpakket (grootte afhankelijk van hoe goed ik haar ken) met badballen, olies, een lekker geurkaarsje, etc. Kan ze kindlief even af en toe overlaten aan manlief en lekker een uurtje voor zichzelf nemen Lachen

(en voor degene die dit raar vinden, tot nu toe werd dit altijd ZEER gewaardeerd..)

Hmm, daar is ze niet echt een typ voor. Ze hebben geen bad, alleen een hokje van 1*1 m op de deel met een douche Bloos En tis niet echt een geurtjes-en-optut-type. Tong uitsteken
Maar t idee op zich is echt heel erg leuk! (maar dan moet t wel bij 'mams' passen Clown )