3 minuten stilte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 11:49

over 7 minuten moet je 3 minuten stil zijn he! ( om 12 uur dus)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:52

Je bent me net voor. Dat betekent dus ook even niet bokken.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:13

Ik ben 3 minuten stil geweest, ik denk de meesten wel (of allemaal denk ik toch wel), vond het wel grappig, want er werden beelden laten zien uit 3 steden, Den Haag, Amsterdam en ROERMOND! haha, jammer dat ik niet wist dat ze daar ook allemaal stonden, anders waren mn moeder en ik er zeker heen gegaan. Vind het wel grappig, dat ze Roermond ook laten zien Party!! Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:54

de hele school was stil, wat een machtig gevoel joh zo stil is het nog nooit geweest, dat doet je wel wat Cool

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:00

Ja in die grote steden waar het eigenlijk NOOIT stil is. Leek wel een stilstaand stadsbeeld, auto's en trams reden niet en mensen bleven staan.
Heel indrukwekkend!
Hier bij ons stond het dagelijks leven ook even stil. Alleen zijn ze hierachter met de weg bezig en na een minuutje gingen ze gewoon verder met asfalt leggen.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:03

pff ik zat op school, de hele school moest buiten staan. Niet leuk, krijg altijd de slappe lach van stilte, maar dat kon ik niet maken want het is veels te erg Boos!
kvinnet wel goed 3 minuten stilte!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:19

Wij hadden les en ineens ging om 5 voor 12 de bel.
Zo'n vrouw die zei dat iedereen om 12 uur stil moest zijn als de bel dan ging.

Toen ging de bel en zaten we dus met de klas 3 minuten stil te zijn. Dan ga je echt nadenken!!!
Zo'n raar gevoel om daar op zo'n school met 3000 studenten zo'n stilte te 'horen'/voelen.....

Maar wel heel goed!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:58

Ik had dat ook. Hans Voortman (directeur) had gevraagd of iedereen zou komen. Nog gesteggel over wanneer de 3 min inzouden gaan. En toen met z'n allen gewoon doodstil geweest.
Een aantal mensen deden niet mee, die dachten er toch al aan, en die steunden op hun eigen manier. Maar ik vond het heel speciaal om met z'n allen zo intens ermee bezig te zijn. Zón eenheidsgevoel. Heel raar dat mensen op zulke momenten zo het zelfde kunnen zijn. Heel indrukwekkend. En daarna over straat, al die vlaggen halfstok, en ook mensen die er daarna helemaal niet meer over nadenken. net of ze de trein gemist hebben. Dat ze niet doorhadden wat het was/is...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:01

Bij ons in de klas werd het stil. aan de andere kant zag je iedereen ook stil worden. Iedereen was stil. 12.01 uur en de brandweer sirene ging af.. Verdrietig er was dus ergens brand. Verder was alles stil behalve de moslim's uit de klas *!#%!&@ en maar grinniken dat ze deden. Nooit gehoort van fatsoen zeker.. Verdrietig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:05

Bij ons waren we gewoon aan het wiskunde maken enzo Misselijk en beetje dollen toen ging de bel toen was het gelijk doodstil.. Echt, gewoon wat je niet zou verwachten van onze klas, ze zijn nooit stil.. Echt goed!!! In heel de school hoorde je geen enkel geluid behalve de regen..

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:00

bij ons ook om 12 uur op school.. toen werd het omgeroepen of iedereen wou stoppen waar ie mee bezig was en even 3 miuten stil zijn en de grote vlag van de school ging half stok.. ik stond versteld hoe stil iedreen was joh! zo stil was het nog nooit geweest in onze klas.. wel goed dat iedereen het gewoon gedaan heeft uit respect zeg maar!

in onze straat hangen nu ook alle vlaggen half stok enzow..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:00

IK heb ruzie gehad op mijn werk omdat ik stil wilde zijn. Ik ben telefoniste en was in de kantine waar de tv stond. Precies in die enige 3 minuten waar je gedwongen wordt eraan te denken, ging de telefoon. Ik heb hem zonder pardon opgehangen. Ik was zo kwaad, hoe haal je het in mijn hoofd. Toen kwam mijn baas, " Hoe ik het in mijn hoofd haalde, om de telefoon uit te drukken, zeker nooit van fatsoen gehoort". Ik werd alleen maar kwader. Diegene die belde heeft nog nooit van fatsoen gehoort. Een beetje respect voor je medemens is blijkbaar erg ver te zoeken. Maar ik ben stil geweest, de drie minuten en meerdere op mijn werk ook, behalve mijn baas..Schandalig

Groetjes Ymke

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:58

Zelfs de zesjarige kinderen uit mijn klas hebben drie minuten stil kunnen zijn. Het speelde al de hele week in de klas. Kinderen vertelde wat ze gezien hadden en namen krantenknipsels mee en tekenen de over de "vliegtuigen in de flats" .
Heel de school was stil.
Vooraf had ik de kinderen uitgelegd dat iedereen dit nu deed en waarom en dat ik vond dat wij dat ook moesten doen.
Ik had een kaarsje aan gestoken en zolang dat dat brandde moest het stil zijn, en het was stil. Muisstil zelfs. Ik heb ze daarna een compliment gegeven dat ze het zo goed gedaan hadden.
Maar het was wel een heel raar gevoel, je hoorde niemand en dat voor een basisschool met zo'n 300 kinderen...

