sommige mensen vieren feest!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 13:47

ik heb net op tv gezien dat de mensen feest vieren wat walglijk zeg!ooh ik krijg er buikpijn van! Extreme duivel Extreme duivel Boos! Boos! Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Frusty Frusty Misselijk

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:49

Walgelijk, maar waar. Mensen die in moeilijke omstandigheden leven en hun hele leven gehoord hebben dat de schuld is van de Verenigde Staten. Hoeveel mensen baalden er hiervaan dat de VS Irak en Joegoslavie bombardeerden?

Gewoon het gevolg van beperkte informatie..

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 13:50

oh nou als ik ze zie!!!!!!

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 13:51

schiet ik ze dood! Extreme duivel (nou ik zet ze in de gevangenis!))

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:51

Euh ja, maar dat zijn die mensen (o.a. Palestijnen)die altijd zelf al door Amerika aangevallen worden. Ik kan me in zekere zin wel hun situatie voorstellen en ik kan me inbeelden dat die eens goed 'yes' zeggen. Natuurlijk ben ik het daar helemaal niet mee eens, maar ik kan er wel in komen.
Vredesakkoorden schuiven steeds verder weg... Scheve mond\

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:51

dat is wat anders dan een feestje vieren joost.....geindoctrineerd of niet, je weet best wat goed en slecht is. als er 1 palestijn wordt neergeschoten is de wereld te klein maar bij duizenden amerikanen maken we er maar een feestje van!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:56


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:57

Het is ook niet simpel, maar het is niet normaal dat die mensen feest staan te vieren en ontzettend pijnlijk voor de mensen die betrokken zijn bij deze ramp Boos!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:58

dan nog weet je best wat goed en fout is. punt. geen discussie geen begrip voor situaties.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:31

Ik las net op teletekst van TV Gelderland dat er in Ede mensen van Noord-Afrikaanse afkomst feestend de straat op waren gegaan. De gewaarschuwde politie kon niets doen want ze plegen geen strafbaar feit.....
Dat mensen in de arme landen met heel weinig (objectieve) nieuwsberichten gaan juichen dat keur ik niet goed maar dat kan ik mee enigzins indenken. Wat dat bereft ga ik met BartVB mee.
Maar hier in Nederland?! Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:32

gelijk terugschoppen naar noord afrika......

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:33

Puck, dat is dan jou mening. Jou goed recht ook.

Ik heb er een andere kijk op, mijn goed recht hoop ik.

In Nederland zal dit op dit moment niet snel gebeuren nee, dat mensen juichend op straat staan. Daarvoor is Nederland op het moment veel te stabiel, te nuchter en te welvarend voor.

[edit]Woordkeuze[/edit]
_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-09-12 14:33 ]</font>

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:35

als je ervoor kiest in een democratie te leven en voor welvaart kiest, ga je niet een feesje bouwen op straat. dan moet je maar terug naar je eigen land en daar je beklagen over dat het zo slecht is. Wij leven ook in een democratisch welvaartsland en dat betekent dat als je daar heen vlucht je daar voor kiest. ze zullen geen asiel aanvragen in irak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:16

Citaat:
Op 2001-09-12 13:51, schreef PUCK:
.....geindoctrineerd of niet, je weet best wat goed en slecht is.


Nee, dat weet je dus NIET. Goed en fout zijn relatieve begrippen. De scheiding die jij tussen goed of fout maakt, ligt op andere plaatsen in tijd of op de wereld weer totaal anders.

Maar goed, ik ga ophouden met op bekrompen mensen in te praten, want dat heeft toch geen zin. Maar denk eens een keer na voor je conclusies trekt aub. Nuancering, heet dat.


_________________
Just smile and keep riding!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-09-12 15:17 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:19

Citaat:
Maar goed, ik ga ophouden met op bekrompen mensen in te praten, want dat heeft toch geen zin. Maar denk eens een keer na voor je conclusies trekt aub. Nuancering, heet dat.


En dit dan?? Hoezo bekrompen mensen, iemand anders kan toch een andere mening hebben?
_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-09-12 15:20 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:20

Onder "Beelden van Palesteinse jongeren" heb ik het volgende geplaatst.

"Hmm, sommige uitspraken begrijp ik niet helemaal, en het laatste wat ik wil is dat we dezelfde denkfout maken als de terroristen

1) We leven met zijn allen op planeet aarde. Grenzen vervagen, sommige mensen worden op sommige plaatsen geboren. Palestijnen zijn nou eenmaal in Palestina (nu Israel) geboren, dus zullen niet zomaar gaan verhuizen. Geen van ons heeft de optie om naar een andere planeet te verhuizen...

