beelden van palesteinse jongeren

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:15

Tja, hoe denk je dat de mensen in NL waren toen er dit soort dingen in Nazi Duitsland gebeurde tijdens WO-II?

Ik praat niets goed maar blijf het een beetje in perspectief zien.. Die jongeren hebben heel hun leven niets anders gehoord dan dat de US (en de rest van de westerse wereld) in en in slecht en verdorven is...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een slechte paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:39

OMG wat zijn we weer lekker bekrompen bezig Verdrietig

Nee, die mensen zijn niet ziek in hun hoofd.. Heb het ergens anders ook al gepost..

Die mensen zijn zo opgevoed, weten niet beter dan dat de westerse wereld verdorven en slecht is.. De aartsvijand, etc, etc..

En nee, dat komt niet door de vaders van die kindjes omdat die zo ziek zijn allemaal, puur cultuur, geloof, en machtsgeile mannetjes..

Een paar jaar geleden was het nog erg normaal missionarissen naar 'achtergebleven' gebieden te sturen om die mensen maar ff te bekeren tot ons geloof, da's toch ook niet normaal? Hoe ziek was Nederland dan?

En hoe denk je dat Nederland reageerde als een Duitse stad in WOII gebombardeerd werd?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:19

Ja.. Denk het wel.
Hoe blij denk je dat die nabestaanden op dit moment zouden zijn als Bush een grote bom op die feestende palestijnen (overigens een minderheid, de rest van de palestijnen zat gewoon binnen of was aan het werk) zou laten vallen?

Hoe zou jij over een land denken dat (in dit geval indirect) mensen om je heen vermoord, aanslagen pleegt en je halve familie heeft afgeslacht? En dat dan ook nog (in hun ogen) verdorven is door ongodsdienstige dingen en spul als drank, sex en drugs?

Ik vind een aantal meningen in dit topic op z'n zachtsgezegd ongenuanceerd.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:26

Haha, dan moeten ze niet in dat land gaan wonen Lachen Eeeh? Verward

Maar dit heeft dus helemaal niets, maar dan ook niets, met dom te maken maar alles met opvoeding, opleiding, cultuur, sociale omgeving en geloofsovertuiging. Ze maar simpelweg beesten noemen omdat ze anders denken dan jij is IMO een beetje kort door de bocht.

En die mensen waren niet blij om al die onschuldige mensen die omgekomen zijn maar om het feit dat er iets tegen hun onderdrukker werd gedaan.

Ik praat niets recht, ik ben er ook niet blij mee dat ze dat doen, ik kan het me alleen wel een beetje indenken. That's all.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:13

Puck, lees de reactie van Zep van 21:58 eens door.

Die mensen staan niet te juichen omdat er levens verwoest zijn en onschulige burgers zijn gedood. Ze zijn blij omdat aan hun vrijand, de USA, een flinke klap is uitgedeeld.

En zo'n redenatie van ze hebben nu feest dus ze zijn zelf in staat aanslagen te plegen op wie dan ook is wel heeeeeeeel kort door de bocht.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:33

Hoezo zijn wij nou naief?

Enige dat jij wil horen is dat we Misselijk van alles dat er gebeurd is?

Ik praat helemaal niets goed, heb ik ook niet gedaan. Enige dat ik heb gezegd is dat ik het me voor kan stellen dat die mensen blij zijn dat hun vijand een gevoelige slag is toegebracht. That's all. Enige dat jij zegt is dat je er van moet Misselijk dat die mensen blij zijn, dat ze ziek en dom zijn en omdat ze nu blij zijn ook wel in staat zijn zelf aanslagen te plegen.

Anyway, ik wil wel weten wat er nou zo naief aan ons is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:10

"en als jullie dat begrijpen of ook maar goedpraten"

Eeeh.. Begrijpen en goedpraten zijn 2 heel andere dingen.. Wat wij doen is zeker geen goedpraten. Ik (en de rest Knipoog) zeg alleen dat ik me er iets bij voor kan stellen dat die mensen zich nu voelen. Ik kan niet zeggen dat ik dat (met m'n NL achtergrond) normaal of acceptabel vind maar IMO moet je dat in die setting zie en niet als een stukje nederland in een wat warmer deel van de wereld.

De normen en waarden van die mensen zitten helemaal anders in elkaar dan bij ons. Mytens zegt dan wel dat mijn point duidelijk is maar dat is het schijnbaar dus nog niet.. Ik praat niets goed, ik zeg niet dat dat acceptabel gedrag is alleen dat het (vanuit die mensen) te begrijpen is.

Zoveel levens is inderdaad triest maar daar gaat het niet om. Zoals ik al zei; die mensen zijn niet blij omdat er een paar duizend onschuldige burgers dood zijn maar omdat iemand iets heeft gedaan tegen het land dat hun (in hun ogen) al jaren onderdrukt en het leven grondig verpest (kinderen verloren door US wapens enzo).

Dat ze willen dat heel de wereld volgens de islam leeft keur ik ook niet goed maar begrijp ik wel. Wat deden 'wij' met ons christelijk gebeuren enkele tientallen jaren geleden nog?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie