Legerkisten met stalen neus???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Legerkisten met stalen neus???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 16:47

Van iedereen hoor ik dat er kisten bestaan met stalen neuzen. Loop al tig jaar op die dingen, die van mij hebben dat dus niet. Zowat alle dumps opgebeld, maar nee hoor die bestaan niet meer Verward Ja heeeeeel lang geleden. Maar de laatste jaren mag dat niet meer ofzo.

Dus ff aan diegenen die kisten dragen, zit er écht stalen neuzen in en zo ja wáár heb je ze gekocht?
Heb ze nl nodig voor mn werk en ben nl niet van plan om op van die duffe clown achtige werkschoenen te lopen Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:49

Legerkisten hebben ook geen stalen neuzen, Wel hebben ze verstevigde neuzen en hielen. Ook heel goed hoor

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:54

Ik ken ook geen kisten met stalen neuzen, en ik draag zelf toch al een aantal jaar kisten.... Voor zover ik weet zijn ze alleen maar leverbaar met een hard soort karton erin (ook heel stevig).
En als je voor je werk schoenen aanmoet met stalen neuzen... dan ben je helaas gedoemd tot die clown-achtige schoenen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat nog heel erg meevallen. Er zijn goede werkschoenen te koop waarbij het echt niet zo opvalt dat er stalen neuzen in zitten.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 16:56

Ja maar toch hoor je veel mensen zeggen dat er staal in zit Verward vandaar.
Die van mij hebben dus van dat geperste karton en dat is na 9 jaar niet stevig meer. Iig niet stevig genoeg meer als er een Belg op je voet staat Schijnheilig

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:57

meestal kan je ze via je werk kopen.

appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:58

Ik heb ze alleen maar met stalen neuzen en ik zou niet anders willen bij bergmans in belgie hebben ze ze nog. En volgens mij die van de boerenbond hebben ook stalen neuzen die mad dog schoenen .
Het staat daarbij aan de zijkant steel ?!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 17:00

SuperPepeijn schreef:
meestal kan je ze via je werk kopen.


Kisten?? Tong uitsteken Je bedoeld zeker werkschoenen, ja dat klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:08

Ik heb wel M.E kisten met harde neuzen maar of dat staal is Verward
Ze zijn iig heel erg hard Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:14

Ik heb wel kisten met stalen neuzen en stalen zolen..
Komen van de landmacht

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:39

mijn vader heeft rijlaarzen met "stalen"neuzen *iig hard genoeg om een paard te houden Knipoog *
En in "de kistjes"zitten toch meestal stalen neuzen?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:54

Ilindra schreef:
Ik heb wel M.E kisten met harde neuzen maar of dat staal is Verward
Ze zijn iig heel erg hard Haha!


Laat je toch even een paard erop staan? Merk je direct of er metaal in zit Haha!

Ik weet niet eigelijk, heb wel vroeger schoenen gehad met een ijzeren neus, dat waren gewoon werkschoenen, paarden stonden erop en ik gaf geen kick Knipoog

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:34

Nou hier spreekt een militair en ik kan je vertellen dat er geen stalen neuzen in legerkisten zitten. Wel zitten er verstevigde neuzen in. Het nadeel van stalen neuzen is dat als er een tank ofzo over je voet heeen rijd dat dan het eind van de stalen neus krom naar beneden gaat en dan snijdt het je tenen eraf. en dat willen ze binnen defensie niet: militairen zonder tenen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:36

Cookies schreef:
Nou hier spreekt een militair en ik kan je vertellen dat er geen stalen neuzen in legerkisten zitten. Wel zitten er verstevigde neuzen in. Het nadeel van stalen neuzen is dat als er een tank ofzo over je voet heeen rijd dat dan het eind van de stalen neus krom naar beneden gaat en dan snijdt het je tenen eraf. en dat willen ze binnen defensie niet: militairen zonder tenen.


Hmm vreemd dat mijn broer ze wel heeft Verward

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:40

ik heb dr.marten's met stalen neuzen.
gebruik ze voor op stal, omdat mijn paard denkt dat ik stallen hoeven heb Haha!

groetjes
Annick

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:48

Cookies schreef:
Nou hier spreekt een militair en ik kan je vertellen dat er geen stalen neuzen in legerkisten zitten. Wel zitten er verstevigde neuzen in. Het nadeel van stalen neuzen is dat als er een tank ofzo over je voet heeen rijd dat dan het eind van de stalen neus krom naar beneden gaat en dan snijdt het je tenen eraf. en dat willen ze binnen defensie niet: militairen zonder tenen.


Kan ik beamen want mijn supergeweldige broertje (sinds kort drager van de RODE BARET *kijkt supertrots*) zit al jaren in het leger. Met dezelfde argumenten als Cookies geeft.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:55

'n Tank over je voet? Ik denk dat er dan sowieso niet veel van over is en ik weet ook niet waarom je zo dicht in de buurt van 'n rijdende tank zou gaan staan Haha!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:20

omdat militairen (mannen) dol zijn op tanks en je weet het he, nooit kijken met de oogjes maar met de handjes.
Miep: het kan zijn dat jouw broer een paar veiligheidschoenen heeft gekregen van defensie, voor bepaalde onderdelen heb je veiligheids schoenen nodig. Maar in de kisten van defendie zitten echt geen stalen neuzen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:22

Wij hebben hier nog van die kisten met stalen neuzen (voor in de keuken, als dr een mes op valt ofzo Tong uitsteken) Ik weet niet waar mijn zus die gekocht heeft, maar ze wil ze ook weer verkopen (voor niet zo heel veel geld denk ik).. Ik vind het stoere schoenen Haha! Het is maat 41/42.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:15

ik heb kisten met stalen neuzen hoor gewoon bij de dump in alkmaar gekocht

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:01

Cookies schreef:
omdat militairen (mannen) dol zijn op tanks en je weet het he, nooit kijken met de oogjes maar met de handjes.
Miep: het kan zijn dat jouw broer een paar veiligheidschoenen heeft gekregen van defensie, voor bepaalde onderdelen heb je veiligheids schoenen nodig. Maar in de kisten van defendie zitten echt geen stalen neuzen


K zou zeggen...kom maar ff langs en bekijk die kisten..
Béétje eigenwijs?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:06

hmm ik dacht toch ook gelezen en/of gehoord te hebben dat schoenen met stalen neuzen niet meer gemaakt (mogen) worden, omdat het hastikke gevaarlijk is als er iets zwaars op je voeten valt, omdat dan je tenen er af gehakt kunnen worden (of afgeknelt als het iets minder zwaars is )

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:12

dan moet je ze met EU nom kopen!!!! Die zijn goedgekeurd en tot 3500 kilo gegarandeerd, ik kan je uit ervaring vertellen dat als een knol van 600 kilo zich op 1 voet omdraait (2400 kilo) op de teen van een veiligheidsschoen dat je tenen nog heel zijn (de rest van je voet niet), als ik die schoenen niet had aangehad was mijn hele voet nu verbrijzeld geweest!

je kan ze in ruitersportzaken kopen, bij de Boerenbond/Welkoop ef op de Belgsiche legerstock in Weelde