Ik ben weer thuis... uit NY

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 00:43

Beste Allemaal
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel fijn vond om te merken dat er zoveel mensen waren die informeerden waar ik zat, of het goed met me ging. Dat jullie aan mij dachten Bloos
Ik ben nu dus weer thuis. En een oude verslaving aan het oppakken... oei.
Een korte samenvatting voor alle nieuwe bokkers: Ik ben de afgelopen 3 maanden in de USA geweest, de eerste twee in een summercamp in Vermont als riding instructor, de laatste maand heb ik een rondreis gedaan langs de East Coast. Op de dag dat de WTC ramp gebeurde, waren wij net vertrokken uit Charleston. We hoorden het op de radio en hebben deze 12 uur lang aangehad. We hebben letterlijk alles gevolgd vanaf 8.45 tot 's avonds laat. Een journalist die een verslag deed vanuit het pentagon, net op het moment dat daar het vliegtuig neerstortte... daar wordt je niet blij van. De rillingen liepen over mn rug. We waren op weg naar NY en hebben overnacht in Philedelphia, de dag daarna ziujn we doorgereden naar NY omdat de tour eindigde op 13 september en ik de 14e zou vliegen. NY inrijden was een hele aparte ervaring. Over de George Washington brug, waar een hele grote amerikaanse vlag opgehangen was. Auto's met vlaggetjes.. In het water lag een vliegdekschip met F16s, tanks en militiaren gewapend met machinegeweren. De skyline was anders dan toen uit NY wegging.. en er hing nog steeds rook. Bij het gebouw voor vrijwilligerswerfing stond een rij van vier blokken lang met vrijwilligers... Op Herald Square waren de grote winkelconcerns dicht en het verkeer werd geregeld door agenten, met om de 5 minuten een stop voor iedreeen waarna er zwarte FBI auto's langskwamen met sirenes, brandweer en ambulance. Door de hele stad hangen affiches met daarop foto's van vermisten. Je kan er bijna zeker van zijn dat die mensen dood zijn, maar natuurlijk houdt de familie hoop zolang er geen lichamen gevonden worden. De televisie is niks anders dan nieuws... Dat was ongeveer hoe NY eruit zag. Tot vrijdag zelf bleef mijn airline co volhouden aan het normale schema, dus mijn vlucht zou nog doorgaan. Maar toen er later piloten gearresteerd werden op JFK en Bush naar NY kwam, gingen alle vliegvelden weer dicht. Ik denk dat ik vrijdagochtend wel 100 keer naar singapore airlines heb gebeld. Alles wat ze me konden vertellen was dat de eerstvolgende vlucht voor mij de 22e zou ijn... dat zou betekenen dat ik nog een week in NY moest blijven. Nou geloof me, ik heb me een potje staan janken aan de telefoon.... Huilen

Maar gelukkig GELUKKIG heb ik als laatste poging geprobeerd om mijn vlucht naar AMsterdam te weizigen in een vlucht naar waar dan ook in Europa. Toen kon ik vrijdagavond nog van JFK naar Frankfurt vliegen. Nou die kans heb ik natuurlijk met beide handen aangegrepen. Ik heb mn hotel geannuleerd en ben met de taxi om 3 uur al naar het vliegveld gegaan (terwijl de4 vlucht pas om 10 nuur ging) Ik had wel vertaging van 3 uur, en heb een nieuw ticket van Frankfurt naar Amsterdam moeten kopen, maar dat vind ik nieterg. Het belangrijkste is dat ik thuis ben. Geloof me, je wil nu niet voor je lol in NY zitten. Ik kan serieus zeggen dat ik denk dat Amerika een oorlog aan zal gaan en door de rotzooi daar in het midden oosten zal het me niks verbazen als die landen daar samen tegen Amerika gaan vechten. Het enge vind ik ook dat je niet precies weet wie de vijand is. Het broeit onderhuids ergens.. En ze weten dat Amerika sterk is dus ze zullen dit niet hebben georganiseerd zonder iets achter de hand te hebben.