2) Mensen vinden het nou eenmaal leuk om andere mensen de schuld te geven voor hun ellende. We kunnen de schuld van het een en ander wel aan wat mensen geven: De Romeinen in de eerste eeuw, Nazi-Duitsland, Israel. Veel mensen worden vanaf hun geboorte gehersenspoeld. Volgens hun is de oorzaak van de ellende in de Gazastrook en de Westbank de schuld van Israel, die zwaar gefinancierd worden door de VS.

Allemaal geen goede redenen om een feestje te bouwen, maar zoals iemand daar in Israel al eens eerder zei: "Heer vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.""

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:24

Jura; iemand kan inderdaad een andere mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat een mening niet bekrompen kan zijn (hoewel dat weer een erg hard en beschuldigend woord is)..

Als mensen geen begrip hebben voor de situatie waar anderen in zitten dan is dat geen 'mening' maar gewoon een feit..

Het woord 'mening' is niet uitgevonden om iedere uitspraak goed te kunnen praten IMO.

Hmm, heb het gevoel dat ik me hier op gevaarlijk terrein begeef.. Ik wil dus niemand aanvallen ofzo, ik ben alleen nogal geschrokken van de reacties van sommige mensen hier over die beelden van een groep palestijnen.. That's all..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:24

Jura, dat heeft niets met mening te maken. Míjn mening is namelijk ook dat ik het walgelijk vind dat je feest gaat vieren over de dood van duizenden mensen. Maar wat ik bedoel is dat je je eens moet verdiepen in de situatie, zonder onmiddellijk je conclusies te trekken. De dingen zien er namelijk niet altijd uit zoals ze zijn.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:45

ach misschien ben ik kortzichtig, in jouw ogen dan, ik denk dat jij naief bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:53

waarom?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:49

Mee eens Zep, Bart. En terug oprotten naar hun eigen land? Waar gaat dat nou weer over. Juist heel veel mensen die dansen op straat deden dat in eigen land (zoals Irak), en die worden zelf al jaren gebombardeerd door de Amerikanen.

Als er in 1946 een bom op Duitsland was gevallen denk ik dat ook veel Nederlanders een vreugdedansje zouden hebben gemaakt...

Inderdaad: even hard veroordelen is hier te simpel: het is niet goed te praten maar wel begrijpelijk dat die mensen zo reageren! Helaas bevestigen deze beelden (blijkbaar) weer veel vooroordelen...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:50

Citaat:
Op 2001-09-12 14:32, schreef PUCK:
gelijk terugschoppen naar noord afrika......


Puck, jij mag anderen naief noemen maar ik vind deze uitspraak getuigen van errug weinig volwassenheid!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:22

Citaat:
Op 2001-09-12 15:24, schreef BartVB:
Jura; iemand kan inderdaad een andere mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat een mening niet bekrompen kan zijn (hoewel dat weer een erg hard en beschuldigend woord is)..

Als mensen geen begrip hebben voor de situatie waar anderen in zitten dan is dat geen 'mening' maar gewoon een feit..

Het woord 'mening' is niet uitgevonden om iedere uitspraak goed te kunnen praten IMO.

Hmm, heb het gevoel dat ik me hier op gevaarlijk terrein begeef.. Ik wil dus niemand aanvallen ofzo, ik ben alleen nogal geschrokken van de reacties van sommige mensen hier over die beelden van een groep palestijnen.. That's all..



Bart, lezen. Er staat bekrompen mensen. Ik vind bekrompen nogal subjectief.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:47

Ik wil alleen maar zeggen, dat wij net hetzelfde doen met de Duitsers. Je weet niet wat voor grove dingen ik soms hoor van mensen die iets over de Duitsers zeggen. Wie zou er niet graag Hitler een schop onder zijn broek geven. Verward

De situatie in het midden-oosten is heel anders dan hier in Nederland en België hé!
Natuurlijk vind ik het niet goed wat ze doen, maar de Amerikanen hebben wel al het een en ander gedaan waardoor er haat is gegroeid en... natuurlijk hebben zij ook al dingen misgedaan tegenover de amerikanen (wat nu tijdelijk door iedereen vergeten is). Denk maar aan vredeaakkoorden, die wel vanuit Amerika kwamen. *LOL* . De situatie is daar erg labiel en dat heeft inderdaad 'rare' gevolgen.

Ik keur beiden af, maar ik vind het kortzinnig van gewoon te zeggen dat het verschrikkelijk is wat ze doen.
Leef zelf maar is in die situatie, hé, dan zou het niet anders zijn, denk ik! Praat jezelf nu eens niet heel de tijd goed. Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:58