Een perfecte relatie, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Een perfecte relatie, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:10

Mijn vriend & ik zijn ondertussen 8 maanden & half samen. Langs de ene kant zie ik hem dood- & doodgraag, & nu is hij bijv 8 dagen op kamp als moni, & mis ik hem vreselijk. We woonden al in hetzelfde huis voor we een relatie begonnen zijn, zijn er gewend aan geraakt bijna elke dag & elke nacht samen te zijn, & nu moet ik het dus 8 dagen zonder hem doen, & dat kost me echt wel héél véél moeite.

Maar langs de andere kant heb ik toch ook wel wat twijfels. We hebben nl best vaak ruzie Boos! Ik heb het gevoel dat ik meer in de relatie steek dan hij (het gaat dan om zaken zoals: hij zal nooit 's een voorstel doen van iets dat we kunnen gaan doen, hij heeft noch een auto noch een rijbewijs dus ik moet altijd rijden, hij kent ondertussen bijna al mijn vrienden & omgekeerd is dat zeker niet zo, we zijn net samen verhuisd naar een appartement & als het er om gaat om daar te werken & dingen te verhuizen is hij liever lui dan moe, enzovoort). & Als dat gevoel weer 's te sterk wordt, dan kan ik dat onmogelijk voor mij houden & doen alsof alles prima is, dat botst met mijn karakter, & dan gooi ik het er dus uit & begin ik hem verwijten te maken. Achteraf heb ik daar dan dikwijls spijt van, heb ik een 'misschien heb ik wel overdreven'-gevoel, maar toch, er is onmiskenbaar iets dat wringt. Onze relatie is toch niet zo 'perfect' als ik zou willen. Soms zou ik liever een 'echte man' hebben ipv bij wijze van spreke een klein jongentje dat je aan de hand overal mee naartoe moet nemen & nog zijn boekentasje dragen ook Knipoog

Zijn er nog mensen die zo’n gevoel over hun relatie hebben? Of de omgekeerde vraag: zijn er die wel een 'perfecte' relatie hebben? & Wat doe ik eraan? Het lijkt me niet de bedoeling dat ik hem ga veranderen. Maar moet het zo verder? (er mee stoppen is geen optie hoor, daarvoor zie ik hem toch veel te graag Lovers ) & Zou het feit dat we de fase van 'afspraakjes' overgeslagen hebben er iets mee te maken hebben?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:21

Ik kom uit zo'n relatie. NIets was in balans. Ik wilde een toekomst en hij stond stil en hield mij tegelijkertijd ook staande. Toen dach tik dat er sprake van liefde was, tot mijn ogen opengingen. Gelukkig maakte hij het uit. Toen was ik immens verdrietig maar al heel snel (2 weken) gingen mijn ogen open. Dat zegt genoeg denk ik. Als het echt iets was geweest was ik veel langer kapot geweest.

Nu heb ik een relatie die wel in balans is. Ik wordt in mijn waarde gelaten en ik laat hem in zijn waarde. We willen elkaar niet veranderen en respecteren elkaars mening en standpunt. Tuurlijk is er wel eens iets maar dat wordt altijd weer opgelost en gek genoeg ook zonder dat daarna nog onzekerheden overblijven wat ik voorheen wel had. Het voelde gewoon niet goed in mijn vorige relatie en dan kan je doen wat je wil maar dat helpt niet. HEt heeft geen zin mensen te willen veranderen dat gaat altijd kapot.

Nu heb ik ook het gevoel aanbeden te worden, lief gevonden te worden. Ergens heb ik dat wel een beetje nodig. Ik wil nr. 1 zijn in iemands leven zonder dat daar meteen van alles voor wordt opgegeven maar wel nr 1 zijn. GEmist worden, die knuffel die me doet branden, die kus, alles.

Ik denk dat geen enkele relatie perfect is. Ik geloof wel in 'destiny'. Maar perfect is geen mens dus een relatie van twee mensen kan dat ook niet zijn.

Sterkte.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:23

Bij mij hetzelfde. Ik vind het knap hoe je het kan verwoorden en hier neerzetten. Mij lukt het niet, te pijnlijk. Ik kan er slecht over praten maar na 2 jaar ben ik moegestreden. Ik voel dat het ophoudt...

