Wat ligt er bij jullie allemaal extra in de auto??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Wat ligt er bij jullie allemaal extra in de auto??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 18:29

Mijn eigen auto is zo'n rijdende WW auto onderhand. Het valt me op dat een heleboel mensen helemaal niks bij zich hebben. In geval van nood kan het wel je leven redden of een heleboel tijd en gezeur schelen.

Even een kleine opsomming: startkabels, sleepkabel, lampjes, verbanddoos, lifehammer, mes, brandblussertje, deken, poncho, wat gereedschap als een schroevendraaier, bako, hamer en een tang. zekeringen, zaklantaarn, V-snaar, opvouwbare jerrycan.

Het is een hele verzameling die ik allemaal al eens nodig heb gehad, voor mezelf (oude auto) of voor anderen. Tegenwoordig is vaak het motto: Vraag maar aan Annemarie, die heb vanalles...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:03

ik heb eigenlijk bijna niks van die ding in mijn auto liggen
wat ligt er bij mij in: brandblusser, aftrekkertje voor mijn ruiten 's morgens, bus voor het ijs, reserve wiel en toebehoren, fles water, verbanddoos(je), 2 zadels, 2 kopstukken, hoevenkrabber, zweetmes, 2 zweetdekens, bodyprotector, tok, longeertouw, pionnen
ik denk dat het dat zal zijn. Ja zoals je ziet mijn auto (jeep) is een rijdende zadelkamer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:03

gsm

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:06

ik heb geren eigen auto maar wat er in zit in de van mijn ouders is een gsm, snoepies Tong uitsteken en rijspullen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:14

en natuurlijk de nodige paardenspullen voor als je wat vergeten bent op wedstrijd!!!
Borstel, extra sporen, coupons, caps, laarsenpoets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:16

Het belangrijkste: koelwater!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:29

Euh, startkabels idd, een sleepkabel, alleen liggen die standaard in de verkeerde auto (we hebben er 2, nu alleen nog 2 sleepkabels Haha! ), verder zou ik het niet weten. Ja een heleboel niet nuttige rotzooi.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:34

Lovely schreef:
Het belangrijkste: koelwater!!!


mmm....ik heb ook eens bijna de motor kapot gereden omdat ik zonder olie reed...sindsdien daar ook een fles van id auto. Ze schijnen extra te "zuipen" als je in de winter met de 4x4 een zware mestkar het land op rijdt Schijnheilig

verder heb ik ooit een klapband gehad (op provinciale weg linksvoor -kwam dus heel goed weg dat ik sterk genoeg was om de auto aan de kant te krijgen) in de stromende regen, met 20seconden beltegoed over. Dus een vriend gebeld die een eigen zaak heeft (dus altijd iemand thuis met auto) maar toen die aankwam had ik al een heus wagenpark verzameld in de berm, het was nog net niet vechten wie de reserve band erop zou doen Haha! je haar blond verven is toch nog ergens goed voor!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 20:57

Deze zooi ligt bij mij standaard in de auto, voor een wedstrijd gaat er nog het nodige in de audi, maar dit is de golf...

Koelwater?? daar heb ik dus die jerrycan voor... slootwater/leidingwater doet het ook voor nood... ook handig als iemand zonder benzine staat. Is mij gelukkig nog nooit overkomen.

Olie en bandenspanning check ik standaard iedere maand als ik mijn auto weer eens uitmest en was enzo...

Robijn
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:59

Mijn auto is ook een rijdende schuur. Eigenlijk meer een soort ambulance. Een deken, verbanddoos, reparatie-dingen voor de auto, echt vanalles. Ik schaam me wel dood voor de lucht die er hangt, nl een mengelmoes van paard en hond.
Maar wel handig!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:00

Pas heb ik hem weer opgeruimd... een poosje geleden lag mijn zadel er eigenlijk standaard in, omdat er voor mijn bijrijdpaard nog niet echt een lekker zadel was. Dat is nu geregeld, dus dát enorme projectiel ben ik iig kwijt uit de kofferbak. Lachen

