in principe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-01 22:29

was dus bij ailin en die hadden dus uitgebreid gebeld wat dat in principe nu precies inhoudt. Paarden worden dus In principe niet geruimd. behalve als zij een erg grote bron zijn van besmetting. wat dat nu precies inhoudt weet ik niet maar ik dnekd us dat in sommige gevallen paarden dus wel afgemaakt worden. maar ik denk dat ze dat toch zoveel mogelijk willen proberen te voorkomen. zal nog wel ff navragen hoe t nu precies zit

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 08:45

Ja moet doen als je wilt. Ik snap er überhaupt al niets van hoor dat dit ter discussie zou kunnen komen te staan. Paarden kunnen het niet eens krijgen, net als mensen, zij kunnen het echter alleen maar overbrengen, ook net als mensen. Die beesten zijn verder harstikke gezond, net als mensen. Dan zouden ze paarden wel afmaken maar mensen niet? Er zit weinig logica in denk ik dan. Niet dat ze mensen ook maar moeten afmaken dan maar waarom een paard die net zo gevaarlijk of ongevaarlijk als de mens is dan wel??????

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:22

Inderdaad, mensen zijn net zo'n grote bron van besmetting. Was gisteren bij m'n ouders (die dus in een toezichtsgebied wonen) en bij alles dacht ik erover na, zelfs toen ik in de supermarkt liep, zo van: hier komen ook boeren en andere mensen met paarden, wat zou ik nou aan m'n schoenen meenemen naar huis? En wat denk je van al die disco's op het platteland? En de vogeltjes die maar van tuin tot tuin vliegen, want zover ik weet kunnen die het ook overbrengen. Je wordt er echt haast paranoia van.

Ik denk dat ze paarden alleen 'ruimen' (wat een rotwoord trouwens) als ze ook daadwerkelijk OP een besmet bedrijf staan, of in de directe omgeving (naaste buren). Maar dan nog... Boos!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:28

*zucht* ik vind het allemaal zo verwarrend en toch eigenlijk ook allemaal wel een beetje eng omdat je dan dat weer hoort en dan dat weer.......het is allemaal zo Frusty onduidelijk!!!!!

Jacqueline

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:49

Ja, "in principe" had vervangen moeten worden door "onder geen beding". Daar had ik me ook wat rustiger bij gevoeld.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 12:55

discotheken teminste de grotere en ook de plattelands kroegen zijn hier overal gesloten zelfs die in Raalte was dat Dica? maar misschien zijn ze inmiddels weer open omdat ze een versoepeling hebben ofzo

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 12:58

Dika is in Markelo Knipoog ik weet zo niet hoe die discotheek in Raalte heet!!!

Jacqueline Pling

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 14:18

Yep, Dika ligt in Markelo, hemelsbreed 3 km bij paps en mams vandaan. Markelo valt ook onder toezichtsgebied Oene. Ik hoorde ook al wilde verhalen over verdachte boerderijen in Markelo... Dat plaatsje is met de varkenspest en met BSE ook niet gespaard gebleven. Over Raalte weet ik niets, wel dat Heeten ook onder het toezichtsgebied valt en dat ligt daar vlakbij.

________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-27 14:19 ]</font>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:23

raalte zit de leere lampe die was inderdaad dicht. en de boerderij (beekbergen) blue sky (emst) en de stunt (epe) zaten ook dicht.