Mn knaagdieren net dood bij hun hok gevonden!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Mn knaagdieren net dood bij hun hok gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 08:40

Ik ben nog helemaal aan het trillen en zit hier te janken, wat me net gebeurd is had ik niet mee willen maken en wens ik ook niemand toe.

Ik stond boven in de douche mn haar te doen en riep mn moeder door t raam gedag omdat ze naar haar werk ging.
2 seconden later kwam mn moeder terug en riep : SANNE ER IS IETS ERGS GEBEURD!!!
ikke: wat?
ma:Je knagers liggen allemaal dood naast t hok en...

De rest hoorde ik niet, ik ben meteen naar beneden gerend.
Toen ik bij ze aankwam ( mn knagers staan in een stuk gras buiten de schutting) ging ik door het lint.
Het hok stond open, 1 cavia lag in het binnenhok,sanex
De anderen, mr Rabbit en Muffin lagen naast het buitenhok, in het gaas zaten 2 grote gaten.
Rabbit zag er het ergste uit,bloed en 2 afgebeten pootjes!Mn arme oude konijn, met hem had ik het meest!!
Mn konijnen in de voortuin leven nog wel,gelukkig, die gaan straks meteen naar binnen, ik wil niet dat het hun ook overkomt.

Ze waren nog een beetje warm en slap, dus het was nog niet lang geleden gebeurd.

Nu weten we ook waarom half 7 vanmorgen toen we nog op bed lagen de honden zo raar deden, ze waren aldoor aan het blaffen en janken.Toen mn ma beneden kwam en ze naar buiten deed werden ze helemaal hysterisch, blaffen als een gek en janken.
We hebben niet doorgehad dat het daarom was: mn ma zei ik laat ze eerst maar weer binnen want zo vroeg blaffen kan niet.

Ze hebben ons dus geprobeerd te waarschuwen vanmorgen en ik heb het niet doorgehad, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan! Ik heb met mn stomme kop alleen maar naar beneden geroepen dat ze hun waffel moesten houden.
Nu zijn mn diertjes dood...arme diertjes, wat zullen ze bang zijn geweest.
Ik heb ze in een doosje gedaan en ga ze straks begraven onder de grote kastanjeboom die achter ons huis staat.

Ik kan me haast niet voorstellen dat hier in de bewoonde wijk een vos voorkomt, niet bij ons achter in het steegje.
Het is een dier geweest, misschien wel een loslopende hond van iemand, ik zal het nooit weten en ik heb er verder ook niks aan, mn beesten krijg ik er niet mee terug.

Oh wat is dit erg,mn ma heeft me ziekgemeld op school, ik was al niet lekker en dit kon ik er niet bij hebben.


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:23

irish_lady schreef:
Jeetje wat erg! JE hebt idd een hele grote kans dat dit een vos was! Die beesten komen ook veel in de steden. Bij ons in de straat zijn laatst ook kippen uitgemoord!


Oh dat had ik toch niet verwacht, op het platteland oké, maar hier in deze wijk? en om half 7 smorgens?
Jeetje....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:30

Ja dat vind ik zo erg he, dat ik alleen maar zoiets had van shut up met je geblaf zo vroeg.
Ik weet nu wel dat wanneer ze weer eens zo doen dat er dan dus echt iets aan de hand is, wat stom dat ik dit vanmorgen niet heb bedacht!!!


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:47

Kimmes schreef:
Jeetje,wat erg joh.Stonden ze nou in de tuin?
Heel veel sterkte.


Citaat:
( mn knagers staan in een stuk gras buiten de schutting)
[/quote]

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:52

Hier een foto van de gaten
Iemand die deze foto's net ook zag zei dat de gaten te perfectionistisch waren voor een dier, zij dacht dat het mensenwerk was.
Kan opzich wel, bij ons worden katten vergiftigd en katten beschoten, dus misschien hebben ze het nu voorzien op knagers??Ik weet het even allemaal niet meer....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 11:02

Oke ff een update

Ik ben eerst bij alle buren met knaagdieren langs geweest als waarschuwing, bij hun is niets gebeurd maar je weet nooit wat aankomende nacht gebeurd...