Wat ik overhoud:
Wegenkaart
Stratengids
Zootje CD's
Parkeerschijf
Water voor mezelf
Water voor de auto Knipoog
Gevarendriehoek
Bodywarmer
Zonnebril

Mijn GSM gaat altijd overal mee naartoe, dus dat telt niet, denk ik? Tong uitsteken Paardenspullen hoef ik dus niet mee te sjouwen, dat is allemaal geregeld, met een bijrijdpaard... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:43

helemaal niks ik werk in een garage dus als ik pecht heb zit ik dicht bij het vuur.... en anders heb ik mn GSM nog en bel ik de wegenwacht!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:54

Ja ik zit ook eens te denken wat er allemaal inligt...... tjeeeeeee.. volgens mij heel veel. Schijnheilig

-de motor van de auto die neemt al veel plek in (grapje)
-stofdoek -zeem -trekkertje -pakjes kauwgom
-boedhabeeldje -igor pluche -gehaakt zwartwit katje -sleutels
-doosje van de radio -parfum -wegenkaart -autopapieren
-heatsets telefoon 2x routeplanners als ik ergens naar toe ga
-alle papieren van de anwb van de vakantie
-kaarten van frankrijk -moersleutel -verbanddoosje
-trekkabel -startkabel -schoevendraaiers -regendeken paard
-sporen 2x -handschoenen -cap -chaps -leren rijlaarzen -water
-ruitenschoonmaakspul -honkbalknuppel -regenjas -rijjas
-deken -oude lappen -telefoon - plastic tasje - boodschappentas
- pfffffffffffff volgens mij nog veel meer troepjes.....en vent maar klagen dat het zo'n zooitje is in de auto.. gni gni

Goh, mag wel eens opruiming houden....... Cheese!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:55

Bij mij is 't één grote bende in de auto Knipoog Mijn 2e huis onderhand.. extra paar schoenen, paardrijspullen, hondenkoekjes (je weet nooit wat voor gevaarlijks je tegenkomt *LOL* ) jas, rommeltjes.. ik kan nog wel zo'n 10 minuten doorgaan!!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 22:10

Nouja, ik heb alleen de extra dingen maar opgenoemd voor pech onderweg... Als ik alles ga opnoemen is het nog een wonder dat ik er nog bij in pas... > papieren v/d auto, wegenkaarten van half europa (gebruik ze bijna nooit Tong uitsteken) onderhoudsboekjes, bonnetjes van de winkel, parkeerschijf en heel veel kaartjes van parkeergarages, spons, autoshampo, ramenwisser, zeem, poetsdoeken, luiers voor beide kinderen, autostoeltje, drinkbeker, vanalles te snacken, cd's, billendoekjes, handdoek, speelgoedjes, een leeg krat bier wat ik steeds vergeet in te leveren, (dranklucht Bloos! ) emmer, kleingeld, oude jas, handschoenen (middenin de zomer ) voetbal, vlieger, helm, buggy, paraplu en ik ben vast nog wel het nodige vergeten wat er onder al deze rommel ligt...

nouja, ik was een varken volgens de chineese astrologie... klopt aardig.. Bloos

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:43

runningkawa schreef:
gsm


, Haha!

ANWB-lidkaart is ook erg handig... bleek laatst....

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:04

Ben lid van de ANWB! Heb ook een grote zaklamp in de auto waar je eventueel ook mee kan slaan! (als de ANWB z'n best niet doet)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:35

Uhhh even denken,

Gsm
Cd's
Ruitenontdooier of zoiets
Startkabels
Trekkabel
Doekje
Wegenkaart
Zonnebrillen
Gevarendriehoek
Koelvloeistof
Rookgerei + aansteker Haha!

Dat was het wel zo'n beetje ...