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:27

ja, ik ben ook 3 minuten stil geweest alleen toen stond ik net in six flags bij de robin hood en het was daar echt heel druk weet je wel dus ze hadden alle achtbanen stil gezet enzo en 3 minuten stilte gehouden alleen ik ergerde me echt aan sommige mensen want naast mij stonden ook een paar kleine marokkaanse jongetjes en die waren de hele tijd aan het praten en aan het lachen enzo dat vond ik echt irritant ik was echt in staat om te zeggen hou je bek nou is ff!!! is 3 minuten teveel gevraagd ofzo er zijn ook mensen die er heel veel verdriet om hebben en die graag stil willen zijn en erover nadenken grrrr.... Boos! ik erger me aan zulke mensen als die jongetjes!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:44

Valt me nog mee dat het zo stil was bij jullie, in onze klas werd heel wat afgegrinnikt (geen moslims, helemaal geen buitenlanders...) Ik vind dat best triest, je kunt toch wel 3 min stil zijn?! Maar het ontbreekt aan respekt in ons kleuterklasje... Boos!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:52

Bij ons in de klas was ook stilte onder scheikunde. Ik was echt verbaasd ze waren nog echt stil ook!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:55

Jah ik ook! Ik had echt zo van, dit zal wat worden zeg.. Maar ze waren echt zooo stil.. I LOVE MIJN KLAS Lovers *LOL* *LOL*

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:07

Bij ons was ook de hele school stil Scheve mond\
Echt heel goed vond ik dat.
Mensen die een tussenuur hadden moeten naar de
aula komen en daar stil zijn. Wij hadden nederlands
en je hoorde zelfs geen stoel kraken of zo.
Toen ik thuis kwam zij mijn moeder dat de
buurman gewoon door gingen met timmeren Frusty
lompe zak he? echt banketstaaflig.

Floor
Berichten: 54
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:56

bij ons was ook de hele school stil..... egt joh, de deur stond op en en je hoorde gwoon nix. bijna 1700 leerlingen waren stil... 1 iemand op onze school kreeg de slappe lach en die is hoorde ik net na schooltijd op ze bek geslagen... btjuh overdereven gereageert van die iemand die da gedaan heb maar kan dr nie om rouwen....

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 22:25

Toen we die 3 minuten stil moesten zijn, zat ik op de kinderboerderij (ik had een tussenuur). Precies om 12 uur waren we allemaal doodstil. En wat nog specialer was, alle dieren waren ook stil. Normaal hoor je altijd wel een schaap blaten, rat scharrelen, een haan kraaien. Maar in die 3 minuten waarin het doodstil was, hebben we geen enkel dier gehoord.
Dat vond ik erg speciaal net of al die dieren het ook door hadden. Dat ze ook aan alle slachtoffers dachten. Scheve mond\
Echt zo bijzonder!

Later hoorde ik, dat op school ook iedereen stil was geweest en dat de schoolleiding een paar minuten voor 12 een toespraak had gehouden. Dat vond ik ook erg goed.
Ook staan/hangen er bij ons in de school allemaal plankjes, met een kaars en een zonnebloem. Met een gedicht erbij.
Zodat je er toch aan denkt!

Ik leef heel erg mee, met iedereen die iemand verloren heeft, zelf dood is gegaan, alle hulpverleners die met hun goede werk zijn gestorven en alle mensen die er verder nog bij betrokken zijn!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:09

Ik ben koerier van beroep en zit dus op de weg. 10 min. voor 12 was ik onderweg naar Amsterdam over de a2 toen ik in de file kwam bij Breukelen. Het bleek een file te zijn voor het Shell Station daar. Het stond daar zo vol, dat het verkeer begeleidt werdt naar de vluchtstrook langs de benzine pomp. Iedereen stopte en ook aan de andere kant.
Ik kreeg gewoon kippenvel dat het mogelijk is helaas zo'n aanleiding, dat iedereen stil was. Eigenlijk 3 minuten was te kort. Mochten er ook wel 5 zijn. Ik heb daar ook best over na zitten denken over de aanslag en wat de gevolgen hiervan zijn worden. En dan wordt het toch een beetje eng...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:19

bij ons was niemand stil ik wist et niet eens en ooh ja wij waren stil wij waren pw aan het maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 00:37

Bij ons op het werk werd er ook meegedaan aan de 3 minuten respect en bezinning. We gingen met heel veel de binnenplaats op en waren stil. We zitten vlak naast een snelweg en daar hoorde je nog maar een enkele auto rijden. Op straat ook maar een enkele. Na de 3 minuten kwam de stad weer tot leven en gingen wij weer aan het werk.

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:35

Ik was de dag van de herdenking ziek. Op onze school zouden ze ook 3 minuten stil zijn. Ik hoorde van klasgenootjes dat er een paar gelachen hebben, belachelijk. Was ik er maar bij ik had ze zo voor hun mondje geslagen, echt, iemand mag een grapje erover maken en ik ram erop. Zoveel mensen. Thuis kon ik ook amper stil zijn, de tranen druppelden steeds sneller van m'n wangen. Toen het eindelijk afgelopen was maakt ik geluid jongen, MÉÉÉÉÉEÉÉ MÉÉÉ, gelukkig heeft m'n zusje me goed getroost Haha!