Dus ik ben erg blij dat ik nu weer in dit saaie kikkerlandje zit. Genoeg USA voor mij. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 00:47

heeeej, blij dat je weer terug bent. There is no place like home.
Wie had bij je vertrek nu kunnen denken dat de laatste dagen van je vakantie zo zouden verlopen, het is onwerkelijk.
Het lijkt me meer dan indrukwekkend wat je gezien hebt, op tv is het al zo enorm, laat staan als je er bent.
Ik kan me zo voorstellen dat je gewoon weg wilde, maakt niet uit waarheen, als het maar richting NL is.
Blij dat je er weer bent.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 00:55

Al was ik naar Singapore dan was ik daar nog naartoe gevlogen. Het is zoveel makkelijker om vanuitb een ander land naar AMsterdam te vliegen dan vanuit Amerika op dit moment! De luchthavens gaan open en dicht, open en dicht etc etc. Trouwens nog ff iets he, het is natuurlijk goed dat Bush dit niet op zich laat zitten maar wisten jullie dat hij met 'een declaration of war' dus meteen ook alle verzekeringen een reden geeft om niks te betalen? Addertje.... Boos! Voor mij niet zo'n punt maar een vriendin van me zit nog in NY met 20 dollar, zonder credit card en zonder vlucht. Tsja dan zit je.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 01:17

Hee Laura, ben blij dat je weer veilig op NL bodem staat! Maar dat had ik je ook al uitgebreid gePB't. Lachen

Dat is niet niks wat jij daar hebt meegemaakt. Kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk uit zo'n rampgebied weg wil zijn, dan maakt het ook allemaal helemaal geen **** meer uit hoe, als het maar snel gebeurt. Als ik jouw berichten zo lees, dan weet ik wel zeker dat alles een onuitwisbare indruk op je heeft gemaakt. Vind het wel eng dat je zegt dat Amerika een oorlog aan zal gaan, maar goed, wij hebben daar toch geen invloed op...

In elk geval welkom terug! Lekker slapen, lekker bokken en natuurlijk ook snel weer naar Waldo!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:07

heel fijn dat je terug bent de dochter van mijn baas van mijn leefdtijd zit daar nog vast.
Het lijkt me zo erg daar nog te zitten.
Ben blij dat er met jou niets is gebeurd
groetjes

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 11:45

Zo! Jij hebt ook wat meegemaakt, zeg!
Was je daar alleen of nog met vrienden?
Sorry dat k zo nieuwschierig ben

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 13:37

hoi. wat fijn dat je ongeschonden terug bent. tja, ht voor ons hier in nederland al heel moeilijk om te verwerken wat daar gebeurt, laat staan voor jou, als je er middenin kwma te zitten. blijf maar lekker hier bij ons. was de rest van je tij daar wel leuk?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:28

Fijn dat je weer veilig op nederlandse bodem staan. het is niet niks wat je hebt meegemaakt.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 15:11

Jeetje, kan me voorstellen hoe naar dat moet zijn geweest...Ik vond het alleen al op tv vreselijk!
Gelukkig maar dat je weer veilig in het klompenland bent Lachen toch wel fijn denk ik!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:46

Fijn dat je weer ongedeerd in Nederland terug bent! Party!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:53

Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg blij bent weer in Nederland terug te zijn. Wat een mazzel dat je nog via Frankfurt kon vliegen. Zoals ik als ergens anders gemeld heb, ik werk op een reisbureau, dus ik kreeg de hele week mensen aan de telefoon die direct weg wilden. En wij kregen op kantoor ongeveer elke vijf minuten andere informatie over of er nou wel of niet gevlogen mocht worden.
Wel boeiend om jouw indrukken te kunnen lezen. Dat vergeet je je leven niet meer, wat je daar hebt meegemaakt.