waarom nou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-01 16:39

Ik ga waarschijnlijk niet aan het DER project meedoen. Waarom? Omdat ik het niet ga trekken om met mijn vader te trainen en zijn gezeik (hij kat me af, en snauwt dagelijks) te moeten aanhoren. Ik ben misschien wat vreemd wat dat betreft, maar op die manier beleef ik er absoluut geen enkele lol aan, en dat vind ik wel belangrijk. Zoals hij nu over Joop zeikt enzo vind ik al erg, maar ik kan het helemaal niet hebben als hij mij nog net niet voor stomme koe uitscheld. Hij weet dat ik dat niet leuk vind (jaren geleden heeft hij 'trut' tegen me gezegd, en nee dat was niet zo bedoelt, maar ik heb m serieus een week lang genegeerd). Het zal nu dus allemaal wel weer niet zo bedoelt zijn, maar toch, het komt zo over.
Ik baal als een stekker, want ik mis op deze manier (in mijn ogen DOOR HEM) de kans van mijn leven. Zoals hij gisteravond smalend tegenover mij zat en helemaal mijn zusjes toekomst (bij de Junioren) uitstippelde... Walgelijk gewoon. En dan weet ik wat hij bedoelt: jaaah, als jij nou slim was had je dat eerder gedaan...
Toen ik 12 was wilde ik dressuur gaan rijden, maar dat moest ik zelf regelen (nooit gedaan, ben weegschaal, schijnt normaal te zijn). Voor mijn zusje (7 jaar jonger) zou hij het wel doen. Of course. Ik begreep het wel, want je moet wel opgroeien, maar nu is zij bijna 12 en hij tilt haar zó over het paard wat endurance betreft (ook in mijn ogen, natuurlijk). Dat ik daar gewoon ziek van wordt. Ik snap het gewoon niet, ik moest alles zelf regelen, en dan zou hij misschien wel willen gaan rijden (met de trailer). Ik snap best dat hij nu makkelijker rijd omdat hij zelf ook endurances rijd, maar toch. Ik snap niet waarom hij dan zo loopt te grijnzen, en mij een minderwaardigheidscomplex (ik doe t toch nooit goed) aan praat. Had ik mijn VWO: 't stelt toch niets voor'. Neej, maar ik was mooi trots dat ik ondanks alles t wel gehaald had, en nog vrij makkelijk ook....
Nu dus weer, en ik lijk wel gek, want ik laat t m doen...

Ik moest het gewoon ff kwijt...

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:04

kan je echt niet zonder je vader trainen of wedstrijden rijden? Je bent toch al ouder als 14 en dan mag je toch alleen starten?

Is er écht geen andere oplossing te bedenken...? Maar inderdaad, met je vader, nee, dan maar niet...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:26

Arme Laui het schiet ook niet op met jouw he.

Maar misschien moet je het idd allemaal opgeven ook in het belang van Joop want die blijft op de eerste plaats staan Lovers .

Zonder haar avder trainen betekend dus ook geen vervoer naar de wedstrijden dus dat schiet ook niet op Scheve mond\ .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:41

Kan je wel helemaal begrijpen laui, mijn pa begrijpt mij ook niet....mocht ik willen.....sterkte hoor!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 07:51

Ouders zijn soms draken. Ze willen hun kinderen laten bereiken wat ze zelf nooit gekund hebben. Je bent zeker de oudste thuis, die hebben meestal het meeste te verduren wat dat betreft. Maar één ding moet je nooit!! vergeten, ze hebben het beste met je voor en ze houden van je. Alleen jammer dat ze dat niet altijd op een fijne manier laten zien.
Wel goed van je dat je alles van je afschrijft, lucht meestal al op. Heb je er al eens met hem over gepraat op een rustige manier, dat je wedstrijd rijden heel leuk vindt, maar niet op de manier waarop hij dan doet tegen jou. Probeer niet kwaad te worden, want dan loopt het meestal uit de hand.
Succes ermee, toch mee doen als je het leuk vindt, je doet het voor jezelf!!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 10:48

