Nederland is duur!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Nederland is duur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 23:45

Waar zijn we in Nederland in vredesnaam mee bezig...

Had gistermiddag trek in een patatje....kosten dezes: 1 euro 85 !!!!! Wel potverdikkie, dat is zo goed als 4 piek! Boos!

ik heb nog gemopperd over de achterlijke prijs voor een bijzonder mager gevuld bakkie, zegt die vetklep achter de toonbank: "beter duur dan niet te krijgen..".... Lips are sealed
In die tent zien ze mij niet weer!

Moeten we dat zomaar slikken, dat ze in deze tijden van Euro minstens 100 % prijsstijging loslaten op kleine dingen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:47

leuk he die euro. ik hoorde dat in griekenland de prijzen zijn gestegen met 200% in toeristische gebieden.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:05

ja het is echt niet normaal meer,vandaag 2x gestart op wedstrijd,was ik gewoon 19 euro kwijt!das wel 40 gulden!
En ze hebben het er maar over dat het overal uitverkoop is maar als je die euro's in uitverkoop bekijkt met een normale prijs toen het guldens wareen zitten ze er nog dik boven,het is niet normaal meer!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 00:09

ja ik weet het, ik was afgelopen zondag in bataviadorp. nou we gingen wat drinken. 5 bekers drinken en 5 kleine frietjes. was in totaal 25 euro, mijn vader verschoot er echt van. want toch wel weer 60 gulden he

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:44

Nou je wilt niet weten hoor. Ik kom net uit Oostenrijk en op de camping hadden ze een grillwagen. Daar kon je friet halen en dat hadden wij dus ook gedaan voor 1 keer (en echt NOOIT meer!) we waren voor ons vieren wel 11 euro kwijt aan doodgewoon alleen 2 zakken friet!
Maken we die zakken open, zit er in 1 zak heel erg slappe friet met een kleurtje oke dat at ik nog wel was niet lekker maar kon ermee door.
Toen die andere zak, men wat was dat erg! Die wren nog helemaal vlazig en helemaal niet doorbakken. Het was echt niet te eten zo slecht! en daat betaal je dan 11 euro voor he.
Echt erg!
Dit is dan wel oostenrijk he. Daar vodn ik ook veel duur hoor! wat dacht je van 0,2 liter cola voor 2 euro!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:58

Vorige week een ijsje halen.

We halen altijd een obliehoorn die zijn het lekkerst.
Betaalde je vroeger F1,25 ... betaal je nu E1,25 !!!!

Ik haal geen ijsjes meer.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:35

Hmm, wat dat betreft kun je dan beter naar Tsjechië gaan waar ze geen euro hebben, daar betaal je voor een halve liter cola maar 1 gulden. Op een terrasje. Kijk dat zijn nou eens mooie prijzen Lachen

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:52

Tja, voor een ijsco liefhebber als mij is het ook niet leuk meer. Vorig jaar gingen we 's avonds regelmatig op de fiets naar Noordwijk. Daar zit een tentje, Robs IJssalon o.i.d., waar ze het lekkerste schepijs hebben wat ik ken. We haalden altijd 2 hoorntjes met elk 3 bolletjes en moesten daar dan 4 euro voor betalen.
In eerste instantie drong het nog niet zo door, maar op een gegeven moment gingen mijn ogen open: 4,50 gulden voor een ijsje met 3 bolletjes!!!! Zijn ze helemaal gek geworden. Vroeger was het 50 cent voor een bolletje (en als het een dure ijscoboer was 75 cent per bolletje)
We hebben daarna maar besloten om wat minder vaak een ijsje te gaan halen (behalve dat het goed is voor de portomonee ook nog beter voor de lijn) Schijnheilig

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:57

Idd het is niet meer normaal met die prijzen. Ook kleren en alles!!
Wat Cowgirl al zegt....ze hebben er gewoon een euro teken voor gezet.... Boos!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:24

klote euro, ik kan het niet anders zeggen. Met de gulden was het ook duurder geworden hoor, maar ze hebben het met de euro wel erg overdreven.

Idd ijsjes en dat soort dingen zijn echt zowat onbetaalbaar geworden Knipoog (beetje overdrijven mag)
en 40 euro voor een shabrak? NOOIT VAN MN LEVEN ik ga geen 90 gulden uitgeven aan een dekje. Ik sla wel in op de 2e hands markt ieder jaar *LOL* veeeeel goedkoper.

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:27

ik koop niet echt vaak patat(hou ik niet ech van) dus de prijs maakt me niet uit maar ik let er wel op!
En een ijsje ik net zo ik betaalde er eerst oook F 1.25 en nu €1.25 is gewoon nie normaal meer Verward
Maar ja zo zijn somige winkels! Boos!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:28

Dees schreef:
Waar zijn we in Nederland in vredesnaam mee bezig
[/quote]

Vond jij de USA veel goedkoper???? kleding wel maar de rest Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 14:00

Huis met 5 hectare grond in de VS : 200.000 dollar (gezinswoningen zonder veel land onder de ton) (Michigan)
3,6 liter benzine voor 1.75 dollar.
BurgerKing menu met grote Burger, friet en large cola = 2.99 dollar
2 literfles cocacola in supermarkt = 0.99 dollar
literfles Shampoo van goede kwaliteit = 1.39 dollar
Familiepizza (dus echt een vullend ding!) = 12 dollar
T-shirts van gerenommeerd merk zonder bijzondere opdruk (Fruit of the Loom ed) 3.99 dollar..
Levis 501 (duurste model) = 36.99 dollar
Leren rij/stalschoenen met stalen neus, leuk model = 49.99 dollar
Normale (lees; voor onze begrippen luxe) gezinsauto rond de 17.000 dollar
Jeep RangeRover, met werkelijk alle luxe erop en eraan, 32.000 dollar...
BTW op alles = 4 %....
1 american dollar = 0,90 euro


