Nogmaals: Op jezelf wonen, aantal vraagjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:41

Huursubsidie regel je via de gemeente, daar zitten mensen die je daar alles over kunnen vertellen. Studenten krijgen trouwens niet standaard huursubsidie: niet als ze in een studentenhuis wonen (met gemeenschappelijke voorzieningen), wel als ze zelfstandige woonruimte huren. Een inboedelverzekering zou ik wel nemen, je moet er daarbij van uitgaan dat je alles zou moeten vervangen als je het zou verliezen bij brand of instorting van je huis. En met apparatuur als computers, stereo en tv (maar ook kleding) kom je toch wel op een aardig bedrag uit. Laat je even goed voorlichten als het gaat om verzekeringen: voor zover ik weet moet je in jouw geval je eigen inboedelverzekering hebben aangezien je geen stel vormt met je huisgenoot. Zo was dat tenminste wel toen ik nog een flat deelde met een huisgenootje.

Manda, dat van die NUON klopt niet helemaal. Het eerste jaar wordt je verbruik bepaald n.a.v. het verbruik van de vorige bewoner op dat adres. Blijkt dat je aan het eind van het jaar minder hebt verbruikt, dan heb je dus te veel betaald. Dan krijg je het te veel betaalde geld terug en dan wordt meteen je maandbedrag bijgesteld. Je gaat dus vervolgens minder betalen per maand, en als je verbruik dat jaar hetzelfde blijft, krijg je dus aan het eind van het tweede jaar niets terug. Je kunt dus niet zelf besluiten om meer te blijven betalen, een energiebedrijf is geen spaarbank. Althans, zo gaat het in in Utrecht bij de Eneco (voorheen Remu).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Britta31, Cholwell, Dirkje_Nero, dolor, GoogleAdsense, kerstkransje, KleinBoefje, leintje_, Murloc, nuevo_mien, Olga89, PowerPoef, spookyskippy, Suusw, Talishe, Valentijn5, Weenck, xAlice, xSannee en 136 bezoekers