Wat favo al zei, volgens mij probeert jouw vader een beetje jouw toekomst te regelen en wijk je op het moment van zijn plan af. Dit vindt die natuurlijk niet leuk. Sommige ouders willen gewoon het liefst alles bepalen omdat ze denken dat ze het beter weten. Wat ze daarbij vaak vergeten is dat hun kind ook een eigen leven heeft en dat het belangrijker is wat die leuk vindt. Heb jij al eens een goed gesprek gehad met je vader? Trouwens ik snap iets niet helemaal, jouw vader zit toch ook in de edurance, vindt hij het dan niet goed als je aan het DER project meedoet??? (het zou weer eens kunnen dat ik niet helemaal op de hoogte ben..)
En wat ik nu lees over je zusje, vroeg of laat komen er bij haar ook irritaties. Nu is het nog allemaal leuk als je vader van alles voor je uitstippeld, maar er komt een tijd dat ze ook zelf beslissingen wil maken. Maar goed, de enige troost is dat het uit een goed hart komt. Ik weet zeker dat jouw pa het allerbeste voor je wil.
Mijn situaie is ook niet alles. Mijn vader interesseert zich er absoluut niet voor en heb ook alles zelf moeten regelen qua wedstrijden. Als elfjarige was ik al aan het telefoneren om een trailer te regelen, om mij in te schrijven enz. Ik moet zeggen, vooral op die leeftijd had ik wel wat meer steun gewild. Vooral als je thuis komt en je vader kijkt niet op of om als je met een beker aan komt zakken. Nee, een beetje support is altijd prettig, jammer dat het in jouw situatie zo is doorgeslagen. Ik hoop dat er een oplossing komt!
Succes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 10:51

Lauie, oudste zijn in een gezin heeft het nadeel dat jij de weg moet vrijbanen voor de jongeren. En dat heb je nu voor je zusje gedaan. Als jij als laatste geboren was geweest had hij het ook voor jou gedaan. Maar hij moet je wel serieus nemen en van afzeiken is nog nooit eerder iemand beter geworden. ik weet het, ik ken het..... mijn vader is precies zo. Noemt mij ook altijd stom en suf en dat soort dingen. ik kan hem op zo'n moment makkelijk wurgen....... Dat meen ik!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:39

Waarom hebben veel vaders toch de neiging hun dochters het gevoel te geven dat ze niets kunnen? De rest is al gezegd in een PB, je weet me te vinden Laui.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 12:15

Gelukkig wist mijn vader dat ie zulke dingen niet bij me hoefde te flikken(en heeft dat dus ook nooit gedaan), misschien moet je een keertje heel duidelijk zijn naar je vader en zeggen wat voor gevoel je erbij krijgt??

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 12:22

hmmm vaders. volgesn mij kan je die t best verkopen Lachen
maar toch kan je het beter wel met hem bespreken hoe JIJ je der bij voelt. ik zelf heb ook nooit wat gezegd. hoe ik me voelde. maar ik had een schat van een moeder waar ik heen kon. en uithuilen. maar toch achteraf had ik beter wat eerder naar mn vader toe kunnen gaan en alles bespreken. ipv wachten tot de bom knalt en er niets meer te herstellen is. gewoon op een eerlijke manier zeggen dat je t best wil doen maar dat het dan op een andere manier moet gaan.
het laatste jaar heb ik mn vader denk ik 10 keer gezien. en dat kan ik niemand aanbevelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 12:58

daar hebben sommige vaders geen boodschap aan marjolein. Hoewel ze verdomde goed weten hoe ze je ergeren doen ze het toch!!!!!!!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 13:40

Ik heb het al een keer tegen m gezegd, maar dat is kennelijk niet echt ingeslagen (hij vond me toen opeens een aansteller).
Hij wil heel graag iets in de endurance bereiken, en toen ik niet direct keihard JA zei is het doorgeschoven naar mijn zusje. Goed, begrijpelijk, maar de rest niet...
Hij wil dat ik er wat voor doe, maar zo passief als hij zich opstelt zolang t niet in zijn straatje is (dressuur dus), dat vind ik zo onbegrijpelijk. En dat hij mijn zusje wel over het paard tilt. Daar heeft ze toch niets aan?

