Hersenvliesontsteking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:00

Wanneer heb je dat?
Zondag na het concours kwam ik al een beetje misselijk thuis en zag steeds zwarte vlekken voor mijn ogen. Gister dood ziek thuis gebleven gister avond hoge koorts. Gisteravond rond half 11 werd ik wakker door een kramp in me nek en super erge koppijn. Vanochtend werd ik weer door die kramp wakker en kan niet meer slapen. De kramp is nu echt super erg. Heb ik misschien hersenvliesontsteking? Daar ben ik echt bang voor!? Verward Verdrietig Ik heb echt super zeer aan m'n nek.. Verdrietig

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:02

je moet ook oppassen dat het niet die menigokok (ofzoiets) is....ga maar meteen naar de dokter is mijn advies, blijf er in ieder geval niet te lang mee rondlopen!
sterkte en beterschap.
liselot

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:04

Dat is hetzelfde geloof ik..
Mijn moeder is nu werken dus kan niet naar de dokter pas straks rond 2 uur.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:09

Gek, met een serieuze hersenvliesontsteking lijkt het mij niet dat je nog fit genoeg bent om recht op te zitten, laat staan te internetten.
Denk dat het wel wat meevalt. toch zal jij je beroerd voelen, ... ik wens je veel beterschap.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:10

als je echt denkt dat t erg is. dan zou i,m maar bellen. of alleen naard e dokter gaan. hersenvlies ontsteking is wel zo erg dat je beter niet kan wachten.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:15

als je je kin op je borst kunt krijgen heb je geen hersenvliesontsteking...
beterschap!!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:16

ik ga zo even mijn moeder bellen
ik kan niet goed liggen en niet goed zitten dus weet niet echt wat ik moet doen maarja Scheve mond\

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:17

nou sorry dat ik vraag of het dat misschien kan zijn hoor Lips are sealed

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:25

slikken doet wel pijn mar dat is al sinds gister middag me nek is nie echt veel dikker dan normaal maar wel warm Scheve mond\

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:08

Kan je met je kin op je borst? Zo niet kan je ook een lichte vorm van nekkramp hebben. Kan je je tenen goed bewegen?? En heb je geen ijskoude of gloeiend hete voeten is het waarschijnlijk gewoon een spierpijn kramp, maar heb je dat wel, kan het symptonen van Nekkramp zijn.

Ik dacht ook in ene aan de ziekte van pfeiffer. Daar kan je bijna niet slikken, maar als je geen dikke klieren heb (net onder je oor) kan dat het niet zijn..

Gewoon even langs de dokter gaan

Beterschap
Tevens zieke
Ymke

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:10

Je zou voor de zekerheid contact op kunnen nemen met je huisarts. Mijn zoontje van 3 had ook alle verschijnselen van nekkramp, incl alle vlekjes enz. Hij werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. Het is iets waar je niet voorzichtig genoeg mee kan zijn. Bij hem bleek het achteraf een virus te zijn wat alle verschijnselen met zich meebrengt maar niet dat virus is. Ik wens je veel succes en hoop maar dat het meevalt.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:26

Ik zou idd even een arts raadplegen. Ben je ook erg misselijk? En heb je 40 graden koorts? Verder moet je allert zijn op puntbloedingen. Dit zie je door kleine paarse vlekjes. Dit is een teken van meningokokken sepsis en een ernstige situatie. Die vlekjes kun je niet 'wegdrukken' met een glas, maar blijven zichtbaar. Ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is, maar om jezelf gerust te stellen of eventueel een tijdige behandeling te ondergaan zou ik zeker langsgaan! Succes en laat het even weten wat je hebt!

groetjes mirte

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:01

Ik hoop voor je dat het meevalt, Nathalie, maar ik zou toch maar ff de dokter bellen. Dan weet je zeker wat het is.
Iig sterkte

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 15:02

mijn moeder is thuis en ik heb het waarschijnlijk niet (gelukkig).
Ik kan met veel moeite mijn kin op mijn borst plaatsen het doet wel hele erge pijn zowel in mijn nek als in mijn rug.
ik ben nu even 10 min. op internet de rest van de dag lig ik lekker in bed en ook dat doet zeer aan mijn nek. ik krijg nu ook last van mijn oren en de plekken erachter beginnen te 'kloppen'
straks misschien toch even langs de huisarts..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:24

Misschien?? Gewoon doen! Je kan niet voorzichtig genoeg zijn!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:16

nath, ga asjeblieft naar de dokter...ook alw eet je niet zeker of het is, als ik het ook maar eventjes dacht zou ik meteen anar de dokter vliegen...Een rveindin van mij is er aan overleden, zij dachten ook dat het niks was en toen ze eindelijk de dokter belden dacht die dat het een virusje zou zijn en heeft haar een aspirientje aangeraden..ook niks nemen dat de koorts drukt dus, die beschermt je juist!sterkte meis

aaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:24

Nathalie, de symptomen van meningitis zijn niet alleen nekkramp, maar inderdaad ook koorts en niet wegdrukbare vlekjes.
Je nekkramp kan ook komen doordat je kou gevat hebt ofzo, maar als je ook koorts hebt dan zou ik snel even langs de dokter gaan. Meningitis is niet iets dat vanzelf overgaat, je moet er wel mee naar een arts, en wacht dan ook niet te lang!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 18:29

Op het moment heb ik geen koorts en begin ik een klein beetje op te knappen. Vanmiddag had ik wel koorts maar niet echt hoge. Gister was het best hoog. Ik blijf morgen nog even thuis en dan wachten we af, mocht ik dan weer koorts krijgen gaan we meteen langs de huisarts. Maar ik denk niet dat het dat is. Omdat ik idd die vlekjes niet heb.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:36

oef wat vervelend.

houd je ons op de hoogte?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 22:06

Het gaat al stukken beter (gelukkig) heb nu alleen nog last van misselijkheid, oorpijn, keelpijn en hoofdpijn. Mijn lichaamstemperatuur is weer helemaal goed en ik zie er minder ziek uit. Ik heb toen straks ongeveer een uur in bad gelegen. Morgen blijf ik nog een dagje thuis om helemaal te herstellen. Ga wel even naar mijn knollie want die heb ik toch wel een beetje gemist.

me_dana
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:28

Nou beterschap.
Ik ben ook ziek en doe niet veel meer dan internetten en tv kijken dat gaat allemaal nog wel. maar iets doen gaat echt niet.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:22

z
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 11:26

Ik heb weer een beetje koorts. Niet echt erg 38 graden ongeveer. Voel me verder eigenlijk wel goed ik kan mijn kin alweer op mijn borst leggen. Heb alleen nog last van mijn hoofd en keel en heel soms een klein krampje in mijn nek, maar niet erg.