welke vergelding??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 20:50

Ik ben nooit een fanatieke "westerling" geweest, probeerde me altijd voor te stellen wat de beweeg redenen van ee volk waren en concludeerde dan dat het voor iemand de in het westen is op gegroeid onmogenlijk is om te snappen wat er in zo iemand om gaat, en andersom. toch betrapte ik mezelf op vreselijk haatdragende gedachten toen ik die palesteinse mensen in de straten zag dansen, en sloot me aan bij de wens om een harde, militaire vergeldings actie.
nu ik er weer een poosje over na heb kunnen denken twijfel ik daar aan.Bommen op die gasten hoor ik mensen zeggen, en net zoveel onschuldige burgers vermoorden zeker. schoonvegen zo'n land, tja dan doen we eigenlijk het zelfde als hun.
ik hoorde bush in zijn toespraak al aan kondigen hard te zullen reageren, maar sprak hij in zijn openings zin niet over zijn god? en ligt het niet in die filesofie van die god dat je de andere wang moet toekeren? juist door dit op te lossen op een humane manier laat je misschien de waanzin van zulke actie's zien. de doden zijn niet meer te wreken ze zijn dood. op een wraak actie kan alleen maar weer een wraak actie van de tegenpartij komen (waarschijnlijk was deze aanslag er al een van). iemand moet verstandig wezen en laten zien hoe het ook kan. nu gaan de vermoedens richting de moslim wereld, en mocht het daar vandaan komen, en mocht de bekende vergelding er komen, dan kan get pas echt escalleren, dan pas blijkt hoeveel volgelingen zulke groeperingen hebben, in elk land ter wereld. dat zou tot zover kunnen escaleren. ik hoorde net kok zeggen dat we moeten laten zien dat we niet bang zijn, en er zullen er zijn die dit misschien uitleggenals laf, ik noem het , je verstand gebruiken.
moeten we dit vergelden?? ik denk van niet, maar ja wie ben ik

greetz pepper

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pepper op 2001-09-12 20:58 ]</font>

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:54

Ik sluit me hier volledig bij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:50

In a way ben ik het er wel mee eens, als het zo zou zijn dat je daardoor de vicueuze geweldscirkel zou doorbreken.

Aangezien ik dat niet zeker weet denk ik ook wel in de richting van 'vuur met vuur bestrijden'. Want je moet toch iets doen?

Als iemand DE oplossing weet, hebben we een nieuwe wereldleider......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 23:57

wijze mannen (m/v) buigen zich al járen over dit probleem... wie het weet mag het idd zeggen.