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:37

onderhoudsboekje, lego, chaps, cap, handdoek, longeerzweep, krukje, troep onder de stoelen, overvolle asbakken (niet met peuken, maar met papiertjes. Een echt overlevingspakket dus.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:50

Ik ben gewoon lid van de ANWB. Met vorige auto's (nogal oude) heb ik mijn geld voor de eerste 10 jaar er wel al uitgehaald Haha!
In mijn 2 auto's (1 als luxe-auto, Renault en 1 voor de paarden, Nissan Patrol Haha! ) is het gewoon 1 grote puinzooi.
Naast praktische auto-onderhoudsmiddelen als EHBO-trommel, 2 brandblussers (Patrol), sleepkabels, zaklamp (heel handig als je met pech op eenzaam weggetje staat), gevarendriehoek, motorolie, koelvloeistof, een fles water etc. liggen er allerlei paardespullen: het zadel verhuist van auto naar auto (net met welke auto ik naar het paard ga, zadel neem ik nu steeds mee naar huis, want er wordt veel en regelmatig gestolen bij ons in de omgeving), laarzenaantrekkers, dekens, dekjes, singels, reserve-kleding.
Verder ligt er een heleboel losse rommel als papiertjes, opwaardeerkaarten, zakdoekjes (ongebruikt) en de asbak is altijd vol.

Hmmm, nu ik dit lees: ga dit weekend maar eens grote opruiming houden!
*LOL*

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:18

Voor autopech heb ik alleen een krik in de auto, voor de rest bel ik de anwb. Verder ligt wel heel mijn kofferbak vol met:
-2 paar leren laarzen ( mijn nieuwe moet ik nog inrijden)
-een vouwkrat vol met shampoo, antiklit, chaps, sponzen, rijlampjes,
antidaas en nog meer zooi
-een poetskoffer voor op de manege
-longeerspullen
-laarzenknecht
-extra chabrak
-dikke rijbroek voor als het koud is
-regenjas

en toen was mijn kofferbak vol

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:25

Wat ik in de auto heb:>
-Routekaart
-cd's
-schadeformulieren
-lampjes
-3hoek
-krik
-reserveband.
-wat extra kleren, moet ze alleen nog even vevangen door winterkleding.

verder heb ik altijd een tas mee waar de overige papieren inzitten en de portomonnee met geld en kaartje van de wegen wacht.

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe gsm, toch wel handig.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:14

Oef, m'n auto ligt behoorlijk vol Haha!

- CD's (belangrijkste Schijnheilig )
- zonnebril
- gesponsorde deken Haha!
- scheermesjes
- trekkabel
- plattegronden van Rotterdam, Hellevoetsluis, Rheden en Arnhem
- stratenboek
- krik
- reserve band
- schadeformulier
- gevaren driehoek
- schroevendraaiers
- longeerzweep
- dressuurzweep
- lakstiften
- spons
- wisser
- ijskrabber

Verder m'n hands free kit, maar die neem ik altijd los mee Haha!

Dank je suus dat je me nog even herrinnerde aan 2 attributen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Arno24 op 11-09-03 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:20

in mijn auto ligt eigenlijk niet zoveel

-wat wegenkaarten (nederland (2x), arnhem, rotterdam, hellevoetsluis
-stratenboek
-drinkwater
-ruitenkrabber
-zeemspons
-schoonmaakprut
-krik
-gevaren driehoek
-reservewiel
-zonnenbril
-tassie met overige kleine dingetjes zoals rijbewijs, telefoon etc

als ik alle spullen van annegti erin doe dan komt het toetje niet meer van zijn plek Haha! Maar heb wel altijd telefoon en de ANWBpas bij me

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:29

moet je aan lou vragen...snoeppapiertjes,lege pakjes sigaretten, een hoop papierwerk...overalls

ehm en voor de veiligheid.....ik heb ehm.....sja ehm...
ik heb iig een krik bij en een sleutel om een band te verwisselen, verder heb ik altijd een deken bij...is ook niet onbelangrijk, stel dat je een ongeluk ziet gebeuren ?(idee)
kheb altijd n zweep id oto...voor lastige mannen Tong uitsteken
en een varkensprikker...idem LOL
als je geluk hebt vind je tussen de papiertjes nog een kauwgumpje Haha!
het is iig altijd een grote zooi in mijn wagen

in mijn vr8wagen heb ik altijd veel meer bij, een gereedschapskist onder andere, en een hele keuken Haha! en ook in de cabine veel snoeppapiertjes Bloos