Ik zou zeggen ga ervoor. Als je het niet meer aankan voel je dat bij jezelf heel goed en kun je de juiste beslissing nemen.

veel sterkte en maak er wat van

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:17

Het klinkt inderdaad niet als een eerlijke relatie.. Boos!
Of er een perfecte relatie is? Nee denk het niet, er is ook geen perfect mens, geen perfecte baan of perfecte wat dan ook. Overal zitten zijn minpunten aan..
Toch betekend het niet dat je daarom maar genoegen moet nemen met wat je hebt. Als het voor jou echt zo voelt zou ik een keer serieus gaan praten. En ik vrees dat er anders weinig opzict dan allebij je eigen weg in te slaan... Misschien beseft hij simpelweg niet dat wat hij heeft geweldig is??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:38

tsja met vragebn over de perfecte relatie moetr je niet bij mij zijn.

Ik ben geen persoon die een perfecte reltie kan hebben, ik kan en wil mezelf niet aan 1 persoon binden, ik wil het aan de ene kant wel, maar ik kan het (nog) niet, ik wil nog vrij zijn, tijd voor mezelf hebben, dinge doen die IK leuk vind, mn eigen tijd enz indelen, kortom, mezelf zijn, zonder met iemand rekening te moeten houden.

waar je zelf naar moet kijken is hoe jij je voelt in deze relatie, ben je jezelf nog?ben je gelukkig?wil je op deze manier verder? kan je hier JA op antwoorden, dan moet je zo doorgaan

twijfel je, dan zou je er eens goed met hem over moeten praten!
vragen wat hij van de relatie vindt, en dan proberen om samen tot een oplossing te komen.

dat je hem te graag ziet om er mee te stoppen is iig een goed teken hoor!iedereen heeft weleens zo'n dipje in zn relatie!jullie komen er samen vast wel uit!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:48

Een perfecte relatie bestaat niet, en ik denk ook niet dat dat gezond zou zijn. Soms moet je vechten, soms niet, maar als je een perfecte relatie hebt, zou dat niet saai zijn? Dat zou betekenen dat je altijd hetzelfde denkt, van hetzelfde houdt, of niet voor je eigen mening durft uit te komen. Dan zou er dus toch nog het een en ander mis zijn, misschien niet in de relatie (alhoewel niet direct) maar wel bij de personen die zich in de relatie bevinden.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:29

Eilandje > als ik jou was zou ik heel goed gaan nadenken over je relatie en dan zeker meenemen wat hier allemaal al is gezegd. Praat er ook met de ander over en denk daarna nog weer eens goed na. Geef het misschien nog wat meer tijd, maar misschien ook niet (afhankelijk van het gesprek). En dan kan je een beslissing nemen of jij wel of niet verder wil met deze relatie.
Maar als ik het zo lees mag je zeker aan je partner vragen meer tijd te steken in wat JULLIE willen.
En verder sluit ik me aan bij wat er al is gezegd.

(en vooral bij Fasel, maar dat heeft een speciale reden Knipoog )

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:39

In mijn ogen bestaat de perfecte relatie ook niet, maar ja wat is perfect? Af en toe woorden hebben heeft ook zijn charme.. Het leuke van ruzie is dat je het weer goed kan maken Haha! ... Maar het moet natuurlijk niet te vaak zijn. Dat je hem mist is wel een goed teken, maar het kan ook zijn dat je gewoon iemand om je heen mist in plaats van perse hem.
De relatie die ik nu heb is goed in balans. We geven allebei evenveel, hebben allebei onze eigen dingen. Het scheelt dat we niet samen wonen, dan zie je elkaar toch minder. Waarschijnlijk ook minder irritaties. Denk er in ieder geval goed over na wat je wilt. En wees eerlijk tegenover jezelf.
Geen idee of het overslaan van de afspraakjes er iets mee te maken heeft. Je hebt daarmee misschien wel een leuke tijd gemist, maar of dat verder zijn invloed heeft??

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:53

perfectie is de imperfectie... maar waar trek je de grens natuurlijk.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:54

Ik vind dat de perfecte relatie gebaseerd is op vertouwen in elkaar en respect voor elkaar (lekker cliche maar wel waar). Ik ben mischien wat dat betreft anders dan andere mensen maar ik heb relaties altijd gezien als de bron van ellende. Je staat versteld hoeveel mensen er niet 100% gelukkig zijn in hun relatie dus waarom zou ik zelf aan die ellende beginnen? Dus mijn motto was altijd: of een perfecte relatie of gewoon helemaal geen relatie. Gelukkig kwam het eerste op mijn pad Lovers

Ik vind dat ik een perfecte relatie heb; we kunnen elkaar voor 200% vertrouwen, we denken in grote lijnen hetzelfde en respecteren elkaars hobby's (die niet hetzelfde zijn). En nog een grote plus: zijn schoonouders adoreren mij en omgekeerd geld voor hem hetzelfde met zijn schoonouders (mijn ouders dus, volgen jullie het nog? Tong uitsteken ) Verder zijn we soulmates, twee handen op 1 buik en super gek op elkaar, dus ja ik vind wel dat wij een perfecte relatie hebben

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:58

De perfecte relatie zal niet bestaan, er zijn overal en altijd wel wat strubbelingen. Maar wat ik heel belangrijk vind in een relatie is het eerlijk zijn tegen elkaar (dus elkaar kunnen vertellen wat er dwars zit), daarover praten en proberen een oplossing te zoeken. Kan natuurlijk niet altijd, maar toch kan je het proberen.

