Dilemma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 15:13

Ik heb even een vraagje.
Een vrouw waar ik vroeger heel vaak kwam (dagelijks) is afgelopen week overleden.
Ik kwam daar altijd om met haar hond te lopen en we konden altijd erg goed praten over van alles, als ik een keer ruzie thuis had ofzo kon ik altijd bij haar aankloppen.
Het contact is een beetje verwaterd toen ik Polly kocht, maar kwam er toen nog wel.
Op een gegeven moment heeft ze die hond laten inslapen, heb ik heel veel verdriet van gehad, maar wat me het meeste pijn deed was dat ik het niet van haar hoorde maar dat een kennis het kwam vertellen. Ik heb haar toen gebeld toen het allemaal wat gezakt was en ben er nog een keer geweest. Ik had haar ooit gevraagd om het me te laten weten, niet zozeer omdat ik erbij wilde zijn ofzo, maar dan kon ik daarna naar de DA om haar toch nog even te zien want dat wilde ik heel graag.
Maar goed ik hoorde het dus 2 weken later Scheve mond en toen was ie allang weg.

Ik wist wel dat ze erg ziek was en dat het einde naderd, maar nu ze is overleden ga ik nadenken over het volgende moeilijke onderwerp.
Moet ik naar de crematie gaan?
Ik wist niet of ik heen wilde maar ik voelde me vanmiddag helemaal niet lekker en heb dus even een paar uurtjes geslapen en toen heb ik de hele tijd gedroomd van haar en was best in de war toen ik wakker werdt.
Ik weet wel dat ik het zelf moet beslissen maar ik wil graag jullie meningen.

Renee

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:14

Ga maar gewoon heen.Ik denk dat je het dan voor jezelf kunt gaan afsluiten.Anders heb je straks misschien spijt dat je niet geweest bent.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:28

hoe is jullie laatste contact verlopen? Wie weet had ze een reden om het niet te vertellen en misschien is ze het gewoon vergeten omdat ze zelf zoveel verdriet had om haar hond, wie weet.
Ik zou gewoon gaan. Het houdt je zo te zien toch bezig en net als wat hierboven gezegd wordt, dan kan je het afsluiten voor jezelf.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:32

Naar een begravenis/crematie gaan is niet altijd uit respect voor de overleden persoon. Het is ook voor jezelf zodat je dat ''hoofdstuk'' kunt afsluiten.
En het hoeft heus niet altijd zo te zijn dat je alleen de goede dingen van die persoon moet onthouden op zo'n moment.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:34

Ik zou er heen gaan, het was misschien niet eerlijk van haar om het je niet te vertellen, maar misschien probeerde ze juist alleen maar te ontwijken dat jij er pijn van zou hebben. Verder ga ik met Jenna mee.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:15

Ik weet niet, ik zou wel gaan denk ik, het zou zonde zijn als je er idd spijt van hebt dat je niet geweest bent!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:42

inderdaad...misschien krijg je wel spijt,je kunt voor jezelf het "hoofdstuk"afsluiten en haar de "laatste eer "bewijzen...ze zou het vast waarderen dat je er bij bent..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:44

Ik zou gaan. Idd zowel voor jezelf als voor haar.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:11

Gewoon gaan. Zij heeft misschien een fout gemaakt door het je niet te vertellen, maar maak zelf niet ook de fout door niet te gaan!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:25

Ik zou gaan. Ik denk dat je spijt krijgt als je het niet doet.
Zij zat fout door het niet te vertellen, maar je krijgt spijt als je haar dat voor altijd kwalijk blijft nemen.
Gewoon gaan dus. Dan kun je het afsluiten voor jezelf en weet je zeker dat je geen spijt krijgt dat je niet geweest bent.
sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 20:32

Bedankt voor jullie reacties, het begint nu eigenlijk pas tot me door te dringen dat ze er niet meer is en ik ga wel naar de crematie.
Ik baal ook dat ik haar niet meerheb gesproken, ze heeft me zoveel goede dingen geleerd en daar heb ik haar niet eens voor kunnen bedanken.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:54

En voor dat bedanken kun je dus ook naar de crematie gaan. Dan kun je haar daar bedanken en zoals hierboven al vaker gezegd is: het hoofdstuk afsluiten. Ik denk dat je daar uiteindelijk best veel aan zult hebben.
En dat dat bedanken ook heel erg gaat helpen!
Gecondoleerd in ieder geval en veel sterkte tijdens de crematie, erna en ervoor.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 01:17

Ik had het niet beter kunnen zeggen dan assie en de anderen.
Hou je goed. Vriendjes zijn?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 02:09

je moet zelf bedenken of je wilt gaan. gewoon voor jezelf. Wil je op deze manier afscheid nemen? Zo ja..Gewoon gaan.