Ja, ik vond de VS van 2003 aanzienlijk veel goedkoper.
en dat was voor de invoering van de Euro echt niet zo....
De inflatie in Nederland is op een krankzinnig niveau aangekomen..
Wat zou het werkelijk zijn, 10% inflatie per halfjaar?
Laatst bijgewerkt door Dees op 03-08-03 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:09

Ja auto's, benzine en kleding idd Haha!
met de trein ook heel goedkoop om van de bus maar niet te spreken

alleen en ziektekosten verzekering of sociale verzekering is niet op te brengen. Je moet niet oud en arm zijn in de USA

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:11

alles is veel duurder geworden man!!!!! en helemaal na die roteuro Boos!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:12

Niet normaal vaak hoe duur inderdaad!
Laatst wou ik zo'n drinkijs, dat was wel 1,50 voor een beetje limonde met wat ijs erin Scheve mond
Dan zeg ik ook gewoon dat ik dat te duur vind, is toch ook niet normaal meer die prijzen ..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:19

enb wat denk je van uitgaan, twee jaar geleden redde ik het met 50 gulden op een avond, inclusief taxi, nu 50 euro....entree is 5 euro bij ons, jassen zijn meer als 2x zo duur geworden, nl van 1 gulden naar 1 euro AFZETTERS!!!!!!!!!
muntes kostten paar jaar geleden nog 2,25 gulden, nu kosten ze 1,5 euro Boos!:(
rottent ! een breezer kost 3 muntjes, das dus een tientje (in guldens ) ASOCIAAL sorry maar ik kan me daar gewoon kei boos om maken Boos!:(:(


adem in....adem uit pffff Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:24

Echt erg idd! Op de kermis laatst betaalde ik 2 euro 10 voor een frinkandel met mayonaise!!!!! Zooo duur! Scheve mond

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:55

bij ons haalde je vroeger bij de chinees een weekmenu voor 10 gulden.. nu voor 10 euro.. ik ben t er helemaal mee eens.. gewoon het florijnteken wegvegen en er een euroteken voor zetten!

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:07

al die moeite voor niks met de omrekeningen.
ze hadden idd gelijk de f voor een € kunnen omwisselen.
maar nee ze zijn lekker slim bezig geweest.
eerst kocht ik voor vrienden een cadeau voor 10 gld en dat was dan al heel wat maar voor 5 euro heb je tegenwoordig niks meer.
kleren kopen is idd ook duurder maar ik ga gewoon op zoek naar leuke maar toch betaalbare kleding maar dan nog het had niet zo hoeven zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:11

Met groenten en fruit valt het mij op.
Een kilo kersen voor 4,50 euro, ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit FL10,- voor een kilo kersen heb betaald

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:26

ja ik baal er echt van!
alles is veranderd van gulden tekens in euro's
alleen je salaris is gehalveerd Scheve mond

alleen het is wel erg irritant als mensen in de supermarkt tegen je gaan klagen dat het allemaal zo duur is geworden en hoe belachelijk het wel niet is. en dan op een manier alsof cassiéres daarvoor gezorgd hebben . ik zeg altijd maar tegen die mensen: joh, ik verdien hier kapitalen. dan kijken ze je even raar aan en houden ze op met hun betoog Tong uitsteken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:48

Ilindra schreef:
Met groenten en fruit valt het mij op.
Een kilo kersen voor 4,50 euro, ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit FL10,- voor een kilo kersen heb betaald


Die kosten hier bij de C1000 (wordt toch als goedkopere suup gezien)
2,99 per pond!

Als wij geen achterlijke prijzen betalen (= niet kopen dus), dan houden de winkeliers e.d. er wel een keer mee op.
Zie maar hoe populair de heel goedkope suups (ALDI, Lidl e.d.) aan het worden zijn. En een reaturanthouder die bijna geen gasten meer kreeg, zag zijn tent weer volstromen toen hij de prijzen omlaag gooide.

Het komt wel goed; als wij maar ophouden met zo gek te zijn!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:13

Waar ik werk (horeca) hangt er op het toilet een poster waar op staat wat er allemaal betaald moet worden door ondernemers, daar sla je ook steil van achterover! Dat is wel even heel wat meer dan alleen inkoop en personeel en dan is het ook wel leuk als er nog wat ondernemersinkomen overblijft. Zal wel eens kijken of ik 'm op internet kan vinden.
Bij ons wordt er dan ook zelden tot nooit geklaagd over de prijzen Haha! (frietje met 1,65 frisdrank 1,60 bier 1,70 , de meeste gelegenheden zijn duurder)

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:29

toch vind ik België nog wat duurder(misschien omdat ik eigenlijk nog nooit naar nederland ben geweest Knipoog ). ging ik naar een snackbar in Brussel betaalde ik voor 1 glaasje water 3 euro! Ik ben dan ook zuinig geweest Lachen

iedere maandag zijn er ook kasteelconcerten in waregem. dan betaal je 2 euro voor een zakje frieten en 50 cent voor de saus

waar gaan we naartoe Verward