Je moet geven en nemen in een relatie en dat moeten jullie beide kunnen doen.

Zelf herken ik ook een heel stuk in het gedeelte wat verteld. Ik heb dat ook gehad. Ik ging ruim 3 jaar met die jongen, alles ging goed totdat zijn moeder stierf. En toen ging het fout, ik gaf hem alleen maar, maar andersom kon dat niet. En als ik dan vertelde dat ik het ergens niet mee eens was dan werd hij kwaad. Alles was om hem gelukkig te maken. Maar dat breekt op...

Ik wil jullie heel veel succes wensen en ik hoop dat jullie er toch uit kunnen komen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:58

Pril, tuurlijk kan je relatie wel perfect zijn, maar dan gaat het niet om het algemene beeld van perfectie, maar om het beeld dat jij denkt hoe de relatie moet zijn. En als de relatie zo is, dan is die in jouw ogen idd perfect, maar ik weet niet zeker of ze de vraag zo bedoeld, aangezien dat voor iedereen verschillend is.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:22

Ik heb je gepbt, maar zie dat een aantal dingen die ik beschreef, hier bij anderen toch ook naar voren komen. Dan zal het wel geen onzin zijn, denk ik.

Wees eerlijk voor jezelf, en blijf jezelf niet wegcijferen, je hebt je eigen leven en dat mag niet voor 100% staan in dienst van hem en/of van het bewaren van de lieve vrede.

Denk goed na en maak een keuze.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:44

ja de perfecte relatie bestaat voor mij wel Lovers Lovers

ik ben erg gelukkig met mijn vriend en hij ook met mij (hoop ik Schijnheilig )

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:35

Zelf ben ik dolgelukkig met m'n vriendin. Perfectie is nooit haalbaar, maar wel heel dicht te benaderen. (Ja, zelfs over deze kreet hebben we samen nagedacht Knipoog) We zitten allebei in de paarden en respecteren elkaars denken en rijden. Een relatie heb je samen, niet alleen. Een stukje respect en vertrouwen dat je in elkaar hebt.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:17

alja schreef:
ja de perfecte relatie bestaat voor mij wel Lovers Lovers

ik ben erg gelukkig met mijn vriend en hij ook met mij (hoop ik Schijnheilig )


Ja, kunst zeg, met zo'n goudhaantje... Knipoog

Mijn meneer en ik zijn apart gaan wonen, maar nog altijd
onwijs blij met elkaar.
We doen nu alleen nog maar de leuke dingen samen en
ons ongenoegen gaat met het vullis mee.
Life is too short...
.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:10

Nou ik weet er nog niet.
Maar er zal heus voor iedereen wel iemand rondlopen Lachen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:34

Zodra de ander wil dat jij voor hem/haar gaat veranderen zit er iets scheef.

Ik heb net een hele lange relatie achter de rug (12 jaar) en die was dus verre van perfect.

Volgens mij bestaat de perfecte relatie ook niet maar zolang er inderdaad vertrouwen en respect is ben je al een heel eind.

Mijn nieuwe relatie voelt nu heel goed maar wat de toekomst gaat brengen weet ik niet, ik ga in elk geval niet meer voor minder dan bijna-perfect Knipoog

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:52

Echt perfect? Ik denk van niet.
Dan zouden die twee mensen ook perfect moeten zijn, en dat bestaat niet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:54

de perfecte relatie bestaat niet. Er zal altijd wel iets zijn wat niet voldoet aan je eigen beeld van perfectie.

en daarnaast wanneer is een relatie nou perfect? dat hangt echt compleet af van eisen die je allebei aan een relatie stelt

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:46

een echte perfecte relatie bestaat niet. Ook mijn vriend en ik hebben weleens woorden (komt gelukkig niet vaak voor). Verder ben ik super gelukkig met hem (en hij ook met mij hoop ik Haha! )

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:57

Een perfecte realtie bestaat niet.
Ik en mijn vriend hebben ook geregeld ruzie om de stomste dingen maar dan kan je relatie nog wel kapot gaan.
Ik ga niet in details treden dan ben ik morgen nog niet klaar.

Succes verder.