Daarna heb ik de DA gebeld, daar ga ik vanmiddag heen met de beestjes , zij gaan kijken of ze misschien aan de dieren kunnen zien of het mensenwerk of beestenwerk is.
Ook raadde de dierenartsassisstente me aan om de politie erbij te halen vanwege de 'nette' gaten in het gaas.Dit ga ik dus ook doen.

Want ik bedacht me ineens dat een paar week terug 1 cavia van mij buiten het hok liep terwijl het hok helemaal dicht was, hij kon nergens doorheen.De waterfles hing aan de binnenkant van het hok terwijl ik m aan de buitenkant had gehangen.Dit kan een dier niet gedaan hebben Verward

Ook hebben we hier in het dorp en omstreken een kattenmepper actief, die katten vergiftigd met antivries en iemand die op katten schiet.

Misschien hebben ze het nu op de knagers voorzien?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 15:30

Oke ik ben terug van de DA.

Het is hoogstwaarschijnlijk een bunzing geweest.Rabbit zag er veel erger uit dan ik in eerste instantie gedacht had, ik zal jullie details besparen want ik werd er raar van.
Cavia bleek nou bijtwonden in de nek te hebben, vanochtend vielen die niet op omdat het toennog niet had gebloed en nu wel.

Een bunzing maakt zijn prooi eerst dood, gaat weg en komt later terug om te eten.

Dus het was toch een dier.ga nu het hoofdstuk afsluiten, zet mn andere nijnen vannacht binnen , want het kan zijn dat het dier terug komt.Heb mn buren al gewaarschuwd.

ik hoop niet dat dit me nog eens overkomt want het was en is echt niet leuk, die arme dieren zijn op een rotmanier aan hun eind gekomen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 15:39

We gaan kijken of het dier misschien eens gesignaleerd word in de buurt, (gezien of meer dode dieren) en mocht dit zo zijn dan halen we iemand er bij die hem kan vangen en ergens uit kan zetten.

want ookal heeft hij mijn beestjes vermoord, ik kan zo'n dier zelf niet vermorrden met een klem.ik wil dan een diervriendelijke manier want het is ook maar zijn natuur, ookal vind ik het heel erg

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:17

Kheb net een brief bij alle buurtbewoners in de bus gedaan.
Hoop dat iedereen gewaarschuwd is en meehelpt op te letten of er iets van het dier vernomen word.
Ben nou de hele dag in de weer geweest en ben nog niet klaar, zo andere nijnen in het binnenhok doen en de dode beestjes de grond in.

hai hai wat een dag zeg, ben nou wel over de grootste schrik heen, maar vind het nog steeds erg wat er gebeurd is

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:39

Ja dat is mij ook nog steeds een beetje een raadsel, maar goed ik zal er toch nooit achterkomen.

We hebben hier in de wijde omgeving geen fretten voor zover ik weet ( ken de meeste dierenbezitters hier wel ) dus dat zal het vast niet geweest zijn

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:55

liza van loon schreef:
jeetje wat erg voor je Verdrietig opeens heb je helemaal niks meer ga je nog nieuwe dieren kopen?


Nou ik heb nog 2 cavia's binnen zitten en 2 konijnen buiten , die vanacht naar binnen gaan, ik wil morgen namelijk niet hetzelfde weer meemaken.

Verder heb ik nog 5 gerbils, honden, katten een paard etc.
Dus ik neem eerst geen nieuwe dieren weer, heb al zo weinig tijd.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 19:49

Kheb ze net begraven naast huis, ik kan het niet over mn hart verkrijgen om ze in de kliko te gooien.
Heb er wat tegels opgelegd zodat er geen honden of andere dieren gaan zitten graven.

tjee het doet me toch meer dan ik dacht, dat je je zo aan je kleine ukken kan hechten he ?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, arjaaaaa, Charmaine, Deniseee96, Googlebot, Hicaria, Kimberley_, kimberly1995, Laibadji, Lithya, MarJon, marlouhusson, meniekske, Nathalie18x, Niwla en 150 bezoekers