Toch nog goed nieuws (after all): ik mag over een tijdje ook nog contact opnemen met de DER, als ik een paard heb, of als ik kan regelen dat het allemaal goedkomt. Gelukkig maar, heb ik nog een beetje ademruimte, en dan kan ik evt een nieuw paard gaan zoeken (maar de financien he)

Oh en BTW: ik ben NIET de oudste. Heb een broer en zus, maar die waren niet met de paarden bezig. Bovendien ben ik WEL de enige die tegen mijn vader in ging. Mijn broer is 3,5 jaar ouder, en mijn zus 5 jaar. Mijn zusje is 7 jaar jonger (dan mij)... Nu ben ik wel de oudste thuis, maar dan nog.... Ik ben de enige die redelijk serieus paardrijd, en mijn zusje begint net.

_________________
<center><font color="red">...but I'm a Supergirl, and Supergirls don't cry...
...but I'm a Supergirl, and Supergirls just fly...</font></center>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-09-11 13:58 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 14:34

kan jullie pa geen bijdrage leveren aan de financien? hoe komt jouw zusje aan die pony?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 14:40

ZIJN paard, HIJ wil 100 km doen. En tsja, ik heb Joop. En ik kan me best voorstellen dat hij voor zijn 19-jarige dochter geen paard gaat kopen/onderhouden. En dát vind ik ook niet zo erg, dat kan ik me (op zich) best voorstellen... Maar hij is zo lekker consequent....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 16:19

Vaders, het is vreselijk. Helaas heb ik qua karakter veel van hem weg. ik heb leren toegeven als ik fout zit, HIJ geeft echter nooit toe dat ik gelijk heb, ik heb het altijd gedaan. TUURLIJK PA! Bekijk het maar. maar ja, Jurga is van hem en ik heb af en toe mar te doen wat hij zegt, ook al geef ik best weleens een grote bek en ga ik ertegenin. *LOL* GO ILONA! Maar ja, voorlopig zit ik er nog aan vast en als ik hem maar niet te vaak voor de voeten loop en maar niet teveel laat merken dat hij me gruwelijk ergert..dan is het wel uit te houden. Maar ja Laui, ik ben benieuwd wat je gaat doen, misschien toch een nieuw paardje kopen naast Joop....? Ga je lekker met ons starten volgend jaar in holten haha, met de bokt-club! Wordt gezellie.XXX-jes!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 16:49

Volgens mij stond er laatst in de Her en Der een advertentie van een fokker van arabieren die hun paarden ter beschikking wilden stellen aan enduranceruiters. Is dat misschien een optie?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 18:28

Ga ik gelijk zoeken Mieke, ik had m niet gezien... Thx!
Ow, Jurga, ik ben ook net mijn vader. Ongeveer een kloon op een paar dingetjes na... Maar goed, over die fouten: HEEL HERKENBAAR...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 01:29

Wat ik me afvraag, is er niet iemand te vinden die jou een paard beschikbaar wil stellen? Dat je nu door de DER gevraagd bent voor dit project zegt toch wel wat over je kwaliteiten. Misschien kunnen zij je er zelfs bij helpen. Wat ik altijd uit de verhalen begrijp is de dat de "topsportdevisie" van de DER toch een redelijk klein clubje is, van een groepje mensen dat elkaar erg goed kent.
dat is puur practisch dan, over het gedoe met je vader kan ik weinig zeggen Scheve mond\ Scheve mond\

He zet hem op Laui! je komt er wel, langs de ene of de andere weg. Blijf in jezelf geloven

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:44

he lau toch wat vervelend. vaders... Frusty Frusty

echt jammer dat ie zich niet wil inleven in jou situatie.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-01 13:19

Ik ben ook wel op zoek naar een paardje. Evt om te kopen oid. Maar eerst een baan waar ik me geen zorgen meer hoef te maken.
Duim voor me!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:16

Ik duim voor je Laui! En voor zover Jurga kan duimen, doet zij het ook voor je!!! Heel erg veel succes!Zet hem op, je kunt het!